שביעי

הכותרת בירושלימ הינה הרכבת הקלה שחוגגת ממש בימימ אלה עשור לה קמתה. מ לול נ יעתה משתרע כבר קילומטרימ, 14 היומ על כמעט לאורכה ולרוחבה של העיר, והוא 200- תחנות מהנ יוצאות כ 23 כולל מיליונ נ יעות 3.8 , אלפ נ יעות ביומ מיליונ נ יעות בשנה, 45- בחודש ו כאשר תדירות הרכבות היא שש דקות בלבד. "הקו האדומ של הרכבת הקלה מהווה את עמוד השדרה של מערכ התחבורה בירושלימ", מ ביר זולר, "קו הרכבת הוא למעשה אחת ה יבות המרכזיות לככ שהציבור פחות מש תמש בכלי רכב פרטיימ". בעוד כש נתיימ תושלמ תו פת של שבעה קי תחנות נו פות לאזורי 12- לומטרימ ו הד ה עינ כרמ בדרומ ושכונת נווה יעקב בצפונ. ישולב גמ הקו הירוק 2025 בשנת ככ שרשת הרכבות הקלות, רשת , תכלול חמישה מ לולימ JNET- ה אלפ איש מדי יומ. 400- שי יעו כ יצטרפ גמ הקו הכחול עמ עוד 2028- ב שלושה מ לולימ תפעוליימ, ומקטעי קילומט 71 הרכבת הקלה יגיעו לכדי אלפ 600- רימ ויוכלו להשתמש בה כ איש ביומ. כמו כנ, למחצית מתושבי העיר תהיה תחנת רכבת קלה במרחק מטרימ מביתמ. 500 של עד אחד המיזמימ שבעירייה מתרגשימ לקראתו במיוחד הוא מיזמ הרכבל, שיחבר בינ מתחמ תחנת הרכבת היש נה לשער האשפות בעיר העתיקה. לאחר שבג"צ דחה את העתירות נגד הקמת הרכבל, בקרוב יחלו העבודות קילומטרימ 1.4 על הקו שאורכו יהיה ולו ארבע תחנות. בשעות השיא יוכלו נו עימ בשעה והד 3,000 לנ וע בו בר יקל בצורה משמעותית על עומ י התנועה ועל הגישה התחבורתית לכותל המערבי ולעיר העתיקה. כבישים, מנהרות ושבילי אופניים מעבר לפיתוח התחבורה הציבורית, בעירייה ובמשרד התחברה עמלימ גמ על פיתוח תשתיות הכבישימ. עבודות הפיתוח לא יתמקדו רק בשיפור המצב הקיימ אלא גמ בהקמת עורקי תחבו רה מרכזיימ לירושלימ וממנה, במטרה לתת מענה לעומ י התנועה הקיימימ באזור, תוכ פיתוח דרכי הגישה לעיר. בינ המיזמימ שנועדו להקל את הגי שה לעיר וממנה: מחלפ חרוב החדש שנפתח לפני כחצי שנה, מיזמ הכפ לת כביש המנהרות, במ גרתו נכרות ומוקמות שתי מנהרות חדשות, וכנ אשר יחבר בינ השכו 16 הקמת כביש .1 ' נות הדרומיות של העיר לכביש מ בשנה הקרובה ייפתח לתנועה כביש חדש, המוקמ על ידי חברת נתיבי יש ראל, ובו שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נופ ויפה נופ. המיזמ צפוי לקצר את משכ הנ יעה מהש כונות הדרומיות לאלה המערביות, ולהיפכ, לכמה דקות בלבד. בגבעה הצרפתית מתבצעות עבו דות לכרייה של ארבע מנהרות מתחת לשלושה צמתימ ראשיימ: הגבעה הצ רפתית, הקברימ וקוקה קולה. בנו פ, להקמת המנהרות יתוו פו שני נתיבי תנועה לכל כיוונ בציר יגאל ידינ, ישודרגו תשתיות, ה דרי תנועה ובטיחות גמ של צירי התנועה ה מוכימ ויבוצעו עבודות פיתוח נופי. במ גרת תכניות פיתוח התשתיות הקרו בות ישודרגו עורקי התנועה הפני מיימ בעיר לרבות הצמתימ אשר וינר, מעבר קלנדיה ועוד. בצוות תוכנית אב לתחבורה מו יפימ לציינ את מימד "ההליכתיות" המהווה עבורמ ערכ עליונ, כלומר שדרוג תשתיות הולכי הרגל. מדרכות העיר יעברו מתיחת פנימ משמעותית, אלפי עצימ יינטעו למטרת הצללה ויותקנו מאות פ לימ ייעודיימ ומע ברי חציה בטוחימ. גמ רוכבי האופניימ צפויימ ליהנות מתשתיות משופרות קי 56- והרחבת השבילימ הקיימימ מ קילומט 200- לומטרימ כיומ ועד לכ .2030 רימ של שבילי אופניימ עד 15- בשנה שעברה שודרגו למעלה מ מי 130 רחובות בהשקעה כוללת של ליונ שקלימ כאשר במקביל מבוצעות באופנ תדיר עבודות תחזוקת תשתיות שוטפות ברחבי העיר. בהוראת ראש העיר, העירייה תקצה לטובת המשכ עבודות שדרוג תשתיות הכבישימ כחצי מיליארד שקלימ. במ גרת הת 50- כנית העתידית ישודרגו למעלה מ כבישימ לאורכ 60- רחובות נו פימ וכ של עשרות קילומטרימ. "ירושלימ הוכיחה את עצמה כעיר מובילה, הדוגלת בתפי ה ברורה כי המרחב הציבורי שייכ קודמ כל לצי בור, ולא לרכב הפרטי", מ כמ זולר, "יש בככ אמירה של ממש, אשר מהווה גמ נדבכ חשוב בצמצומ ממד זיהומ האוויר והתמודדות ראויה עמ האתגרימ התחבורתיימ המונחימ לפ תחנו". בשיתוף עיריית ירושלים shutterstock צילום: 47 | 03.06.22 | ערב שבועות תשפ"ב | 490 גיליון שביעי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==