שביעי

כותרת גג מדעימ, כישורימ חברתיימ והשתל מויות מקצועיות למורימ. בד בבד, תוכניות 3,000- מוצגות במאגר כ מתחומ החברה, חלקנ שנויות במ חלוקת. באחת מהנ, שמוצעת מטעמ פורומ המשפחות השכולות הישרא לי-פל טיני, מתקיימימ מפגשימ של תלמידי תיכונ מבתי פר יהודיימ עמ פל טינימ. המטרה: "להיפגש באופנ ישיר ואנושי עמ ה'אחר' הפל טיני, ולקיימ דיונ כדרכ לפיו בינ העמימ". בתוכנית אחרת מ יירימ תלמידימ במקומות שונימ ברחבי הארצ, דוגמת דרומ תל אביב, שמ המ נפגשימ עמ "גננ אריתראי המפעיל גנ ילדימ בש כונה", "כומר של קהילת מהגרימ" ו"מבקשי מקלט מ ודנ, קונגו וארי תראה", ומקיימימ שיח על "קולקטיב של נשימ אפריקאיות". במאגר יש גמ תוכניות המצי עות דנאות בנושאי מגדר ומיניות עבור כלל מו דות החינוכ, בהמ גמ בתי פר י ודיימ. חלק מה דנאות, המיועדות לתלמידי כיתה ז' ומעלה, עו קות בשאלות כמו "האמ מינ הוא מגדר?", "מהי מיניות אצל בנימ/ בנות?", "איכ נתפ ת זוגיות?" ו"המגדר - מולד או נרכש?". חלק מתכנימ אלה מוכוונימ גמ לבתי פר דתיימ. "התלמידימ ייפ גשו עמ יפורימ ועמ דמויות אשר מייצגות שונוּת בחברה הישראלית - להט"בימ דתיימ, וישמעו את יפורמ האישי", נכתב בתיאור תוכנית נו פת מהמאגר של מערכת גפ"נ. לא חרונה, הופעלה בבית פר ממלכתי- דתי ביהודה ושומרונ תוכנית על ידי עמותה שבראשה עומדת רבה רפור מית, התומכת בהכנ ת אנשי 'שוברימ שתיקה' להרצאות במו דות חינוכ. מעטפת מסובכת ולא שקופה לצד תוכניות שנתפ ות על ידי רבימ בציבור הימני והדתי כפרוג ר יביות, מה שמטריד את יו"ר נעמ זו דרי ת הרגל במערכת החינוכ מצד גופימ זרימ ומדינות זרות כמו ארה"ב, גרמניה והאיחוד האירופי, שעומדימ מאחורי חלק מתוכניות החינוכ החיצוניות. באמצעות האחריות על מערכת גפ"נ מתכוונ מעוז לפקח על התוכניות שייכנ ו למאגר, ובעיקר לחשופ בפני הציבור אותנ ואת העומדימ מאחוריהנ. לא מנ הנמנע כי מרבית התוכניות, גמ אלה שאיננ עולות בקנה אחד עמ הש קפת עולמו של מעוז, יישארו במאגר - ובתנאי שלהורימ תהיה האפשרות להיחשפ לפרטיהנ ולגופימ שמממנימ אותנ, ולהחליט האמ המ מעוניינימ שילדיהמ ייקחו בהנ חלק. "יש כל מיני תוכניות חיצוניות שממומנות על ידי כל מיני ממשלות וגופימ זרימ או על ידי גופימ רפו רמיימ או קונ רבטיביימ", מ בירה ובר. "המ מכני ימ תוכניות לתוכ מערכת החינוכ, והילדימ שלנו ופ גימ את זה. מדובר במעטפת מ ובכת ולא שקופה, ממש כמו תמנונ ענק של עמותות וקרנות וכל מיני גופימ שמכני ימ את האג'נדה שלהמ לתוכ "תוכניות ממומנות על ידי גופים זרים". עובדים זרים בהפגנה הילדים אלה z נ ƒ ים על Ñ ח Ö , מי | בס ם b אחר, והם ח ‡ ורים {א אף א q התוכן שמוצע להם. אין צורך ± לדעת בדיוק צריך להגדיל X , ים ç ד s ם י º שכל התכ ם שעוסקים בזהות יהודית º את התכ ניות המוצעות על ידי גופימ חיצוניימ, ולמנהלי בתי ה פר יש חופש פעולה לבחור ביניהנ עבור התלמידימ. התוכניות עומדות למ כרזימ של משרד החינוכ, ומרביתנ עו קות בתכ נימ מקצועיימ בנושאי כלכלה, 90 צילום: תומר נויברג, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש "אעשה הכל בשיתוף ההורים". ח"כ מעוז ובר פעילה מאוד בנושא הנחלת זהות יהודית במערכת החינוכ, ומש משת כיו"ר ארגונ 'מאירימ - חינוכ זה מ ורת'. לדבריה, "היומ בקושי מלמדימ תורה וחגי ישראל, בטח לא בצורה מעמיקה. מדינה יהודית, שכל ההגדרה העצמית שלה היא יהדותה, לא יכולה להרשות לעצמה מצב שבו בבתי פר ממלכתיימ כמעט לא יל מדו תכנימ יהודיימ. אני לא מדברת על גמרא והלכה, אבל כנ על תנ"כ ומורשת. הילדימ שלנו צריכימ לקבל יותר זהות ותודעה יהודית ולאומית". רבּה ו'שוברים שתיקה' בכיתה יחידת גפ"נ צפויה לעבור ממשרד החינוכ למשרד ראש הממשלה, שבו מעוז אמור לכהנ כ גנ שר. במערכת אלפ תוכ 23- קיימ מאגר של קרוב ל 09.12.22 | ט"ו בכסלו תשפ"ג | 516 גיליון | 30

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==