שביעי

ימימ שבהמ הודרה המוזיקה הימ תיכונית מהפליילי ט של תחנות הרדיו המרכזיות בישראל, היה זה אביהו מדינה שנעמד בשער ו ירב לוותר. הוא שלח קלטות, התעקש לקבל תשובות - וכשדרש שהחומרימ יוחזרו אליו, גילה שאיש אפילו לא טרח להאזינ לשירימ שהעביר; ומ דינה, כמו מדינה, לא ויתר, ודאג לעמת את המפיקימ והעורכימ עמ פעולותיהמ. אבל היומ, מדינה והמדינה נמ צאימ בעידנ אחר. לפני שבע שנימ השיא משואה, וביומ העצמאות הק רוב יזכה בפר ישראל לזמר העברי. ”הוא הביא לפריצת דרכ משמעותית במוזיקה הישראלית", נימקה ועדת הפר את בחירת הכמעט מובנת מא ליה. "את מרבית זמנו הקדיש למענ פיתוחו ובי ו ו של גנונ המוזיקה הישראלית הנובע מתוכ שורשימ יהודיימ, מ ורתיימ ותרבותיימ". ”הניצחונ הזה הוא לא שלי, אלא של הקהל שהתקשורת לא כל ככ פירגנה לו בעבר, והיומ הוא יכול להרגיש שייכות לבית", אומר מדינה בראיונ ל'שביעי'. ”א ור שיהיה מצב שאזרחימ ירגישו מקופחימ, מנוצלימ וזרימ, כי אז המוטיבציה שלהמ קטנה. אנחנו חיימ במדינה עמ מציאות די קשה, ואמ לא נרגיש מאוחדימ, שייכימ ושווימ - זה עלול ליצור מצב מאוד לא בריא. מה שטוב בזכייה הזו הוא קודמ כל שיש קהל גדול שאוהב את המוזיקה הזאת, ש ופ ופ זוכה לא מגדיר עצמי דתי מדינה נולד בשכונת שבזי בת"א, כשישראל הייתה בת שלושה חודשימ, עבר לקיבוצ כי ופימ. יש לו 15 ובגיל שלושה ילדימ, והיומ כבר בא אביהו שמתגורר בפ"ת. למוזיקה הגיע בגיל עשר, כשנרשמ לתזמורת הנוער של החל לכתוב 1970- עיר הולדתו. ב שנה החל בק 20 שירימ, וכעבור ריירה של זמר. לפני שש שנימ הוענק לו פר שר החינוכ לתרבות יהודית, ואשתקד הוציא לאור את ה פר ’קו רות ומנגינות', אוטוביוגרפיה שכתב במהלכ גרי הקורונה. על הנייר, הוא גדל בבית של עו לימ דתיימ, שבעיני רבימ יוגדר כבית דתי- לאומי לכל דבר ועניינ. אבל על אפ שליטתו בתנ"כ, הוא מתקשה לה גדיר את עצמו כאדמ דתי. ”אני לא מבינ מ פיק בהג דרות דתיות כדי לקבוע מה אני באמת. ב פר דברימ נכתב ’וישמנ ישורונ ויבעט'; רבימ מיהודי ישראל רואימ את מדינת היהודימ כדבר מובנ מאליו, ומרשימ לעצממ לזנוח את התרבות והמ ורת היהודית". בתקופה האחרונה אנחנו רואימ  יותר ויותר זמרימ דתיימ, דוגמת חננ בנ ארי וישי ריבו, שמככבימ בצמ רות המצעדימ. ”קודמ כל, אני שמח בשבילמ. המ יוצרימ להיטימ שהופכימ פופול ריימ בקרב כל עמ ישראל, ומצלי חימ להזכיר לנו מי אנחנו ומאיפה באנו. הדור שלי הוא זה ש לל להמ את הדרכ לקראת ההכרה, השוויונ והאפשרות לייצג במוזיקה את מה "הביא לפריצת דרך משמעותית". מדינה עם הנשיא לשעבר ריבלין להכרה. אני מייצג קהל גדול, ואני שמח שהוא זוכה ליח חדש". לאורכ השנימ כתבת שירימ רבימ  שמדברימ על בית אבא ועל המ ו רת היהודית, אבל המוטיבימ האלה די נעלמו מהמוזיקה הישראלית. ”רוב בני עדות המזרח הגיעו מתוכ בתימ מאמינימ, ששומרימ על האמונה הזאת. לא הייתה אמנציפציה במדינות ערב, ולכנ כמעט לא היו יהודימ שהתערבבו שמ עמ הגויימ. אצל ה פרדימ הכל היה רכ ופ שרני יותר; לא היו חרד"לימ, קיצוניימ או רפורמימ, כולמ היו בית הלל והלכו פחות או יותר בש ביל הביניימ. לכנ היה גמ קל הדברים שאני כותב כבר לא הולכים היום. בארבע השנים האחרונות הוצאתי שירים חדשים, ואף אחד לא השמיע אותם. לא אשנה את סגנון הכתיבה שלי. אני מבין שהגיעה הירידה שלי, ומשלים עם זה יותר להעביר לדורות הצעירימ את הכבוד לאמונה ולמ ורת. אני לא אומר לכ שכולמ מקיימימ תרי"ג מצוות, אבל יש את המינימומ שמחבר את הצעירימ ה פרדימ למ ורת". צילומים: מארק ניימן, עמוס בן גרשום - לע"מ "אצלנו לא היו חרד"לים, קיצוניים או רפורמים". על הבמה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ 15.04.22 | ערב פסח תשפ"ב | 484 גיליון שביעי | 36

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==