שביעי
להתאימ את המו ד החינוכי למר חב האורבני שבו הוא הוקמ. שבאותה שכונה יהיה מענה גמ לילד שמגיע ממשפחה הנחשבת שמרנית מבחי נה דתית וגמ לילדה שבאה ממשפחה יותר ליברלית או פלורלי טית. לכולמ מגיע גיוונ וייחודיות". לדבריו, הגיוונ בתוכ בתי ה פר מת בטא בככ שמו דות הנחשבימ שמרנימ מאמצימ בחומ שיטות לימוד חדשניות. "זה לא שאמ אני שמרנ אני מלמד רק בשיטות שמרניות. חינוכ חוצ כיתתי, למשל, אנו רואימ גמ במו דות שמו כוונימ לקהילות יותר שמרניות מבחי נה דתית ואינ עמ זה כל בעיה". זמרנ מדגיש כי הדבר נכונ גמ בכיוונ השני, "הרבה משיטות הלימוד שנחשבות היומ לשיא החדשנות נטו עות עמוק ביהדות המ ורתית. למשל, למידת עמיתימ שזה טרנד מאוד נפוצ לקוח מלימודי החברותות שבעולמ הישיבות. או למידה לשמ למידה ללא קבלת ציונ. כששאלתי אנשי חינוכ מניינ שאבו את הרעיונות החדשימ שלהמ ללימוד חלקמ אמרו לי 'מה חיידר'. כלומר הפדגוגיה החדשנית של היומ לקוחה בחלקה מפטנטימ שהומצאו ביהדות לפני מאות שנימ". וייל המנהל את בית ה פר 'אורט פלכ' בנימ הממוקמ בדרומ ירושלימ ממחיש את דבריו של זמרנ באמצעות שלל דוגמאות. "אנחנו תיכונ רוחני מדעי שש שנתי שהוקמ לפני שש שנימ ונוצר כתוצאה מחיבור בינ רשת אורט שיש לה ערכ מו פ במדעימ-טכנולוגי ורשת פלכ שיש לה ערכ מו פ בצד ההומני טי והאידאולוגי". לדבריו, המ מקפידימ לחבר ולשלב את הקודש בעולמ המעשי, "מטרת נו לגדל בעלי בתימ רציניימ שמבי נימ שהקב"ה נמצא בכל מקומ - גמ בלימודי הקודש אכ גמ במתמטיקה, בע קימ ובלימודי ההי טוריה". מיינקראפט במגמת אדריכלות במ גרת בית ה פר התלמידימ מק בלימ הרבה מאוד חופש בחירה, "אנח נו בית פר מאוד מתוקשב, עוד הרבה לפני הקורונה. רוב התלמידימ שלנו מגיעימ כבר מכיתה ז' עמ מארטפונ ולכל תלמיד ומורה יש לפטופ. מצד שני בכל כיתה יש כ פת ובתחילת היומ הטלפונימ מופקדימ ומוחזרימ ב ופמ. יש גמ אינטרנט עמ ינונ ברמה משמעותית והקפדה על זמנ השימוש במ כימ. למשל, א ור לה שתמש במחשבימ בהפ קות. "בנו פ, אנחנו עו קימ הרבה במ רכיבי בחירה אישית. תלמיד בוחר לא מעט לגבי תכנית הלימודימ שמעניינת אותו בתוכ גבולות גזרה מאוד חדימ וברורימ. זה מאוד משמעותי אצלנו. בתוכ תחומי העניינ יש הרבה יוזמות ייחודיות של המורימ שמטרתנ שהת למידימ יחקרו ויגלו קרנות. מגמת אדריכלות שנולדה מהעובדה שהר בה מאוד תלמידימ משחקימ במשחק הרשת מיינקראפט. במקומ להחביא את זה החלטנו למנפ את זה למקומ חיובי". וייל מו יפ כי לצד מגמת התמחות בביו רפואה, מגמת תיאטרונ, הפקות, הי טוריה פיזיקה וביולוגיה ישנמ גמ תכנימ הומני טימ, "אנחנו מחברימ בינ מקצועות, אוהבימ לחבר קודש ללימודימ כלליימ כמו תנ"כ הי טוריה ו פרות ועברית. אנחנו מכנימ זאת'מעורב ירושלמי'. "באופנ כללי, למידה חדשנית עלולה להיתפ כמנתקת מהמ ורת זמרן: "כששאלתי אנשי חינוך מניין שאבו את הרעיונות החדשים שלהם ללימוד חלקם אמרו לי 'מהחיידר'. כלומר הפדגוגיה החדשנית של היום לקוחה בחלקה מפטנטים שהומצאו ביהדות לפני מאות שנים" צילום: נתן רושנסקי צילום: ארנון בוסאני יואב )זימי( זמרן, ראש מינהל חינוך 43 | 24.06.22 | כ"ה סיון תשפ"ב | 493 גיליון שביעי
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==