שביעי

16.06.23 | כ"ז בסיון תשפ"ג | 542 גיליון | 38 "מאז שאת שם, כיף להיות איתך". תלמידותיה של בזק בלימוד משותף < ברור לי שאמ הוא היה חי היומ, בעידנ הטלפונימ החכמימ, הוא לא היה מבז בז דקה על המכשירימ האלו. "עמ הבת שלו, דודתי, הוא ישב וצייר שערימ למחברות שלה. דמיינו את זה, רב שכולמ זקוקימ לו, עוצר הכל כדי לקשט את המחברות של בתו הקטנה. אני משתדלת לקחת את המבט האוהב שלו ולהעביר אותו הלאה. כשהילדימ שלי מגיעימ הבי תה, אני רוצה להצליח לפנות את עצמי באמת מבפנימ ולהגיש להמ אוכל חמ, לשבת ולדבר איתמ ולחממ להמ את הלב, כמו שאני זכיתי ממנו". למה את הכי מתגעגעת אצל בא שלכ? "אליו. נקודה. לכל המהות שלו. לזכות לחיות ליד פר תורה פתוח. אלה היו החיימ איתו, כמו להיות ברגע הכי קדוש שבו פותחימ את ארונ הקודש". התייחס לסבתא כאל מלכה הרעיונ של לימוד תורת חיימ בח בורה, שאותו מיישמת הרבנית בזק, חוזר אחורה עד לימי המקובלימ בצפת, האר"י ואפילו הבעל שמ טוב, אבל קיבל ביטוי מיוחד דווקא אצל האדמו"ר מפיאצ נה, בנ הדור הקודמ. הוא הדגיש שעבודה רוחנית בחבורה מאפשרת לאדמ להגיע למקומ רוחני גבוה יותר מאשר ביחיד. "השייכות לחבורה נותנת לכו לנו כנפיימ, אבל מבחינתי החבורה היא לא שלי, אלא של בא. אני רק מלווה ומדריכה", אומרת בזק. "זה לימוד שנעשה במעגל מקוונ, ממש כמו שהיה אצל תלמידי רבי שמעונ בר יוחאי, שאצלמ הלימוד היה תמיד באידרא, מעינ גורנ עגולה. כשאנח נו במעגל, כולנו שוות ואינ אפ אחת בראש, והתנועה הזו בונה ביטחונ עמוק בנפש המשתתפות. ההשתתפות בחבורה היא דינמית, התהליכ הוא אישי והחלק של השיתופ הוא בבחירה של כל אחת לפי הצורכ שלה. "החבורה עוזרת לנו להבינ שמ לאכתנו עשויה. 'ששת ימימ תעשה מלאכה' - אנחנו צריכות לעשות תנועה והשתדלות, בידיעה שגילוי אור השמ נפעל ונעשה מלמעלה. כשאני ביטוי של אור השמ, הפת רונ מגיע ממנו. כובד האחריות הוא לא עליי, ואני מבינה שהכל ב דר האלוקי. זה משחרר כע ימ ואשמה. כשמישהו נמצא במצב רוח טוב, בת חושה שהדברימ מ תדרימ לטובתו, הוא לא יכע בקלות. יש לו מ פיק מרחב בנפש לעשות תהליכ פנימי ולא לבזבז את הזמנ והאנרגיה שלו על התגוננות וכע ימ. "כשאת מרגישה שיש לכ על מי להישענ, שיש לכ אבא טוב, והוא רחומ וחנונ והוא מלכ חפצ בחיימ, דבר שאנחנו מתרגלות עד שגמ הגופ עצמו מרגיש ונרגע, אז גמ התגובות נהיות מעודנות ומודעות. זה דבר שפשוט צריכ לחוות אותו". המשתתפות בחבורה הנ גמ שגרי רות של אור: "נשאר לנו מעט שמנ מהדלקת נרות חנוכה של הרב זצ"ל. בהדרכת אבי, הרב שמואל אליהו, הג דלנו אותו - ואת השמנ חילקנו לחבו רה. כשמגיעימ אלינו מקרימ שצריכימ רפואה, הנ השגרירות שמעבירות את השמנ הזה למי שצריכ בכל הארצ וב עולמ, וברוכ השמ הנ כבר עזרו ללא מעט אנשימ. השמנ של הצדיק מ מל את הרעיונ של החבורה: כל אחת מק בלת אור מהתורה של הרב, לומדת לחיות אותו ברמה הכי עמוקה, ומע בירה את האור לנשימ אחרות". ומה היה הרב אליהו זצ"ל חושב על חבורת לימוד נשית, כמו זו שיי דת? "הוא היה רואה בזה חלק מתהליכ הגאולה והשבת השכינה למקומה. הוא חיזק מאוד לימוד תורה נשי, גמ בה נהגה הציבורית שלו וגמ כלפיי באופנ אישי. כשבאתי אליו, הוא תמיד היה משתפ אותי ומ פר לי מהלימוד שלו. הגישה של בא שלי לנשימ הייתה מעצימה ומעוררת השראה, והוא תמיד שמ את הנשימ במרכז. מבחינתו, אשתו היא זו שאמרה את המילה האחרונה והוא התייח אליה כאל מלכה. הח בורה היא ביטוי לזה. מי שדחפ אותי להקימ את החבורה זה אבי, שאמר למשתתפות החבורה: יש לכנ חלק בי רושה הרוחנית של הרב מרדכי אליהו, • ומבחינתנו אתנ הממשיכות שלו". עדיין מאיר "סבא חיזק מאוד לימוד תורה נשי. מי שדחף אותי להקים את החבורה זה אבי, שאמר למשתתפות החבורה: יש לכן חלק בירושה הרוחנית של הרב מרדכי אליהו, ומבחינתנו אתן הממשיכות שלו"

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==