שביעי

ב"ה אדר א' תשפ"ב "משה קיבל תורה מ יני ומ רה... וזקנימ מ רוה..." ככ עוברת התורה מדור לדור במ ורת, כפי שקיבלוה, ותורה זו לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת. כל שינוי מהמ ורת כפי שנמ רה התורה שבעל פה, אחריתו מי יישורנו, וכבר רבימ חללימ הפילו אותמ שרצו לשנות מהמ ורת, ההלכה, המנהגימ, ה ייגימ והגדרימ, שהמ זרמ חיימ אלוקי המחייה והמאיר את דרכה של האומה בכל הדורות. אפ שכבדה עלינו המלאכה, הנה באנו בזאת לקנאות לכבוד האמת וכבוד רבותינו הפו קימ אשר מימיהמ אנו שותימ ומפיהמ אנו חיימ, ולקנאות לכבוד התורה תורת אמת, שהוא כבוד שמימ בעצמו: ה' אלוקימ אמת, וכדי שלא יהיה מכשול לפרוצ גדרות עולמ, אשר גדול כח דינ ומנהג ישראל. עגמה נפשנו לראות כי המחבר בעל "פניני הלכה" שגה הרבה מאוד ובדה דברימ מליבו והשיג גבול עולמ אשר גבלו ראשונימ, ויצא ממכשול למכשול, ומתנשא לעקור הררי עד ברוח פיו, והדפי דבריו המשובשימ ב פרימ ובמאמרימ, והפיצמ ברבימ, וכדברימ של מה בככ פרצ בי ודות חמש פרצות: א. תמיכה וחיזוק הכת המכונה רפורמית שהנמ מזייפי היהדות ותורת ישראל ומצוותיה, מפירי ברית, המרימימ ידמ בתורת משה רבנו ע"ה, שהמ דור ימ ורומ ימ ברגל גאווה כל קודשי ישראל, עד שהגיעו לשיא לבטל גולת ישראל ב'התחתנמ' גויימ עמ יהודימ וקוראימ 'יהודי' ליילוד מאמא שאינה יהודיה, ואפ הולכימ לכנ יות. המ אשר באו לבטל קשר האומה והארצ ומחקו מהתפילות את הכמיהה לירושלימ ואת צפיית הישועה, ובשנימ האחרונות פגעו בקומת צלמ אלוקימ שבאדמ, בחיבורמ למגמות התועבה של אינמ בני ברית ומקיימימ 'נישואי' תועבה. יש בזה גמ פגיעה במערכה המתנהלת נגדמ, בראשותמ של גדולי ישראל בעשרות השנימ האחרונות. ובפרט שבזמנ האחרונ יש פעילות גדולה מכת הרפורמימ לקבל הכרה כזרמ במדינת ישראל, ומחללימ ומבזימ את הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, הקדוש לכל אורכו מהקצה הצפוני ועד הקצה הדרומי. ב. חיבור לנוצרימ ולנצרות, בהיותו מקרבמ ואפ מתיר לקחת מהמ כ פ בניגוד לפ ק כל גדולי ישראל ועל הכל עוד נותנ מקומ יישוב בארצ לנוצרימ העו קימ במ יונ. ובפרט מ וכנ הדבר בדורנו, אשר כמעט ואינ מי שלא נתקל במ יונר או בחומר מ יונרי. כבר כתב הראי"ה קוק זצ"ל )אגרות ד, אגרת קפה(: "חדלו לכמ אחי מדרכי שאול הללו, תמכו אשוריכמ בדרכי רבותינו ואבותינו הקדושימ, אשר הזהירונו מלכת על גחלימ הבוערות הללו, אשר אר שרצ מעופפ שרוי בהמ לנשמתנו הכללית והפרטית. זכרו את האי ורימ הנוראימ והחמורימ שגאוני עולמ קדושי הדורות נוחי נפש ז"ל זי"ע, הודיעו בקדושתמ, אי ורימ היוצאימ ממקור הקודש, ממעינ הקדוש והטהור של קדושת נשמת ישראל ואור תוה"ק והטהורה העומדת לעד, על כל הקָרֵב להנות מטובות מדומות הללו העוכרות את ישראל ומעבירות נפשות רבות על דעתנ ועל דעת קונמ. היו זהירימ ברוחכמ, והזהירו ועימדו על המשמר בכל כוחכמ, שלא ליתנ מקומ למחלת הה תה הנוראה מלהתדבק בגבול הקודש, התרחקו מכל עזרה ומכל הנאה של המ יתימ ושומר ישראל ישמור את עמו מכל מכשול". לשמ הרחקה זאת נתקנה הברכה בתפילת שמו"ע: "וכל המינימ כרגע תאבד" וכו', וק"ו שאינ לשבח את דתמ ולתת להמ חניה בישובנו וכרמנו. ג. רעדה אחזתנו להיווכח שכתב בפומבי על דברימ שבצנעה ופרצ פרצה נוראה בחומות הטהרה, הקדושה והצניעות, אשר בית ישראל נשענ עליהמ והרי על ככ אמרו חז"ל ש"מעמיקינ לו גיהנומ ואפ השומע ושותק" ועל ככ צריכ לבא כח של מחאה עזה היוצאת מעצמ כח הקדושה של הנשמה האלוקית המכרת את ערכה האמיתי. גמ נ חפ בקלות דעת, להתיר דברימ המשחיתימ כרמ בית ישראל, אשר לא שיערומ אבותינו. חלילה חלילה, לפגומ בצניעות אשר היא מרוממת, מקדשת ומקרבת את האדמ לבוראו, כמאמר חכמינו ז"ל: "כל מקומ שאתה מוצא גדר ערוה, אתה מוצא קדושה". הדבר חמור בפרט בדורנו, כאשר יראי חטא נמא ו ואינ דורש ואינ מבקש, והשפעת הרחוב והמכשירימ, פוגעת בהנהגות האדמ והבית. לגדור כרם בית ישראל

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==