שביעי

אהבת רעך מוך כנער, עניינו אותי בעיקר דברימ כמו פורט, אופנועימ ובחורות. היומ, בעיקר בזכות התורה והצדיקימ, אני נוכח לראות ולגלות עד כמה ההורימ שלי מחוברימ לבורא עולמ, לתורה ולמצוות בדרכ חייהמ ומידותיהמ הטובות, שבאות לידי ביטוי בעשיית ח ד, נתינת צדקה, עזרה לחלשימ, ביקור חולימ וניחומ אבלימ. "אומרימ חז"ל שכשיבוא משיח בנ דוד, הוא יחזיר את עמ ישראל בתשו בה ויחבר אותו לעולמ התורה. תהיתי אמ הכוונה היא שכולמ יעלו על מדי שחור ולבנ, ילכו לבית כנ ת, יחב שו כיפה וילבשו ציצית. זה הרי נראה כמעט בלתי אפשרי בעולמ המורכב שבו אנו חיימ. האירה בי אפשרות הרבה יותר נגישה ומציאותית, שהמ שיח יראה קודמ כל לכולמ שהמ כבר מחוברימ לבורא עולמ בכל הקשור לדרכ ארצ, מידות ומעשימ טובימ, כל אחד ממקומו". ספגתי נוקאאוט מנטלי מוגזמ לומר שהכני ה לישיבה  שינתה את חייכ? "באותמ ימימ שכרנו בית בעינ כרמ, והיה לי קשר מיוחד עמ בעל הבית, משה אדוט ז"ל. הוא המליצ לי בחומ לבוא איתו לשיעור ולהכיר את הרב בנ פורת. כשנכנ תי לרב, בתומ 60- השיעור, יפרתי לו על עצמי ב שניות - על כדור ל, מחלת ה רטנ, הודו, דרומ אמריקה. הוא שאל אמ אני מכיר את החומש, אמ למדתי פעמ תורה ומי זה רש"י, ולתשובתי שאני לא לומד ולא מכיר, הרב הקשה: למה שלא תלמד את השורשימ שלכ ותנ ה להתחבר למקורות שלכ, לפני שאתה הולכ לרעות בשדות זרימ? זרקתי לו בתשובה שכל הנחלימ זור שיר השחקן מימי מכבי ת״א נשמע באומן. הצמד קטשפר ״לא הכרתי את השם ואת התורה״. בעונת האליפות 1993- ההיסטורית ב צילום: נתן אלפרט, לע״מ גדלתי בבית חילוני, והיום אני מבין עד כמה הוריי מחוברים לתורה ולמצוות במידותיהם. כשיבוא המשיח, לא כולם יחבשו כיפה וילבשו ציצית. הוא יראה לנו איך כולם קרובים למעשים הטובים, כל אחד ממקומו מימ לימ, וב ופ הכל אחד. הרב הביט בי במבט חודר ואמר: 'נכונ, דורונ, הכל אחד. אבל אתה עוד לא באמת יודע את זה'. "זה היה נוקאאוט מנטלי. במבט לאחור תשובתו של הרב האירה בי את הפער הגדול שבינ דיבוריי הג בוהימ על אחדות ואהבה לבינ ההת נהגות שלי בפועל. הרגע הבא שזכור לי מהמפגש הוא שהרב לקח אותי ביד לחדר ה מוכ, שבו כחמישה תלמידימ מתחילימ שעעור בפרשת השבוע. ממש שלומ כיתה א'". אבל לא הכל היה ורוד. אתה  אומר שגילית בעולמ הדתי תחרות, קנאה ואנוכיות. "קודמ כל חוויתי את זה על בשרי: התחלתי להתקדש ולקחת על עצמי שבת, תפילות וברכות, ועוד מצווה ועוד דקדוק, ולאט לאט הרגשתי את הלחצ והמתח שזה מייצר אצלי בנפש. חיי התהפכו, התחלתי לשנות הרגלימ ודפו ימ במחשבות, בדיבורימ ובמע שימ. ופתאומ שמתי לב שאני מתחיל להקפיד על אשתי, ועל המשפחה ועל החברימ, על איכ המ מתלבשימ ומה המ עושימ או לא עושימ, וקלטתי שיש כאנ משהו לא בריא ולא מאוזנ. "כששיתפתי חבר יקר בתחושותיי, הוא הושיב אותי לחברותא ו יפר לי את ה יפור המפור מ מהגמרא על הגר שביקשת ללמוד את כל התו רה על רגל אחת, ואת תשובתו של הלל שקימט את הכל לי וד של 'מה ששנוא עליכ אל תעשה לחברכ', או ברובד החיובי 'ואהבת לרעכ כמוכ'. הכלל הזה הפכ להיות נר לרגליי: עבודת המידות היא האתגר הגדול והחשוב בחיי, והיא המדד עבורי. רק באמצעותה אני יכול לדעת שאני עושה עבודה אמיתית, מאוזנת ונ כונה, ושאני הופכ מעט מעט לאדמ יותר טוב. "אמ אני יותר לחוצ ועצבני, שלומ הבית שלי מתפרק, לא מצאתי זמנ לשאול לשלומו של שכני החולה ואני פחות מכבד את ההורימ - אז משהו לא ב דר. צריכ לעצור ולב דוק, אמ אולי לקחתי על עצמי יותר מדי וצריכ לרדת מהעצ, ואולי בר חתי מאחריות ולא לקחתי על עצמי מ פיק וצריכ להתחזק. "אנחנו רואימ את זה בכל תחומי החיימ. לא היה שפע חומרי ורוח ני כמו שיש בדור שלנו. לא ח רימ אוכל או כ פ או אדמות, ולא בתי כנ ת, ישיבות או מדרשות, אבל ח רימ יושר, צדק, הגינות, ער צילום: אהרל׳ה ויסברג 03.06.22 | ערב שבועות תשפ"ב | 490 גיליון שביעי | 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==