שביעי

18.11.22 | כ"ד בחשון תשפ"ג | 513 גיליון | 8 משומ מה במקרה ה'התגלות' המוזר השבוע נזכרתי שלימד אותי רבות על צורת החשיבה של בני אדמ ועד כמה אנחנו לכודימ לפעמימ בתוכ מלכודות רגשיות, שמטשטשות את היכולת שלנו לדעת את האמת. תייר נוצרי בא להר חברונ וביקר באתר שאנחנו קוראימ לו 'מצפה שלשת המלאכימ' כי לפי המ ורת שמ נפרד אברהמ אבינו מהמלאכימ שירדו ל דומ ושמ גמ התפלל עליה. ה ברתי לו על משמעות המקומ והוא שוטט מעט ולפתע בא אלי, חיבק אותי בה תרגשות ובכה בדמעות: "אלוקימ התגלה אלי עכשיו וביקש שאהיה שליחו". חיפשתי ימנימ להתגלות ולצערי לא מצאתי, אבל היה ברור לי שמבחינתו הוא דובר אמת. הבנאדמ חווה התגלות! זו תופעה נוצרית ידועה. ככ התפתחה הנצרות וככ היא מתוחזקת עד היומ. עומד כומר ומטיפ לקהל ומ פר להמ בבכי ובהתרגשות על החלומות וההתגלויות שחווה והקהל הצמא לדברי אלוקימ חיימ, מאמינ. "ככה זה כשמאמינימ". Cognitive) הטיפול הקוגניטיבי יודע לתאר עיוותי חשיבה שמוח האדמ יודע לייצר. לדוגמא: נוח לנו לייצר (distortions תוויות, כי זה משחרר אותנו מהלחצ להבינ את הזולת. כאשר אני מתייג אותו 'שמאלני' או 'קיצוני' או 'דו ', המוח שלי מש תחרר מהצורכ המעיק להקשיב ולהבינ אולי יש משהו בדבריו של הזולת. דוגמא נו פת היא ה'דיכוטומיות'. קשה לנו לתפו מציאות מורכבת ולמענ האמת זה די מעייפ. קל יותר למוח לחלק בינ טובימ לרעימ, בינ שחור ללבנ. השדה הפוליטי מלא מההטיות הללו: "הלנו אתה או לצרינו?" אמ אדמ משתוקק לחוות התגלות הוא עשוי לחוות אותה. אמ אדמ חווה תחושת ערכ עצמי ירודה, הוא יראה בכל דבר הוכחה לככ שאינו שווה כלומ. אלו עיוותי חשיבה ולא אמת, אבל לא תמיד אנחנו מודעימ לככ, בינ אמ בנוגע אלינו ממש ובינ אמ זה ביח ליכולת שלנו לפענח את הזולת. לא פעמ שמעתי מאנשי הוראה שחטפו צעקות מהורימ ששמעו מילדיהמ הבוכיימ, על ההתעללות הנוראה שעברו על ידמ. אמא רואה את ביתה האהובה, בוכה בכי תמרורימ על השפלתה ויוצאת מדעתה. היא שולחת הודעה בקול נרעד ובזעמ כבוש ומטיחה במורה את כע ה וכשהמורה המושפלת מתקשרת להבינ מה קרה ואחרי שה יפור האמיתי מתגלה בכל צדדיו, מתברר למרבה המ בוכה שהילדה פשוט לוקה בעיוות חשיבה קלא י. מי שבטוח שהעולמ נ וב ביבו משוכנע שכאשר הוא לא מתנהל על פי רצונו, רודפימ אותו. תבדקו את זה אצל אנשימ שעו קימ בחינוכ. כמה ת כול חווימ אנשי הוראה שנדרשימ להתע ק עמ הורימ שמשוכנעימ שרודפימ את ילדיהמ, כשב כ הכל דרשו מהמ להכינ שיעורי בית. לטובתמ כמובנ. חברה ככלל ויהודית בפרט, חייבת ל גל דרכ הקשבה מעמיקה. לפעמימ רגשות שנקלטימ מבחוצ מניעימ את אמות ה יפימ שלנו. אנחנו חשימ בכל ישותנו את הזעזוע וכאנשימ מו ריימ, אנחנו נר תמימ לעזור או לתמוכ. זה יכול לקרות גמ במקרימ של צדקה. אדמ בא אליכ ובדמעות מ פר על חייו הקשימ והוא מבקש תמיכה ואתה שולפ ארנק ותורמ לו בנדיבות ואחרי מ פר ימימ אתה פוגש אותו במו כ כשהג'יפ שלו מונפ באויר. אני יודע כי זה קרה גמ לי. מותר לשהות במקומ של פק. לומר לאדמ "אני מרגיש אותכ". • מכאנ ועד להצהרה "מאמינ" יש עוד דרכ ארוכה לעבור. Aaron@achay.org.il הפגנה למען נפגעות מותר לשהות במקום של ספק. לומר לאדם 'אני מרגיש אותך'. מכאן ועד להצהרה 'מאמין' יש עוד דרך ארוכה לעבור 90 צילום: תומר ניוברג, פלאש הרב אהרו ן אגל־טל חובתנו באירועים קיצונים בהם אנשים מטיחים האשמות מזעזעות אחד בשני מפה עד חריצת דין הדרך ארוכה מאוד • היא לסגל דרך של הקשבה מעמיקה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==