שביעי

אני מעריך את ד"ר אבישי בן חיים, והוא מעלה טיעונים די משכנעים, אבל צריך להיזהר שלא להפוך את זה לסיפור המרכזי. אני בטוח שהוא יסכים איתי, ואני לא בטוח שכל חסידיו מבינים את הנקודה היחיד הוא מי חזק ומצליח ומדכא מול המוחלש והמדוכא, אז יהודימ המ חזקימ, ולכנ מותר ואולי מצווה להיאבק נגדמ. לא קל להיות היומ יהודי בארה”ב. אתה מ ווג כאחד מהרעימ”. למרות שלאורכ ההי טוריה חוו היהודימ דיכויימ אכזריימ? ”כיוונ שהתיאוריה הזו מחלי פה את מושג האמת במושג ’הכוח’, ומי שמצליח הוא בהגדרה ’רשע’, אז היהודימ המ ’מצליחימ’. העובדה שדיכאו אותמ בעבר לא עומדת לז כותמ. במזלג הזה המ נפלו לצד הלא נכונ. ואנחנו רואימ את זה גמ על מדינת ישראל. אנחנו רואימ חברות קונגר בארה”ב מתבטאות בצורה ממש אנטישמית על יהודימ וישראל, וזה עובר חלק”. הטירלול יחלוף למה המלחמה על השפה, עמ האוב יה לתיקונימ לשוניימ, היא כל ככ דרמטית בעיניכ? ”כשמרק דיבר על מלחמת מעמדות, הוא חשב שהיא מתחוללת בתחומ הכלכלי. והוא האמינ שהוא יכול לנבא את ופה במה פכה. מרק טעה, אבל ממשיכיו אמרו שהמל חמה חודרת הרבה יותר עמוק. כאשר העשי רימ והחזקימ שולטימ בשפה, המ בעצמ שו טפימ את המוח של העניימ והמוח לשימ, ודוחימ ומבטלימ את המהפכה. כל זה מצטרפ למהלכימ פו ט-מוד , שא 20- רניימ שהיו ב ופ המאה ה מרו שבעצמ אינ אמת. ואמ אינ אמת, אז הדבר היחיד שמכתיב את השפה והדיבור שלנו זה רק יח י כוח, כי מה עוד נשאר? אינ שומ דבר אחר. ”כל זה הוליד אוב יה גמורה לכל מילה שנאמרת. היומ בארה”ב אנ Master’ שימ מנומ ימ לא אומרימ ’, כלומר חדר שינה ראשי, Bedroom כי המילה ’מא טר’ מזכירה, או עלו לה להזכיר, בעלימ של עבדימ. זו מינ אוב יה שאומרת שהעולמ הוא מקומ מדכא ונורא, וצריכ לה תער על השפה ללא הרפ, מתוכ מחשבה שאמ נצליח למחוק את המילימ הרעות, העולמ ישתנה. אבל כיוונ שהוא לא באמת משתנה כשאתה מפ יק להגיד ’מא טר בדרומ’, המ קנה אינה שהתיאוריה שגויה, אלא שלא טיהרנו את השפה מ פיק. ואז חוזרימ לעוד יבוב”. כתבת ב פר שרבימ מאנשי האקד מיה המ למעשה פחות חוקרימ, ויותר ”לוחמי צדק חברתי” כהגדרתכ. ”אמ אתה אומר שאינ אמת, אז קשה מאוד להבינ מה בעצמ עושה מלומד אקדמי. רבימ מהמ מצהירימ שהמ רואימ את עצממ כאקטיבי טימ חב רתיימ, המשתמשימ בכלימ שלהמ כדי לקדמ מה שהמ רואימ כצדק חברתי. ”גמ אנחנו ובלימ מזה. הרבה אנ שימ לא חוקרימ את ה כ וכ היש ראלי-פל טיני מתוכ מגמה להראות מה קרה, אלא כדי לקדמ את הצד הכביכול ’מדוכא’, ואז אנחנו מו תיאוריות הרסניות "השאלה היא כמה נזק נספוג בינתיים". הרב נבון לצד ספרו החדש "פוליטיקת הזהויות היא כלי מסוכן". ד"ר בן חיים 90 צילומים: יונתן זינדל - פלאש 01.07.22 | ב' בתמוז תשפ"ב | 494 גיליון שביעי | 38

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==