שביעי

25.03.22 | כ"ב באדר ב' תשפ"ב | 481 גיליון שביעי | 8 שר ו ן ר ו ט ר sharonroter@gmail.com ……… מרתקת מאוד של שמעתי שיחה בתיה דורונ, בתו של הרב ארז משה דורונ שהתארחה בפודקא ט "אומצ" של הזמר גדי פיינגולד והמפיק המו יקלי ניב כהנ. פודקא טימ זה בהחלט הדבר הבא )ואולי כבר הדבר הקודמ ואת הבא עוד לא השגתי( אבל כמו שיש את האופציה להביע את עצמכ בערוצ ביוטיוב יש היומ גמ את הפלטפורמה הזו. למה זה טוב? לזמנימ מתימ כמו נהיגה )נו חה בדוקה להימנע מלגעת כל שניה ב לולרי ולה תכנ בקנ אימתני או בתאונה ח״ו(, הדחת כלימ ובישולימ לשבת, נקיונות לפ ח וריצה או הליכה לחרוצימ שבינינו. ובחזרה לפודקא ט עמ בתיה דורונ. מ תבר, למי שישנ בכמה שנימ האחרו נות, שהרב ארז ומשפחתו נשבו בק מיו של איש שהתיימר להיות מטפל מחוננ ולב ופ התברר שהוא ניכ יותר מדי כוח לידיו ובמקומ לטפל פגע באנשימ ש ביבו. הרב ארז אימצ את האיש הזה והכני ו לארגונ שלו, ארגנ לו דנאות, שיעורימ ותלמידימ ונתנ לו המונ כוח. האיש הזה הצליח לבלבל את כל ובביו ובמ ווה של עזרה, חברות והעצמה גרמ לכולמ להיות תלויימ בו. כל מי שהת נגד לתנועה הזאת הורחק והוחרמ, ועמ השנימ והתרחבות המעגלימ והכוח שצבר הוא השפיע על משפחתו של הרב עד כדי גירושינ מאשתו, ואפ בתו עזבה את הבית ואת הכת, כפי שהיא קוראת לה. זה היה משמעותי בשבילי לשמוע את הדברימ של בתיה והייתי מרותקת לכל מילה. הרגשתי שלמדתי עוד קצת על ההבדל בינ "דת" ל-"כת". יש לנו נטייה כחוזרים בתשובה להאמינ לכל מי שיש לו כובע גדול ופ נימ של צדיק. אנחנו רודפימ אחרי אלו שנראימ לנו שמייצגימ את התורה ואת אלוקימ. אנחנו מתבטלימ בשמחה בפני האדמ שנדמה לנו שיעזור לנו לדעת איכ לנהוג, מה נכונ ויתנ לנו את הכ לימ לתיקונ עצמי. ישנמ לא מעט י פורימ על אלו שבטחו ברבנימ ש רחו, לא רק החוזרימ בתשובה אבל אלו ודאי מועדימ לפורענות. הרב ארז משה דורונ החזיר המונ אנשימ בתשובה ב פריו ושיעוריו. יפור החז רה בתשובה שלו הוא מדהימ בפני עצמו )כבר בגיל צעיר הוא היה רב אומנ בפ רפ יכולוגיה עד שהוא מצא את חכמת התורה והציל את עצמו מלהיות גורו מטורפ(. בתחילת התשובה שלנו גמענו את כל שיעוריו ולכנ התפלאתי לשמוע שאיש כל ככ אינטליגנטי ורגיש נפל בעצמו באמונה לאגו מניאק. אחרי עשר שנימ הרב ארז פתאומ קלט שהוא נפל קורבנ וחתכ מהאיש ההוא באחת. הוא התנצל בפני כל מי שנפגע ואחרי שנתיימ הוציא מכתב בו הוא מפרט את כל מה שקרה. הרב עזב את כל מה שהוא בנה והשאיר את הארגונ שלו לגורו שהשתלט עליו. היומ הוא משקמ את עצמו, התחתנ בשנית ויש לו ארגונ חדש. בין גדולה לשליטה ההבדל המהותי בין רב קהילה לבין מנהיג כת הוא בתשובה לשאלה: האם אתה משתמש בכוח כדי להעצים את עצמך או שאתה משייך את הכל לבורא עולם ליווה המונ אדמ בתחילת השבוע את הרב קנייב קי זצ״ל לקבורה. לא בכדי הוא נחשב גדול התורה והיתה לו הלוויה מכובדת יותר מכל ' לב' או איש ציבור שקיימ. ה יבה היא, מלבד גדו לתו הרבה בתורה, שהרב ברח מכבוד וממינויימ. זה לא פשוט להיות מנהיג וני יונ קשה מנשוא. ב ופו של דבר נדמה לי שההבדל המהותי בינ רב קהילה לבינ מנהיג כת הוא בתשובה לשאלה: האמ אתה משתמש בכוח כדי להעצימ את עצמכ או שאתה משייכ את הכל לבורא עולמ. ישנמ כמה ימנימ שיכו לימ לעזור לנו לדעת במי לבטוח, בכל הקשור להלכה יש ודאי לשמוע לאלו הבקיאימ בה, אבל בכל הקשור להנה גה ולדרכ חיימ חשוב לשמור על אינ טואיציה, שיקול דעת ולא לתת למישהו • אחר, גדול ככל שיהיה, לשלוט בנו. shutterstock איור:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==