שביעי
צילום: יהושוע הלוי המחנך "המקף של 'ממלכתי-דתי' הוא מחבר. אנחנו בונים אנשים שהם אנשי תורה ומצוות, וגם אנשי העולם. איננו מפרידים יהודה הרב • בין החלקים, אלא דווקא מחזקים את שניהם" , יו"ר מועצת החמ"ד וראש המכללה האקדמית ברנדס מור שפייר הרצוג, בשיחה כנה, מקצועית וגם אישית הממלכתי וחילוניות. השאיפה היא לתת מענה הוגנ לכולמ, אכ זו משימה מורכבת שמק שה על בנייה של מערכת אחת ומחייבת יצירה של גיוונ - בלי להתחלק למ פר מו דות קטנימ‘ מה שעשוי להיות לא בריא ולא יעיל". חשפ בשנימ OECD- דו"ח ה האחרונות מחדלימ רבימ בתחומ החי נוכ בישראל, בינ היתר בשכר המורימ ההתחלתי שנחשב לנמוכ בהשוואה ליתר מדינות המערב. כאיש חינוכ בכיר, הרב ברנד נותנ את הדעת על ה וגיה שנו געת לרבימ מבוגרי המכללה שהוא עומד בראשה: "יש ירידה בשנימ האחרונות גמ במ פר ה טודנטימ שבאימ ללמוד חינוכ, וגמ במי שלאחר יומ הלימודימ מתחילימ באמת לע וק בהוראה. "נושא שכר המורימ אינו בידינו. ברגע שאתה רוצה לתת יותר מה ט נדרט שמציעה המדינה, התשלומ נופל על ההורימ, וזה יוצר מערכת לא הוג נת שבה רק מי שיכול להרשות לעצ מו משלמ על חינוכ. אנחנו לא מדינה קנדינבית. ישראל היא מדינת עלייה עמ אוכלו יות מגוונת. אני לא יודע אמ היא משקיעה נכונ בחינוכ, והאמ הה כמ החדש שאמור לשפר את תנאי השכר ההתחלתיימ הוא מ פיק אטרקטיבי למורימ צעירימ". הרב ברנד טוענ כי אחד הגורמימ הבולטימ לבעיות ולמחדלימ בתחומ ל פני כשלושה חודשימ נבחר הרב פרופ' יהודה ברנד לתפקיד יו"ר מועצת החמ"ד. המועצה עצמה, בהמלצתה של שרת החינוכ דאז ד"ר יפעת שאשא-ביטונ, בחרה בו. "עומדימ בפני החמ"ד אתגרימ רבימ מ וגימ שונימ", מ פר הרב ברנד , שבעיתות שגרה עומד בראש המכללה האקדמית הרצוג. "אנו מגבשימ בימימ אלו את דרכי העבודה שלנו לתקופה הקרובה, ועלינו ללמוד מה הדרישות מאיתנו ומה ההגבלות שלנו. החמ"ד הוא מערכת מורכבת וגדולה, שמקיפה את הציונות הדתית על גבולותיה הרחבימ ביותר, לצד משפחות חרדיות, מ ורתיות החינוכ הוא מעמד המורה שקר בש נימ האחרונות: "בתקופת הכלכלה המ ורתית, תפקיד המורה ושכרו נחשבו בירימ בהשוואה לאלטרנטיבות. כיומ ההייטק יצר מדרג אחר, שבו למורימ אינ אפילו את היתרונ של ימי החופ שה המרובימ. אנשימ במקצועות אחרימ יכולימ לעבוד מהבית והגמישות הת ע וקתית היא הרבה יותר נוחה, בעוד המורה תקוע מול הכיתה, הוא לא יכול לעבוד מרחוק או לצאת לחופשת קי באמצע השנה. "ישראל התקדמה מאוד מבחינת זכויות הילד. יש בזה דברימ חיוביימ, אכ עמ זאת המורה הפכ מדמות מכותית ומכובדת שאי אפשר לערער על דב ריה לדמות מאוימת שעליה לרצות את ההורה והילד. התקדמות הטכנולוגיה, שמחייבת את המורה להתחדש ולשנות את התכנימ בכל עת, לצד העובדה שב משרד החינוכ מתחלפ שר בכל שנתיימ, מקשה מאוד על המורימ". זו לא תחרות משיכה בחבל ( נולד בתל 64) הרב יהודה ברנד אביב. את תקופת נעוריו העביר בישי בת נתיב מאיר בירושלימ, ולאחר יומ התיכונ למד בישיבת הכותל. הוא למד תלמוד באוניבר יטה העברית, לימד בתיכונ הימלפרב בעיר ובחוג לתלמוד באוניבר יטה העברית, וכיומ - מלבד הרב יהודה ברנדס מוסף לימודים 13.01.23 | כ' בטבת תשפ"ג | 521 גיליון | 36
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==