שביעי

ע ד לא מזמנ, המושג תקי נות פוליטית היה מיוח לאדמ שמדבר בבוטות. אלא שההגדרה הזאת פרצה כבר את גבולות עולמ הנימו ימ, והפכ לתפי ה פילו ופית-פוליטית מ ו כנת במיוחד. זו, למעשה, הקביעה הראשונה ב פרו החדש של הרב חיימ נבונ "לא תקינ - חלופה יהודית לת קינות הפוליטית ולתיאוריות הכוח" בהוצאת 'ידיעות אחרונות'. ”תקינות פוליטית אינה נימו ”, פותח הרב נבונ את המבוא ל פרו, ”תקינות פוליטית היא גישה חבר תית-כוחנית, שנובעת מתוכ פילו ופיה הר נית”. כפי שרבימ מאיתנו שמימ לב, השפה הפכה לזירת איגרופ, ואלה לא רק הטק טימ של שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי. זה ה’ברוכותימ הבאותימ’ בשערי בית פר; אלו מו ’ שהוטבעו 2 ’ ו’הורה 1 שגי ה’הורה בטפ י עיריות ומתנ” ימ; מוש גימ כמו אבא ואמא גורמימ ’דיכוי’ לקבוצות של להט”בימ, ועל כנ יש לה ירמ ממ מכימ רשמיימ. למעשה, טוענ הרב נבונ, כל זה הוא רק פיח קטנ מגל תרבותי- אידיאולוגי שמבקש לשנות את נקו דת המבט של בני האדמ על העולמ. חלק מזירת ההתגוששות הוא על השפה והמילימ, אבל מדובר בגישה תר בותית שנוגעת בכל א פקט של החיימ. זו תפי ה שרואה את העולמ כמקור של מלחמת דנ אכזר”, אומר הרב נבונ בראיונ ל’שביעי’, ”ובעולמ המערבי, הביטוי תקינ מבחינה פוליטית קיבל משמעות מחודשת, כטוענ שמלחמת המעמדות לא מתחוללת רק בעולמ הכלכלי, כמו שחשב קרל מרק , אלא גמ במרחבימ התרבותיימ והלשוניימ של החיימ. ”התקינות הפוליטית נשענת על משפחה שלמה של תיאוריות. יש את הגישה הביקורתית למשפט, שאומרת שהמשפט הוא כלי של הח זקימ לדכא את המוחלשימ. יש את תיאוריית הגזע הביקורתית, שמנת חת כל דבר מפר פקטיבה של יח י שחורימ-לבנימ. יש פמיניזמ רדיקלי. כל התיאוריות הללו רואות במלח מת המעמדות את עמוד השדרה של החברה, וכולנ משתמשות בתקינות פוליטית מתוכ אוב יה לשפה”. והתיאוריות הללו רואות בישראל מקור רשע. ”כמובנ שגמ אנחנו יוצאימ מאוד לא טוב. אמ שתי המשב צות היחידות שאפשר למלא הנ ’מדכא’ ו’מדוכא’, הרי שבהיותנו חזקימ ומנצחימ, אנחנו בטח לא יכולימ להיות המדוכא. לכנ, בחוגימ האלה אנחנו מאוד לא אהודימ”. גמ היהודימ בארה”ב ו פגימ ביקורת קשה מהחוגימ הללו. ”נכונ מאוד. יש בתנועה הזו הרבה ביטויימ על גבול האנ טישמיות ומעבר לו. אמ הפרמטר לא רק עניין של שפה. שלט אופייני לימינו השרה מרב מיכאלי, לצד טפסים בעידן שבו אין אבא ואמא זהויות אינ ופית בינ מדכאימ למדוכאימ, בינ גברימ לנשימ, בינ לבנימ לשחורימ ובינ עשירימ לעניימ - ואת הכל יש לפרק: את הלאומיות, את המשפחה ואת השפה. בעולמ הזה, שמנותח דרכ הפריזמה של מאבקי כוח, ישראל נמצאת במ קומ גרוע במיוחד. היא חזקה מבחי נות צבאית וכלכלית, היא מערבית, היא שולטת בכוח הזרוע במרחב, והיא לאומית ומ ורתית; היא כל הרע שאידיאולוגיית התקינות הפוליטית או ”תיאוריות הכוח”, כפי שהרב נבונ מגדיר זאת, מתעבת במיוחד. ”הביטוי ’תקינות פוליטית’ נזכר בפעמ הראשונה בכתבימ של מאו ט ה טונג, המנהיג הקומוני טי של ינ, שהיה גמ רוצח המונימ ורו אם שתי המשבצות היחידות שאפשר למלא הן מדכא ומדוכא, הרי שבהיותנו חזקים ומנצחים, אנחנו יוצאים לא טוב. יש בתנועה הזו הרבה ביטויים על גבול האנטישמיות, ומעבר לו. היהודי מסווג כאחד מהרעים תיאוריות הרסניות Cc-by-sa-3.0 צילום: מיכל שומר, , צילום מסך 90 צילומים: אבשלום ששוני - פלאש 01.07.22 | ב' בתמוז תשפ"ב | 494 גיליון יעי שב | 36

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==