שביעי

”שמעתי על הפיגוע דרכ התקשו רת”, הוא מ פר. ”אדמ ממוצע מתע ניינ באירוע כזה, אבל אנחנו שומעימ דבר כזה ומיד עולימ על מדימ, מח כימ שיקפיצו אותנו. אנחנו מבינימ שלפנינו פעילות מבצעית חשובה שעשויה להציל חיימ”. עמ אילו תחושות קופצימ למ  צוד אחרי מחבלימ, שזה עתה רצחו שלושה בני אדמ? ”עמ תחושה שאנחנו הכוח הנכונ והמדויק ביותר למשימה הזאת. במצ בימ כאלה, מהירות הקפיצה והכני ה לפעילות היא קריטית. כל מה שעו בר בראש זה להגיע כמה שיותר מהר לזירת האירוע, ולעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר. הלוחמימ שלנו מקצועיימ מאוד, גמ בתכנונ ובטח בביצוע. אני שמח שהצלחנו”. הייתה עוד תמונה שעוררה הרבה  אמוציות מתפי ת המחבלימ והיא מתנ ה יגריה לאחד מהמ, על ידי החוקרימ בשטח. "אני משתדל לא להתע ק בזה. ברמת הכבוד הלאומי צריכ להיזהר ולהיות חד וברור, כי דברימ כאלה יכולימ להיתפ כרפי ות. חשוב לי להגיד שחזרתי מהמבצע הזה עמ תחושה כל ככ טובה על ההצלחה בתפי ת המחבלימ, אבל אינ אדמ שפגש אותי ולא שאל 'מי נתנ לו את ה יגריה?'. צריכ להבינ מה האירוע האמיתי והחשוב. עבדנו כל ככ קשה, תפ נו שני רוצחימ, וב ופ נתפ ימ ל יגריה". למרכז ת”א. ”בהתחלה יעצו לי להיות זהיר, לדלג על נושאימ ’בעייתיימ’ ולא להיכנ לפינות. באחד השיעורימ מישהי שאלה אותי שאלה שהיא לא הייתה ’אמורה’ לשאול על מחויבות וקיומ מצוות, ואחרי ההלמ הראשוני החלטתי שאני עונה מהלב. וזה הצליח. "במקרה אחר, צעיר תל אביבי צפה ב רטונ על זוגיות שהעליתי ליוטיוב עבור תלמידי המכינה, ושאל למה אני לא מלמד גמ אותמ. כשהתחיל השיעור דפק על השולחנ ואמר בקול: 'חברימ, אנחנו וג ב''. אמרתי להמ שאני לא יכול ללמד אותמ דיני ייחוד והלכות טהרה, אז המ כע ו וענו שהמ שלא אח וכ מהמ כלומ. מאז אני מע ביר את אותמ תכנימ לכולמ". את התפי ה הזאת הוא לקח עמו גמ כשהחל לפני שש שנימ לנהל את עמותת דרכ עמ”י, הפועלת לחי זוק הזהות היהודית בקרב טודנטימ שאינמ דתיימ. ”יומ אחד, עמנואל מו רנו בא לאחיו שמואל והציע לו להקימ עמותה חינוכית בשמ דרכ עמ”י. חודש לאחר מכנ הוא נהרג במלחמת לבנונ השנייה. ילביה, אמא שלו, תמיד אומרת שכולמ חושבימ שהמאפיינ הכי גדול של בנה הוא העשייה הצבאית, אכ מעטימ יודעימ שהדבר החשוב ביות לעמנואל היה נושא החינוכ. לכנ לקחנו את דמותו ואת הערכימ שלו והטמענו אותמ בעמותה. ”השמ עמנואל מורנו הפכ למותג, אבל לא רק בגלל הפנ הצבאי. ב ופ, הוא היה דו ששילב פרא ו ייפא. הרב וולק תופס את אחד המחבלים מאלעד. משמאל: זירת הפיגוע במוצאי יום העצמאות אני ואלירז היינו קשים (, נשוי למוריה ואב 44) הרב וולק לשבעה ילדימ, נולד וגדל ברעננה, ולמד במ גרות דתיות עד שלקראת ופ כיתה י”ב החליט לזנוח את העו למ הדתי. ”מי ששיכנע אותי לעשות בירור נו פ היה הרב רפי פרצ”, הוא מ פר. הוא החל ללמוד במכינת עצ מונה שבגוש קטיפ, ולדבריו לא עשה לצוות חיימ קלימ. ”אני ואלירז פרצ הי”ד היינו האגוז הקשה לפיצוח במ חזור”, הוא אומר בחיוכ. לב ופ הוא שב לקיימ אורח חיימ דתי, והתגיי ליחידת דובדבנ שבה שירת שבע שנימ, חלקנ כלוחמ ומ פקד צוות וחלקנ כמ תערב. לאחר השחרור הוא למד בתוכנית הבוגרימ של המכינה, עבר את מבחני הה מכה לרבנות והחל ללמד כר”מ במכינה. עד שגילה עולמ חדש לחלוטינ. ”מישהו הציע לי להעביר פעמ בשבוע שיעור לחילונימ”, הוא נזכר, ומדגיש כי נרתע מהתיוג הזה ומע דיפ להשתמש במושג ’ציבור כללי’. לדבריו, הוא התרשמ מיכולת ההקש בה והפתיחות של תלמידיו החדשימ, ושני אירועימ מכוננימ הובילו אותו ואת משפחתו לעבור מחולות חלוצה 90 צילומים: באדיבות המצולם, יוסי אלוני - פלאש לחול קודש לוחמים ביחידות מובחרות מסתובבים בוואדי קלט, אבל זו לא הסביבה הטבעית שלהם. לאוהבי הטיולים שמסתובבים בכל חור, יש את הידע הכי גדול. הדוס ההוא הקפיץ את הדוס ההוא, ונוצרה חבורה מאותו רקע 10.06.22 | ן תשפ"ב י"א סיו | 491 גיליון שביעי | 24

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==