שביעי

‚‡–~ –ƒ– –‚ עַר וַיֵּצְאוּ +ַ עָלָה הַפֹּרֵצ לִפְנֵיהֶמ פָּרְצוּ וַיַּעַבֹרוּ ש )מיכה ב' יג( מ: +ָ בוֹ וַיַּעַבֹר מַלְכָּמ לִפְנֵיהֶמ וַיקוָק בְּרֹאש ימי בינ המצרימ המ ימי התכנ ות וחשבונ נפש, על מה חרב הבית ומה עלינו לתקנ. נחרבנו פעמיימ בשל משבר זהות שנוצר מחו ר נאמנות ליהדות, ובשל משבר באחדות שנבע משנאת חינמ. התרגלנו בצדק לדבר על החובה להתחזק באהבת חינמ. דומה כי עמינו צלח את האתגר של ההתגברות על מאי ת הארצ ושנאת חינמ, למרות כל המחלוקות בוערת אהבת חינמ בקרבנו, ויש מ ירות נפש על הארצ, כולמ מוכנימ למ ור את הנפש עבור כל יהודי, עיינ ערכ צה"ל. עתה לפנינו הקרב הקשה ביותר, על הזהות ועל השפיות. אנו נמצאימ בעיצומו של מאבק על אופייה וזהותה של המדינה, השעה היא שעת מעבר, בה שוקע הרגש הלאומי החילוני של הציונות החילונית, והקודש הולכ ומתעצמ. הגידול הטבעי הפכ את הציבור הדתי והמ ורתי לרוב, מו דות החינוכ הדתיימ גדושימ, התפו ה ב פ לי בית המדרש מלאה, צומח ציבור ענק עמ פאות זקנימ ומטפחות, אלא שנראה כי התודעה שהציבור הזה חי בה היא עדיינ תודעת העבר קרי תודעה של מיעוט. כשאתה מתרגל לחיות בתודעה של מיעוט הבטחונ העצמי הוא לא גבוה במיוחד, וכשאתה מתחנכ על ערכימ של אהבת ישראל וזהירות מחילול ה' אתה עלול ל 'הלביש' את הערכימ הללו על חולשת חו ר הבטחונ ולא לעמוד על שלכ... הה בר הרשמי להתנהגות המתנצלת הוא הרצונ העז שלא לפגוע ולחלל את ה' אבל לא אחת מתחת לפני השטח המניע הוא הרצונ שלא להיפגע ולהיות נאהב. השמאל החילוני הקימ את המדינה והוא חי בביטחונ עצמי של בעל הבית, השאר חשימ שהמ הצטרפו אליו וכפופימ לחוקימ שיצר. עתה בשעת המעבר מזהה השמאל החילוני את המצב לאשורו, תנועת התשובה ועוד מעוררימ בו חרדת קיומ והוא מנ ה לשמר את המצב הקיימ, דרכ מניפולציות - רגשיות ערכיות הוא מנ ה לח ומ בכל דרכ את העברת השלטונ. הוא יורה במדויק לכל נקודה שבה הוא מזהה יכולת הנהגה, הרתק שלו הוא אגר יבי ביותר והוא מצליח לגרומ לכולמ להתכופפ ולהוריד את הראש, או את הכיפה. בחדשימ האחרונימ כולנו עדימ למתקפה אגר יבית משומנת וממומנת היטב הקוראת תיגר על הרוב שזכה בבחירות. מתקפה שלא נותנת כבוד לדמוקרטיה, ומאיימת כי מימוש רצונ הבוחר יוביל לכאו חברתי עמוק. המיעוט איבד את השלטונ אכ לא את השליטה, הוא רודה בעמ דרכ מערכות המשפט והפקידות, דרכ התקשורת ומעצבי דעת קהל, זוהי חוצפה שחז"ל קראו לה מלכותא ללא תגא, מלכות בלא כתר, כלומר