שביעי

16.06.23 | כ"ז בסיון תשפ"ג | 542 גיליון | 20 צאצאי הכפר הנטוש לג'ון נאבקים על זיקתם לאדמות קיבוץ מגידו, ומערבלים את ההגדרות הפוליטיות שלנו היהודים - גדולי השמאלנים הופכים לפתע לימין לאומני, שלא לומר סהרורי. אשריך, ר' זיאד מחאג'נה, שהעמדת דברים על דיוקם וקידשת שם שמיים מה נפלא הוא ה יפור שהביא כאנ בשבוע שעבר ישי פרידמנ על הפ גנות השיבה לקיבוצ מגידו. צאצאי הכפר הנטוש לג'ונ דורשימ לקיימ תפילות במ גד שבפאתי הכפר, נאב קימ על זיקתמ לאדמות הקיבוצ, ובככ מערבלימ את ההגדרות הפוליטיות שלנו היהודימ - גדולי השמאלנימ הופכימ לפתע לימינ, אפילו ימינ לאומני, שלא לומר ימינ הרורי. השמאל הישראלי מקפיד על הבחנה .'48 ' לבינ כיבוש 67 ברורה בינ כיבוש מפריד בינ מלחמת הקוממיות, העצ מאות והשחרור לבינ הכיבוש שהוליד את מפעל ההתנחלויות. אלא מה, אנשי גוש אמונימ לא בנו בתימ על חורבות כפרימ ערביימ שרופימ, ואילו מפגי ני לג'ונ מזכירימ את הדרכ הלא נעימה והכיבושית-משהו שבה הוקמו לא מעט קיבוצימ ושכונות בישראל. לג'ונ היה כפר עתיק מאוד, עוד מימי הקי רימ הרומיימ והצלבנימ. לפי מחלקת ההי טוריה של צה"ל, האזור היה נתונ לש 1948 "באפריל ליטת צבא ההצלה של פאוזי קאוקג'י, שניהל קרבות קשימ עמ כוחות חי"ש במאי כוח מגדוד דרור 27- ופלמ"ח. ב ( של חטיבת גולני ערכ בכפר יור 14) אלימ, שכנראה בעקבותיו נטשו רוב תושביו". אחרי קרבות קשימ מול שריונ עיראקי הצליחו כוחותינו לכ בוש את הכפר, וכעבור שנה הוקמ שמ קיבוצ מגידו. ההפגנות האלה לוחצות על הנקודות הכי רגישות. ייהוד הגליל היה פעמ דגל של מפלגת העבודה, לפני שזו עברה ניתוח לשינוי דרכ והתאמות מגדריות. החלוצימ שיישבו ובנו את עמק הת פארת, דיברו בטרמינולוגיה שממשיכי דרכמ דהיומ עשויימ לכנות 'לאומנית'. הנקודה הרגישה ביותר נחשפה גמ בזמנ פרעות שומר החומות, כשמנהיגימ ער בימ בערימ מעורבות כינו את שכניהמ היהודימ 'מתנחלימ'. מבחינתמ, אינ הבדל גדול בינ גירוש לגירוש, ובינ יהודי שמתיישב באלקנה לזה שמתגורר בשכונות ה רוגות בלוד ובעכו. כולמ מתנחלימ, גמ אמ המ גלויי ראש, הדוקי ג'ינ או עגולי משקפ. זיאד מחאג'נה, מאנשי הכפר, הת ראיינ השבוע ב'קלמנליברמנ' ו יפר על הכי ופימ לכפר. קלמנ ליב קינד הקשה ושאל מדוע הנפתמ תמונות של הרוצח וואליד דקה, וזה החל מגמגמ שזו וגיה הומניטרית ושהוא בכלל לא מכיר את ה יפור. השורה התחתונה הייתה ברורה: ' חי וקיימ. 48 האתו של ערביי בשולי הדברימ: ממתי כיבוש נהיה דבר כל ככ רע? ליד ביתי בירושלימ נמצא רחוב כובשי קטמונ. בשוק הכרמל בת"א נמצא רחוב הכובשימ, ובקצהו 'גנ הכו בשימ' שהוקמ לכבודמ. כובשי הארצ זכו לשלטי הוקרה, וחלקמ אפ 'קיבלו' בתימ ערביימ כהוקרה. המילה הזאת הפכה לגנאי לאחר מלחמת ששת הימימ. השמאל קבע את ' שהוא מעשה חד 48 האבחנה בינ כיבוש '67 פעמי, פרזנט ימפל, ובינ כיבוש המתמשכ ביו"ש, פרזנט פרוגר יב. והנה בא ערבי ישראלי קשיש, ומכריז: כולמ פה הכובשימ. אתמ המכבי. אשריכ, ר' זיאד מחאג'נה, שהעמדת דברימ על דיוקמ וקידשת שמ שמיימ. אלו דברימ שאינ להמ שי עור: הפאה והביכורימ והראיונ ואפ ותה של משטרת ישראל. והפעמ: מול אוהדי פורט חו ליגנימ. אוהדי כדור ל מבעירימ אבו קות, בכדורגל פורצימ למגרש ומשחי תימ ציוד. כל המגרשימ מצולמימ. אפשר לזהות די בקלות מי המתפרעימ. הטכ נולוגיה קיימת. אפשר להטיל עונשימ אמיתיימ, אמ רק רוצימ. אבל המער כת פשוט לא מ פיק רוצה ולא מ פיק אמיצה, ויציעי ה פורט בישראל המ אירוע למבוגרימ בלבד. עוד פי ה • שמצטרפת לפאזל מחפיר. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==