שביעי

29.07.22 | א' באב תשפ"ב | 498 גיליון שביעי | 8 דביר עמר י הד ו ת לפני כשבועיימ מונו שני ראשי ישיבה חדשימ לי שיבת הה דר בחולונ: הרב חגי לונדינ, ר"מ בישיבת שדרות ומחבר פרימ רבימ במשנת הרב קוק, והרב טל שאוליאנ, רב קהילת מחזיקי תורה בבת ימ ור"מ בישיבת נתיבות ישראל. שני הרבנימ מבקשימ להביא בשורה חדשה לעולמ התורה. שנימ. בגלגוליה הראשונימ 18 ישיבת חולונ פועלת זה 100- עמד בראשה הרב אלעזר אהרונ ונ והיא כללה כ תלמידימ. לפני כחמש שנימ הוא פרש )אכ המשיכ ללמד( והוחלפ בידי הרב אביב זגלמנ, ובשנתיימ האח רונות מילא את התפקיד לפרק זמנ קצוב הרב ישי ויצמנ. "המטרה שלנו היא לייצר מרכז תורני שיהיה משמ עותי לאזור כולו", אומר הרב לונדינ. "מדובר בישיבה חשובה מאוד מבחינת המיקומ שלה. חולונ היא העיר החמישית בגודלה בישראל. בשלושה בניינימ מתגוררימ כאנ יותר מאשר ביישוב שלמ, אכ בציבור הדתי-לאומי היא לא נמצאת על המפה". ומדוע צריכ שני ראשי ישיבה? "זה כמו השילוב בינ בצלאל מוטריצ' לאיתמר בנ גביר", גור הרב לונדינ. "בעבר נעה הציונות הדתית בינ הציר החרד"לי, מרכזניקי קלא י אשכנזי לבינ הציר הליטאי האשכנזי. היומ, הכוח העולה זה הציבור הציוני-דתי ה פרדי, והוא העתיד". הרב שאוליאנ מו יפ כי "זהו זרמ שעיוור לקטנוניות מגזרית. הוא טבעי, שמח, אוהב תורה ויונק קדושה, והוא פחות אקדמי ופחות מחפש קווימ מדויקימ. ה ינ רגיה בינ שני הזרמימ תביא ברכה לעמ ישראל". הרב לונדינ: "בכלל, היומ פחות עו קימ בווכחנות אידיאולוגית ויותר בבעיות היומיומיות - יוקר המ חיה, בעיות משפחתיות והמצוקות הנפשיות. מה מע יק אדמ בקהילה דתית-לאומית שיושב בשבת ובא לשמוע ולא 50 דרשה? איכ פרשת השבוע נוגעת בזה שהוא בנ מ ופק במ לול החיימ שלו. אולי פוליטיקה ולהט"ב זה זה למצוא 18 אקשנ, אבל מה שמעניינ בחור ישיבה בגיל את עצמו". ממדינה מסורתית למדינה דתית הרבנימ לונדינ ושאוליאנ מכירימ היטב את עולמ הישיבות, וגמ את אחוזי הנשירה בציבור הדתי. "קיימתי שיחות עמ אלפי בחורימ שמחפשימ את זהותמ הדתית, והכל מגיע מהנקודה הקיומית האישית. בחור לא נהיה דתל"ש בגלל שאלות פילו ופיות, אלא חווה ריקנות . הוא לא מוצא את מקומו בחברה, ועל 20 ושעמומ בגיל גבי זה מוצא ה בר לאיפה אלוקימ היה בשואה", טוענ הרב לונדינ. עמ זאת, הוא בור שנבואות זעמ על תופעת הדתל"שיות מוגזמות ואיננ נכונות. "יש אמנמ גרעינ קשה של 'שנה ופירש', אבל רובמ נשארימ מ ורתיימ, שומרי שבת ומניחי תפילינ, ומתחברימ לצדדימ הרוח ניימ והנפשיימ של התורה. בניגוד להרבה חוזי שחורות, אחוזימ מה 85- אני רואה עתיד ורוד. המציאות היא ש ציבור היהודי במדינה מגדירימ עצממ מ ורתיימ. הכל הולכ לשמ. שלושה מיליונ וחצי ישראלימ היו בכותל הוא 'עילת 2021 המערבי, והשיר הכי מושמע בשנת העילות' של ישי ריבו. "אנחנו הולכימ לכיוונ מדינה מ ורתית בשלב א', ובשלב ב' למדינה דתית. שאלתי בחור שהיה עילוי בי שיבה, התפל פ, הוריד את הכיפה ועובד כיומ בהייטק - האמ אתה מאושר? 'יש לי בעיה אחת', הוא ענה לי, 'כל החבר'ה החילונימ רוצימ שאלמד אותמ להניח תפי לינ'. אמרתי לו: אתה בדיליי הי טורי, אתה לא יודע לאנ הגל הולכ". איפה נמצאת הציונות הדתית בתיאוריית ישראל  הרב לונדין )מימין( עם הרב שאוליאן, וביניהם ראש הגרעין התורני בחולון, הרב שאול פיינה הרב לונדין: היום פחות עוסקים בווכחנות אידיאולוגית ויותר בבעיות היומיומיות. פוליטיקה ולהט"ב זה אקשן, אבל מה שמעניין בחור זה 18 ישיבה בגיל למצוא את עצמו הרב חגי לונדין והרב טל שאוליאן מונו בצוותא לשני ראשי ישיבת "זהו זרם • המודל: בית מדרש ציוני-דתי-ספרדי • ההסדר בחולון שעיוור לקטנוניות מגזרית. הוא טבעי ושמח, והוא פחות אקדמי" כשיש שניים ככה זה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==