שביעי

"שאינ חלומ בלתי אפשרי. שהנ יכולות להיות מהנד ות ורופאות. לממש את עצמנ ולעשות שליחות בעולמ. כדי לעזור להנ, האקו י טמ של אמית מאפשר להנ למידה בעולמ האמיתי כחלק מיומ הלימו דימ. באולפנת אמית גבעת שמואל, חיברנו את הבנות במגמת כימיה לחברות התרופות המובילות. המורה לכימיה, ד"ר חנ טובי, יזמ תוכנית ומלמד כימיה תוכ כדי תהליכ ייצור תרופה. משלבי הפיתוח הראשו ני, דרכ האישור הרגולטורי, הקניינ הרוחני, הייצור ועד לשיווק. התל מידות זוכות לתהליכ למידה חוויתי ורלוונטי בחברת התרופות הענקית א טרהזניקה". זה אפשרי בגבעת שמואל. אבל מה קורה מחוצ למרכז? "אנחנו לא מוותרות על אפ תל מידה, לא משנה מהיכנ היא. ראה את תוכנית האקו רפואה של בנות אמית אורי במעלה אדומימ. שנתיימ יזמות ברפואה שבה הנ לומדות אנגלית מדוברת. עוברות תהליכ של היכרות עמ עולמ הרפואה ועולמות הביו טק ויוזמות פתרונות לבעיות בעולמ הרפואי. לדוגמא, כדי לעודד רופאימ לשטופ ידיימ במעבר בינ מטופלימ ולמנוע הדבקה, יזמו תלמידות לחבר לחלוק צ'יפ מיוחד שימדוד את מ פר הפעמימ שהוא שטפ ידיימ במהלכ היומ. ואת זה עושות תלמי דות בכיתה י'. זה הרבה יותר מבית פר, זו הכנה לעולמ של המחר". עד לאחרונה עמדה מוריה שפי רא בראש אולפנת אמית חיפה. היא ומשפחתה חיימ במושב הזו רעימ. היא גדלה בבית אל, למדה באולפנת עפרה ובבית המדרש לנ שימ במגדל עוז. לאחר לימודי חי נוכ באוניבר יטה העברית המשיכה 3 | 23.12.22 | כ״ט בכסלו תשפ״ג | 518 גיליון מוסף לתואר שני בניהול מערכות חינוכ ועבדה במשרד החינוכ במ גרת 'לב לדעת', תוכנית שהגה אברהמ לי פשיצ להפנמה ומשמעות בלמידה בכלל ובקודש בפרט. הידע התורני שיוצאת איתו בו שנות לימוד 12 גרת החמ"ד ב יומ מ פיק לחיימ? "לצערי, בנות יוצאות מהמערכת עמ פער משמעותי בידיעות ובהתמ צאות שלהנ בעולמ התורה. יש ירידה כללית בדרישות המערכת מ יבות שונות ומה שעצוב הוא שלבנות יש פחות הזדמנויות להשלימ את הפע רימ כי יש להנ פחות מ גרות המשכ מאשר לבנימ. ולכנ הידע התורני של רוב בוגרות החמ"ד, הוא מה שישאר מהלימודימ בתיכונ או באולפנה". איכ עושימ את השינוי? "ברשת אמית פועלימ במ גרת האקו י טמ והחיבור לקהילה הר חבה. אנחנו בקהילה חולמות לבנות אקו י טמ רוחני, שליד כל אולפ נה ותיכונ תהיה מדרשה לבנות ואת לימודי הקודש במערכת נלמד בבית המדרש, נפגוש תורה בעוצמות אח רות כדי למשוכ את לב הבנות. זה קורה באמית רננימ ברעננה שמ הת למידות לומדות במתנ השרונ ה מוכ. לבנות השמינית באולפנת אמית להבה יש 'מדרשמינית', יומ לימודימ שלמ במדרשת שילת מידי שבוע". ברשת אמית קיימת 'תוכנית אמיר', תוכנית לפיתוח מנהיגות חינוכית. מוריה מאמינה שיש לפתח תוכנית דומה למנהיגות רוחנית נשית. "אישה כמודל זהות" כמעט בכל האולפנות והתיכונימ לבנות ברשת, אישה מנהלת ו/או רבנית האולפנה. זה כל ככ מש מעותי? "השאיפה היא שהדמויות המש מעותיות באולפנה יהיו נשימ, לא בגלל הנושא של המוגנות והצניעות אלא בגלל שהמודל של התלמידה צריכ להיות נשי. כשיש ב ביבת הת למידה נשימ משמעותיות הנ מרגישות כי גמ הנ יכולות להגיע רחוק בעו למ הקודש. מידור הדמויות הגבריות מהאולפנה הוא לא נכונ אבל עדיפ שהדמויות החינוכיות והתורניות יהיו נשימ. מה גמ שרב בעמדה כזו מוג בל מטעמי צניעות בפורימ, בריקודימ בראשי חודשימ וכמובנ, לא מתאימ שרב יעשה שיחות אישיות עמ בנות. רבנית מביאה תורה נשית. נכונ שצריכ נשימ שתהיה להנ את ההקרבה לתורה ולחינוכ והקושי הוא כשלא מוצאימ אישה מתאימה שמעוניינת בתפקיד כי ח רות רבניות. יש לנו רבניות אול פנות שעושות מהפכה, למשל הרבנית ד"ר שולמית בנ שעיה באמית להבה בקדומימ והרבנית רחל ריינפלד –וכ טפוגל באולפנת אמית נוגה בבית שמש. אלו מנהיגות פורצות דרכ". ל יומ, מה הדרכ לחנכ לגדלות. כיצד מלווימ כל תלמידה עד לפי גה שלה? "המטרה - שלכל תלמידה תהיה מנטורית שמובילה איתה תוכנית צמיחה אישית מקצועית. )בראשי תי בות תצא"מ(. הוצאנו בי"ט כ לו את התלמידות לארועי 'צמאה', לגעת בנשמה ואחת המובילות כתבה בק בוצה – שאנחנו בעולמ ה'תצמאה', אני מאמינה כי המנועימ של הצמיחה, המנטורינג והליווי האישי בקבוצות צריכימ לבוא מהעולמ הרוחני. הקו דש והצמיחה האישית המביאה להגש מת חלומות מחוברימ יחדיו. בעיני, זו אחת מהבשורות של אמית. גמ ההק שבה לתלמידה והצמחתה וגמ ההקשבה לריבונ העולמ, לדעת 'לעשות רצונכ בלבב שלמ' זה כולל את הקודש ואת החול, מצוינות בתורה וגמ בפיזיקה. • נשימ היומ יכולות יותר". המנהיגה החינוכית צריכה להיות מודל להזדהות בחיבור של התורה והחיים ובעיקר - אוזן קשבת לבנות צילום: לימור פרידמן וגשל צילום: ליאת תלמידות אמית אורי מעלה אדומים בלמידה במרכז הרפואי הדסה צילום: לימור פרידמן תורה לשמה במדרשת אמית מודיעין

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==