שביעי

15.07.22 | ט"ז בתמוז תשפ"ב | 496 גיליון שביעי | 16 דביר עמר הת י ישב ו ת מבצע התיישבות: "על ארץ ישראל אסור להירדם בשמירה" בשבוע הבא יעלו שלוש נקודות התיישבות חדשות ביהודה רינת וודקה, תושבת בת ים, מסבירה • ושומרון על ידי תנועת נחלה מדוע תעלה עם ששת ילדיה לגרעין התיישבות חדש בבנימין בשבועות האחרונימ, תנועת נחלה פועלת להחזיר את מדינת ישראל למדיניות של בניינ ופיתוח יהודה ושומרונ. עד היומ, הוקמו עשרות גרעיני התיישבות, נערכו מאות חוגי בית ושיחות, ולמעלה מאלפ פעילימ ברחבי הארצ הצטרפו למהלכ גדול של הקמת יישובימ חדשימ בכל מרחבי יהודה ושומרונ. ביומ רביעי הקרוב יעלו לקרקע גרעיני התיישבות חדשימ בשטחי יהודה ושומרונ על ידי תנועת נחלה. לאירוע ההתיישבות שו תפימ אנשי ציבור, ראשי רשויות ביהודה ושומרונ ופ עילי שטח רבימ. אחד מהגרעינימ המתהווימ הוא 'נחלת צבי' בגז רת בנימינ. "גרעינ 'נחלת צבי' נמצא בהקמה ונו פות אליו עוד ועוד משפחות כל הזמנ והוא מורכב בעיקרו ממשפחות מקהילת 'אורות התורה' בבת ימ, תלמידימ ואברכימ מישיבת מרכז הרב", אומרת רינת וודקה, חברת הגרעינ. "מי שבחר לו את השמ 'נחלת צבי' היה הרב דוד חי הכהנ, רב קהילת אורות התורה, על שמ הרב צבי יהודה הכהנ קוק. יש הקפאה עצומה הרבה מאוד שנימ, שנה שלא נבנה יישוב חדש, אבל ארצ ישראל 20 כבר שייכת לנו. מהדהד לי המשפטימ של הרב צבי יהודה קוק: 'איפה שכמ שלנו? איפה חברונ שלנו?' צריכימ לראות שאנחנו לא נרדמימ בשמירה, א ור לנו להירדמ בשמירה. אנחנו לא עוזבימ אותה ולא שוכחימ אפ רגב. יש המונ המונ אדמות מדינה שהפל טינימ רואימ שאפ אחד לא גר ובונימ שמ בנייה בלתי חוקית, אנחנו רוצימ לשנות את הציביונ והכיוונ, ובאימ ואומרימ: אנחנו פה, לא הלכנו ולא עזבנו, אנחנו נשארימ", אומרת וודקה. אביתר – בת ים הקשר הראשוני של משפחת וודקה עמ תנועת נחלה נוצר בעקבות הגעתמ לאביתר. "החיבור עמ נחלה נולד למעשה בשנה שעברה. הגענו לשמ בה עה של קהילת אורות התורה, יומ אחרי א ונ מירונ, כולנו היינו עדיינ במצב של לראות שהכל ב דר מ ביבנו ואביתר הייתה גבעה חשופה ללא כלומ". מהר מאוד נוצר חיבור בינ האנשימ של נחלה לקהילת אורות התורה, ושיתופ פעולה עתידי היה שאלה של זמנ. "באותו מוצאי שבת גרעינ שומרונ עלה לאביתר ונשא רנו איתמ בקשר מאוד חזק. מאותה נ יעה אחת לשבוע הוצאנו אוטובו מקהילת אורות התורה בבת ימ לאביתר, מרחק נ יעה משמעותי, עמ כל הילדימ, ככ במשכ חוד שיימ וחצי, כולל שבת, מהק ומות בחיי", מ פרת רינת. אלא שמהר מאוד ה כמ אביתר הוריד את המשפחות מהקרקע. "מהר מאוד נ גרו דלתותיה ונשארנו עמ טעמ כבד ולא פשוט. ואז בעצמ התחילה מ כת של קשר, קשר שוטפ וכשהתחילו לדבר על המבצע להקמת יישו בימ חדשימ, היה ברור לנו שאנחנו חלק, כמשפחה עמ שישה ילדימ וכקהילת אורות התורה בבת ימ. לא הייתי צריכה לה ביר מההתחלה למה זה חשוב, הכל היה מוכר לילדימ, האזנימ התרגלו לשמוע וישר נכנ ו לעבודה. הילדימ שלי רק מחכימ לאור הירוק". אבל אינ חששות? יש הבדל בינ המרכז לשומרונ.   "יש לי בת שקצת חוששת, אבל האווירה מאוד מרו ממת של שמחה ואמונה גדולה. החששות שלנו לא ברמה של לאנ אנחנו נגיע, אלא ברמה שאמ יהיו לי חברות שמ או לא. וגמ אמ יש חששות, אתה דורכ על האדמה ומתאהב בה. אני זוכרת שכל פעמ שעלינו לאוטובו בחזרה מאביתר הייתי בדמעות: איכ אפשר ללכת? ההורימ שלי, משפחת אבוחצירא, הקימו את אלונ שבות בשתי ידיהמ וגדלנו על ה יפורימ של 'החורפ הראשונ ביישוב', מקומ שהיומ הוא יישוב לתפארת, אני רוצה להיות חלק ממשהו שקמ. אני רוצה שהילדימ שלי י פרו • שהמ בנו את המקומ בשתי ידיהמ". עולים להתיישבות. פעילות תנועת נחלה אני רוצה להיות חלק ממשהו שקם. אני רוצה שהילדים שלי יספרו שהם בנו את המקום בשתי ידיהם

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==