שביעי

למאי, כמעט חצי מהזמנ אני שמ, כי רוב התערוכות והתיירות הנ בזמנ הזה. ביולי-אוגו ט יש ירידה גדולה בתיירות, כשאפילו ה עודימ ט ימ לחו”ל במטרה לברוח מהחומ”. אתה רואה את עצמכ עובר ל עו דיה עמ המשפחה? ”בהחלט, למה לא?”, הוא משיב בנחרצות. ”זה מקומ נחמד מאוד. אנ חנו חולקימ ערכימ משותפימ. למשל, גמ אצלמ יש בריכות נפרדות. כשא שתי והבנות שלי הולכות לבריכה, זאת בריכה לנשימ בלבד. גמ אשתי רוצה לעבור ל עודיה, כדי לחזק את הנשימ היהודיות שגרות שמ. היא עושה זאת גמ היומ, בשיעורי זומ ובשיחות אישיות, אבל אנחנו רוצימ לעבור כדי ליי ד באופנ רשמי בית חב”ד בפעילות מלאה”. אבל אתה לא רק יהודי, אתה גמ ישראלי. איכ מקבלימ את זה שאתה יוצא משמ ומגיע לארצ? ”אכנ, אני עושה צ'ק אינ, וכ ששואלימ אותי לאנ היעד ה ופי שלי אני אומר: תל אביב. ברגע שהמ ר שלכ הוא ברור - ’אני יהודי' - זה מתחיל ונ גר, ואינ יותר מדי די בורימ. כשבנ אדמ מנ ה להגיד ’אני ציוני', אז הוא בעצמ יבכ את עצמו. למה? כי הוא אומר שאת הדת היהודית אני לא מקיימ, אבל עדיינ ארצ ישראל שייכת לי. זה דבר שלא מ תדר להמ. אמ ההצדקה של יהודימ לחיות פה היא התנ”כ, מה עמ כל המצוות שנמצאות בו?”. זה פלפול בענייני השקפת עולמ, אבל עדיינ - כש עודי י תכל עליכ - מבחינתו אתה ישראלי וציוני. ”מעניינ את ה בתא שלהמ שאני מישראל. המ לא שואלימ שאלות, המ אומרימ ’אמ נכנ ת לפה, כנראה מב חינה טכנית יש לכ את הניירת שמא פשרת לכ לעשות זאת' והמ לא מת ע קימ בזה. ב עודיה יש אנשימ מכל העולמ הערבי. אמ הוא לא עודי, אלא מצרי, זה אולי מטריד אותו - אבל ל עודימ פשוט לא אכפת. כולמ מתנהגימ אליי בכבוד ונותנימ לי יד חופשית לפעול בתור רב”. גמ העובדה ששירת בצה”ל לא מטרידה אותמ? ”ממש לא, רק הישראלימ שואלימ שאלות”. הסעודים מעריכים לצד פעילותו הענפה של הרב הרצוג, נשמעה נגדו גמ ביקורת מצד ארגונימ יהודיימ מהמערב. היו מי שחלקו על גנונו, שמבליט את היהדות, וטענו כי ה עודימ עדיינ אינמ מוכנימ לככ במדינתמ. ”רבימ יוצאימ נגדי ואומרימ שאני גורמ נזק, כי אני עושה דברימ בצורה גלויה, וצריכ לעשות הכל מתחת לרדאר. אדרבה. בזה שאתמ בוחרימ לעשות דברימ מתחת לרדאר, אתמ אלה שפוגעימ ב יכוי לשלומ. הלוא אתמ מצניעימ את זהותכמ היהודית גמ בארה”ב ובאירופה. אני מ תובב בח זות יהודית ברורה, ומעולמ לא הייתה לי שומ בעיה. כשאתה מראה את זה, ה עודימ מעריכימ אותכ”. וישאל מי שישאל, מה האינטר להביא יהודימ ל עודיה? ”אינ לי מטרה להביא יהודימ ל עודיה, אני פשוט מ פק שירותי דת ליהודימ שהגיעו לשמ ממילא”. אתה גמ איש ע קימ. ”יש לי גמ אינטר כלכלי לגור שמ. אני צריכ לפרנ את שמונת יל דיי, ואני חושב ש עודיה היא מקומ מצוינ לכל מי שרוצה להתפתח”. מתי נראה ה כמ שלומ עמ עו דיה? ”הדעה ששלומ עמ הפל טינימ הוא זה שמעקב את הה כמ עמ עודיה היא שטות. שני אנשימ יודעימ מתי יהיה ה כמ, ואלו המ המלכ למאנ ובנו יורש העצר מוחמד. המ לא אמרו בשומ מקומ אמ זה הולכ לקרות, והמ שומרימ את הקלפימ קרוב לחזה. יש אנשימ שאומרימ שכל עוד המלכ למאנ חי, לא יהיה ה כמ. אלו הנ השערות משוללות י וד, והייתי אומר לכל אותמ מזרחנימ ומומחימ, שאת האביב הערבי אפ אחד לא צפה וגמ את ה כמי אברהמ. אפ אחד לא יודע, • וזה ב דר לא לדעת”. "הרבי מלובביץ' אמר שאין מדינה בעולם שמונעת מיהודים לקיים תורה ומצוות, ואם אתה חושב שכן, הבעיה אצלך בראש - ולא אצל הגויים. התחלתי לדבר עם הסעודים, ומצאתי כמה הם פתוחים ונינוחים" מזרח תיכון חדש. נהגת בערב הסעודית בפגישה עם איש הדת הסעודי אחמד בן קאסם אל ע'אמדי, השבוע 22.07.22 | כ"ג בתמוז תשפ"ב | 497 גיליון שביעי | 36 shutterstock צילום:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==