שביעי
23 | 28.01.22 | כ"ו בשבט תשפ"ב | 473 גיליון שביעי ה אלימות הקשה, לינצ‘ימ בעוברי אורח, שריפת בתי כנ ת ואלפי אזרחימ מבוהלימ הפכו למציאות בלתי נ בלת ובלתי נתפ ת בתוככי מדינת ישראל לפני שמונה חודשימ בלבד. ובישראל, כמו תמיד, הכל נצבע בצבעימ פוליטיימ עזימ ושנויימ במחלוקת; הימינ טוענ שמ דובר בעוד גל לאומנות, פרו חמא י, של רבימ בחברה הערבית, בעוד השמאל מרימ על נ את דגל הקיפוח, חו ר השוויונ והזנחת הטיפול בפ שיעה, ומטיל את האשמה על גופימ יהודיימ כמו הגרעינימ התורניימ. על שולחנמ של גופי הביטחונ הונח בשבועות האחרונימ דו"ח ’שובר החומות‘, שחובר בידי יונתנ ויינברג ואבי א בנ, שני יועצימ לא טרטגיה ומדיניות במגזר הציבורי והחברתי. השניימ ראיינו שוטרימ, עובדי עי ריות ואזרחימ יהודימ וערבימ שנקלעו למהומות. המ ני ו לנתח מה התחולל בימי הבלהות של מאורעות תשפ"א, ולהציג תובנות לעתיד. המ קנה הראשונה של הדו"ח היא שאירועי שומר החומות מיוחדימ ושונימ מגלי אלימות אחרימ שהתרחשו בעבר. כשפרצו המאורעות טילפנה בכי רה בשירות הציבורי באזור הצפונ לויינברג. כששאל אותה מה היא רואה מ ביבה, היא השיבה ”אני לא יודעת ולא מבינה מה קורה פה, אבל זה מזכיר את דאעש". דאעש? ”כנ, היא אמרה דאעש, כי הייתה פה אכזריות", מ ביר ויינברג בראיונ ל‘שביעי‘. ”האלימות בגזרות השו נות, הוצאת אנשימ מרכבמ, זו הייתה אכזריות קשה מאוד. את הדבר הזה אי אפשר לתלות בקיפוח. כשיש זעמ ציבורי על הזנחה אז חו מימ כבישימ, והמחאות מתנקזות למרחב הציבורי. כאנ תקפו אוכלו ייה, אזרחימ נגד אזרחימ. ,12 ”מוחמד מג‘אדלה, פרשנ ערוצ איבחנ באותמ ימימ שה‘מחאה‘ הזאת שונה מאוד מקודמותיה, כי הזעמ מופנה לאזרחימ יהודימ וזו ’תפנית‘. אבל הוא עשה פליק פלאק להטוטני וטענ שזה נובע מככ שהערבימ מרגי שימ שלא רוצימ אותמ בשומ מקומ. איכ הזעמ הזה מגיע נגד אזרחימ?". אז מאורעות תשפ"א לא נולדו בגלל הקיפוח כביכול אלא החלו כגל לאומני. ”ראשית, יש כאנ עמידה משותפת לצד חמא . אמ אני יחיא ינוואר, או מפקד חמא בעזה, ויש לי דילמה במה להשקיע: לקנות עוד אלפ טי מילכוד 2022
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==