שביעי

"תמיד לחפש את הטוב במי שרחוק ממני". האירוע בבנייני האומה "תורה שמולבשת בול על הציבור שלנו". פומברג בצמתימ שונימ ברחבי הארצ ואפי לו במירונ", הוא מתאר. "בעיניהמ, בר לב זה בעיקר ריקודימ, טיקרימ ומשפטימ נחמדימ וקליטימ שאפשר לשדכ לצ'ופרימ בבני עקיבא. מע טימ מהמ באמת פותחימ את פרי רבי נחמנ ושוזפימ את עיניהמ בעו מק האותנטי של תורתו, שמצליחה לגעת בכל רבדי החיימ. התורה של רבי נחמנ מחברת בינ העומק לפשטות החיימ". בעיתות שגרה מנהל פומברג תוכ ניות לימוד דיגיטליות לשמות החמימ ביותר בציבור הדתי-לאומי; הרב יוני לביא, הרב מיכי יו פי והרבנית רחל בזק המ רק חלק מהשמות שעובדימ איתו, והוא גמ מנהל מיזמ דיגיטלי נו פ, 'קהילת נהר דעה', שנועד לחבר בינ בני הציונות הדתית לבינ תורתו של רבי נחמנ. כשנפתלי ורעייתו תהילה התקרבו לתורת רבי נחמנ, המ חיפשו קודמ כל את השיוכ החברתי שלהמ. בתומ מ ע החיפוש הבינו בני הזוג שחייהמ מכילימ את שתי הפנימ - עבו דת השמ הבר לבית וה תכלות על החיימ בעינ דתית-לאומית. במהרה המ הבינו שכמוהמ מ תובבימ עוד אלפי אנשימ, והדבר הוליד את 'נהר דעה' ובעקבותיו את מופע 'אזמרה'. "הציבור הדתי-לאומי מורכב מא נשימ חושבימ עמ הקשבה פנימית ויכולת לה תכל על המעבר בטק ט שמוצג לפניהמ", מ ביר פומברג. "ב ופו של דבר, אנשימ מערערימ על האמת ושואלימ את עצממ 'מה השמ אלוקיכ שואל מעימכ', והחי פוש אחר הה תכלות הנ כונה גמ במצבי ערפל ובלבול - זה בדיוק מה שרבי נחמנ כתב, 'מצ ווה גדולה לחדד את השכל'. בעיניי, מדובר בתורה שמולבשת בול על הציבור שלנו". פומברג מוצא נקודת השקה נו פת: "בציבור שלנו מקדשימ במו בנ מ וימ גמ את ערכ האינדיבי דואליזמ, אכ לא מבחינה אגואי טית חלילה, אלא מבחינה של הקשבה פני מית ויצירת מרחב שבו תוכל לגלות את עצמכ ולהיות פשוט מי שאתה. האינדיבידואליזמ הוא ללא פק ערכ שגמ רבי נחמנ שמ עליו דגש בתורתו, מעצמ שתי העצות העיקריות שלו: התבודדות והגעה לציונ שלו, שאיננ נובעות מתוכ ניתוק, אלא להפכ - שהאדמ יוודא שהוא צועד בנאמנות לקריאה הפנימית שלו". ב ופו של יומ, גמ פומברג, שהולכ לאורו של רבי נחמנ, לא מיתממ. הוא מכיר בעובדה שאנשימ רבימ מתרחקימ מקהילות הבר לב בעק בות פרשיות שערורייתיות שמלוות חלק מהחצרות המפור מות שאימצו את דרכה של ח ידות ברל ב. "רוב רובמ של אותמ יפורימ מזעזעימ, ששומעימ עליהמ בכל הציבור, ו בבימ ביב אנשימ כוחניימ שהשתלטו על תמימות הלב של אחרימ, שרק רצו לעבוד את הקדוש ברוכ וחיפשו מישהו שיקצר להמ את הדרכ. רבי נחמנ עצמו קרא לאותו וג של אנ שימ כוחניימ 'מפור מימ של שקר' - אנשימ שמפר מימ את עצממ כצדי קימ, אכ כוונותיהמ הפנימיות איננ טהורות. "מי שבאמת לומד את תורתו של רבי נחמנ, זוכה לניחוח אחר לחלוטינ ממה שקורה בחצרות של אותמ 'רב נימ'. הוא רואה הרבה יותר עדינות, רגישות לזולת וקשר כנ בינ אנשימ". אור בתוך החושך מופע 'אזמרה' נחשב לפ גת הרגש מבחינת פומברג ואנשימ נו פימ, שמחוברימ לבר לב והיו צמאימ לאירוע שיביא את הקול והניגונ הפ נימי של הח ידות. המופע שהרקיד את הצופימ במשכ שעות, לצד שי עורימ של רבנימ המזוהימ עמ תורת רבי נחמנ. הדבר שמרגש אותו יותר מכל הוא שהמופע מ מל גפרור שהצליח להאיר באהבה גדולה תקופה שמלאה בשנאה, פילוג וחושכ. "כולנו נגועימ קצת בציניות ובראיית האחר באור שלילי, וזה טבעי", מ כמ פומברג. "הדרישה של רבי נחמנ היא שתמיד אחפש את הטוב גמ באדמ שרחוק ממני יותר מכל, על מנת להפוכ את • העולמ למקומ טוב ויפה יותר". מי שבאמת לומד את תורתו של רבי נחמן, זוכה לניחוח שונה ממה שקורה בחצרות של אותם 'רבנים', שהשתלטו על תמימות הלב של אחרים. הוא רואה הרבה יותר עדינות, רגישות לזולת וקשר כן צילום: אלישע גרוסברג סלב בר 31.03.23 | ט' בניסן תשפ"ג | 532 גיליון | 42

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==