שביעי

01.04.22 | כ"ט באדר ב' תשפ"ב | 482 גיליון שביעי | 8 שר ו ן ר ו ט ר sharonroter@gmail.com ……… מעלה בכמ צירופ איזו קונוטציה המילימ "שדולת הנשימ"? לנו, הזמרות הדתיות, זה הרבה פעמימ אומר צרות. מדוע? כי בעשרימ שנימ האחרונות פעלה העמותה הזאת למענ "השוויונ בינ המינימ", דבר מבורכ כשלעצמו, אבל בדרכ התנגדה לכל הפרדה מכל וג שהוא, כולל הופעות בהפרדה. אז כשר צינו ל גור את מועדונ הזאפה או הצו ללת הצהובה בירושלימ קיבלנו ירוב. באירועימ עירוניימ שאינמ בעלי אופי דתי כמו פ טיבלימ ויוזמות תרבותיות שונות לא היתה אפשרות לייחד אפי לו במה אחת לנשימ דתיות כמונו ובכל אירוע ציבורי המ וב ד מכ פי ציבור נאמר לנו כי אירועימ לא יכולימ חוקית להתבצע בהפרדה מגדרית". האמ זהו באמת החוק? פרשנות לחוק? באיזה חוק מדובר? על זה כבר אפשר להתפל פ, והאמת שכרגע אינ באמת עמדה ברורה של היועמ"ש בנושא, אבל משהו בגישה מרגיש לא נכונ. איכ למענ קידומ נשימ, נשימ אחרות נפגעות בדרכ? איכ למענ ההרחבה וההגשמה יוצא שבפועל מצמצמימ ומ ר ימ. בכל תקרית כזאת שהגיעה לתקשו רת נשארנו עמ טעמ חמוצ. מי אלו אותנ נשימ שיושבות בשדולה? הנ אויבות שלנו? אז יומ אחד כשרוחמה בנ יו פ חטפה עצבימ היא כתבה לדינה זיל בר והיתה להנ דווקא התכתבות ממש חמודה, עמ ציטוטימ של שירימ והזמנה למופע של רוחמה, אבל דינה לא הצלי חה להגיע והקשר לא צלח. שהיא רוצה ואז רוחמה אמרה שדינה תאכל את הקו קו שלה, כי מי שאוכל את הקו קו של רוחמה בבת אחת נפתח לו הלב ובאה גאולה לעו למ. כנ, זה וד ההצלחה של רוחמה, זה והחיבוק החמ והמנחמ, אה, וגמ הכישרונ והדיבור והעומק והרוח, אבל זה זניח. קיצר, רוחמה דיברה איתי שהיא רוצה פגישה חברית עמ נשות השדולה. וחי כיתי להזדמנות שתקרה בדרכי לתפו את הנשימ מאחורי האג'נדה, ויומ אחד היא נקרתה בדרכי כשקיילי הלפרינ, מו יקאית שהיתה אז ראש "אמונה" תל אביב הצליחה לקבוע פגישה בשדולה. אחרי שביקשנו שיצומו עלינו שלושה ימימ, ישבנו מולנ ושיטחנו בקשתנו, דיבורימ מהלב וניגונימ כמובנ. הנ אהבו את הרעיונ )איכ אפשר שלא לאהוב אותנו(, אבל מפאת עניני עומ וקור נה הדבר נדחה. בינתיימ התחלפה ראש השדולה וגמ אחראית תחומ הדרה, ועד שהגענו לפגישה חצי שנה אחרי, פגשנו נשימ שלא הכרנו לפני. נפגשנו בבית בתל אביב. כיוונו את עצמנו להגיע בלב פתוח, בחברות ובר צונ לגשר. הנ ני ו להבינ, אנחנו ני י נו לה ביר, אבל מה לעשות שכשהדיונ מגיע ל"למה"?, "כי ככ צווינו", שמ הוא גמ מ תיימ. כשצד אחד אינו מאמינ, או מאמינ שהתורה נכתבה על ידי גברימ שרצו לשלוט ולהקטינ נשימ אז לא יעזרו כל הה ברימ שה ברנו. ואז שמענו אותנ, את החשש שלהנ השדולה לאישה החילוניה? איזו קונוטציה מעלה בכם צירוף המילים "שדולת הנשים"? לנו, הזמרות הדתיות, זה הרבה פעמים אומר צרות. איך למען קידום נשים, נשים אחרות נפגעות בדרך? מפני עולמ שבו הפרדה תהיה חלק בלתי נפרד מהחיימ של כולנו והרגשנו יחד את החשש הגדול מהעיוות הזה. ני ינו להב דיל מתי כנ, ומתי לא, ואיפה עובר הג בול, אבל אלו ניואנ ימ לכנ של שבוע ימימ ואנחנו היינו שמ רק שעתיימ. אז ב ופ הוצאנו גיטרה ודינ דינ לקחה את התופ ושרנו "יש בי אהבה" ו-"עוד יבוא שלומ עלינו" והלכנו הביתה עמ רצונ אמיתי וכנ של כולנו להמשיכ לדבר, ובעיקר עמ הבנה שכולנ מרגישות שהנ צודקות אבל הבעיה עדיינ קיימת ופת רונות בינתיימ אינ. הזאת של שני הצדדימ עצם ההכרה היא חשובה עד מאוד בעיני, והיא יכלה להתקיימ רק בזכות המפגש האמיתי והאינ טימי נטול התקשורת והקהל, אה, ובזכות האוכל. פעמ הבאה בטוח יהיה קו וקו וגמ • דינה זילבר מוזמנת אז יהיה מעניינ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==