שביעי

13.01.23 | כ' בטבת תשפ"ג | 521 גיליון | 8 בהוראה ולפני שאתמ מדלגימ יש בעיית כוח אדם הלאה למשהו מעניינ יותר, נ ו להבינ במה מדובר, כי הדור הבא ב כנה. זו מזמנ לא בעיה דתית, אלא שאלת י וד המטילה צל על קיומנו כעמ יהודי. יו"ר פורומ ראשי המכללות לחינוכ, פרופ' חיימ שקד, אמר בראיונ לפני מ פר חודשימ שח רימ למערכת החינוכ כעשרימ אלפ מורימ ומורות. אפשר להמשיכ לדפדפ הלאה ולקוות שמישהו שמ למעלה יפתור את הבעיה, אבל המישהו הזה אינו קו מ ואמ אינ מורימ הוא ייבא אותמ. יש מורימ באומ אל פחמ! אפשר לנבא את ציר ההתקדמות במערכת החינוכ כפי שאירע במשטרה, ברפואה ובתחומי חיימ אחרימ. העמ היהודי הולכ שוב אל ע קי האוויר שאכנ מתגמלימ הייטב, אבל מותיר את ה'ברזלימ' לאחרימ. בעוד זמנ לא רב נתעורר למדינה המנוהלת על ידי אלו שחותרימ לחי ולה. לא יהיה נחמד. זהות המחנכימ והמחנכות הינה קריטית ממש. לפני למעלה ממאה שנה, במ ע המושבות המפור מ של רבני ישראל אל המושבות שבצפונ, פגשו הרבנימ את השממה הרוחנית ההולכת ומתפשטת שמ. זה היה הדור הראשונ לחילונ, כשעוד היו זכ רונות מבית אבא ו בא ועוד היתה מידה מ ויימת של ר פקט. ב פר "אלה מ עי" ש יכמ את המ ע, עמדו הרבנימ על בעיית המורימ שפרקו עול והטיפו לילדימ לעזוב את מ ורת אבותיהמ. ב יכומ הדברימ מובאת ב פר מ קנה אחת ברורה: צריכימ לדאוג ש"דרכי החינוכ יהיו ממולאימ השפעה של יהדות נאמ נה, על ידי מורימ יראי השמ תמימי לב שלומי אמוני ישראל, בעלי תורה ובעלי כשרונ היודעימ את העולמ ואת החיימ". אנחנו מאה שנה אחרי המ ע ההוא ודי ברור מי ניצח. מי הוביל את העמ היהודי אל עברי פי פחת בכל הנוגע לזהותו. תשאלו נער או נערה אקראיימ מי המ שלושת האבות ותגלו לבד. איזה עמ שוכח ככ את שורשיו? הקב"ה הניח בפנינו הזדמנות יחידה במינה עמ ממשלה המו רכבת מאנשימ שקלטו את התמונה. אמ שר הביטחונ, לוחמ עז נפש - ניצב בפני האומה ומדבר שלא על מנת לקושש כוח פוליטי - על הכבוד העמוק שהוא רוחש לתורה ולחכמיה, הגיע הזמנ שנבינ שמשהו עמוק וי ודי הולכ ומשתנה פה. מערכת החינוכ קיבלה שר חדש ורעננ, שלצידו מנכ"ל תא"ל במיל' שהיה בכיר בחיל האויר. אנשימ ערכיימ ואמיצימ, שיש לקוות שתהיה להמ התבונה והאומצ לה יט את הגה ה פינה אל חופ מבטחימ. הגענו אל התחתית. גמ אלו שמגדירימ את עצממ "חילוניימ", אמ המ רק ישרימ עמ עצממ ולא נתונימ בת בוכת הממלכדת אותמ בש נאה ובתיעוב - מבינימ שהגיעה השעה לשימ את התורה במקומ אחר. ההזדמנות הזו היא גמ הזדמנותה של הציונות הדתית להעמיק את שירותה הקריטי עבור האומה. מערכת החינוכ משוועת לאנשימ שיעוררו השראה בתלמי דימ. גמ אמ היא לא תודה באופנ מפורש - בתי ה פר יהיו מאושרימ לקבל אליהמ את בוגרי הישיבות והמכלללות שלנו. חבר'ה ערכיימ ש פוגימ ביהדות ובכוח חיימ אדיר, היכולימ להוות מודל חיימ מופלא לעמ ישראל. הלואי שרבותינו, ראשי הישיבות הגדולימ - יעלו את הכ שרת בוגריהמ למלאכת החינוכ הקדושה, על ראש שמחתמ. • מוכרחימ לעבוד קשה, כדי ל גור פער של מאה שנה לפחות. Aaron@achay.org.il העם היהודי זונח את מקצוע ההוראה. תלמיד במבחן בגרות אנחנו מאה שנה אחרי מסע המושבות ודי ברור מי ניצח. מי הוביל את העם היהודי אל עברי פי פחת בכל הנוגע לזהותו. תשאלו נער או נערה מי הם שלושת האבות ותגלו לבד 90 צילום: יוסי זליגר, פלאש הרב אהרו ן אגל־טל המחסור האדיר במורות ומורים מציב איום כבד על קיומנו כעם יהודי מאיפה יבואו המורים והמחנכים הבאים? • הדור הבא בסכנה • בארצו

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==