מלכות שלא הומלכה על ידי העמ, איש לא הניח כתר בראשה, אלא היא מולכת על דעת הקהל באמצעות עזות וחוצפה. ˜~ ˜Œ~ ƒ‚~Š ‡‰ ‹ƒ• ƒ‚~Š ƒŽ‡Š ƒŽ‡…~ ‹‡‰–‚ ˜~ ƒŽŒ” ˜~ Š‰ Š‰ ƒŽŒ— ‹‡‡…”Ž‚ ˜ƒƒ‡Œ ‚…‡– ƒ~ ‚Ž†•‚ ˜~ ƒ•‡Œ‡ ƒŽŠ—…”Ž‚ ‚~Ž—‚ ˜~ƒ –—‚ ‹Ž‡…˜‚~Š Œ„‚ ~Š ‚„ ‡ŽƒŒ~ ‡–Œ ƒ‡—‰ אנו אוהבימ את הממרידימ, אכ מקוממ בכלא כמו כל מי שעובר על החוק או מ ית נגדו. הקריאה לוותר על הזהות בשמ האחדות רק מרחיקה מהמטרה, אחדותנו היא בשל זהותנו, אחימ אנו מפני שאנחנו יהודימ. הלחצ המ יבי הזה מביא בכנפיו בשורה גדולה "אמ ראית דור שבאות עליו צרות כנהר חכה לו שנאמר כי יבוא כנהר צר רוח ה' נו ה בו" המשבר התרבותי דוחק בנו, מוליד רקבונ גדול, ודווקא ככ הוא מגלה שאי אפשר להמשיכ עמ התרבות המטריאלי טית, שהצורכ בתרבות של קודש אינו עוד צורכ צדדי טק י אלא צורכ קיומי. * הערכימ שצריכימ להתגבר בנו המ אהבת חינמ קודמ כל של עצמנו, אהבה גדולה לתורתנו, גבורה וזקיפות קומה. אנו צריכימ להישיר מבט אל המציאות ולהפנימ שאיננו עוד מיעוט נרדפ, עלינו לצאת מעמדת הנוחות של הנשלט, ולקחת אחריות שלטונית. כולנו צורכימ תקשורת, העושה נגדנו תמרונ פ יכולוגי עמוק, שתפקידו לטשטש ולעוות להרדימ ולשבש את מהלכ הגאולה. הגיע הזמנ למרי אמוני, לחוצפה אמיתית של קודש, שעומדת על של הקב"ה, ללא מורא בענווה ונחישות. מי שיש בו אהבת ישראל אמיתית לא יוותר לעולמ על האמת הגדולה שמכוחה צומחת אהבה זו, האמת הגדולה של נצח ישראל. איננו שונאימ איש, אכ לא נוותר על אפ שעל בזהות שלנו, לא נמחק את תווי הפנימ הרוחניימ שלנו שהמ מנוע התחיה. כדי לאהוב באמת את אחינו עלינו לאהוב קודמ כל את עצמנו, את הערכימ הנצחיימ שבדמנו, כל הקטנה או בריחה מי ודות הנצח שלנו יעמיקו את השבר ואת השנאה. השיטה שעומדת מולנו היא צינית: שימוש באמצעימ של הכלמה השתקה וביטול הולכימ ומתגברימ, א ור לנו להיכנע למניפולציות הללו, ולהגיב כלפיהמ בנחרצות כמו לכל גילוי אלימות אחר. נחרצות אינ פירושה שנאה, להיפכ זו עדות לאהבה עמוקה. כרופא הנלחמ בנחרצות בחיידקימ חיצוניימ, מאהבת החולה ודאגה כנה לבריאותו. נחרבנו בשנאת חינמ אכ לא נבנה בנטישת עמדה. אינ ממה לפחד, החושכ הגדול הוא ב ה"כ צל של ריק, המצפה לאור של אמת. A הגיע הזמנ למרי אמוני. תוכ כדי שהיא מכה היא גמ עושה מצפונ ותחושה שעוד רגע הכל יתפרק. רבימ רצו לתוכ מעגלי שיח להיפגש עמ ה רבנימ והממרידימ, נוח מאוד לרוצ למקומ הזה, אבל זו מלכודת דבש, הממריצה את החוצפה לאיימ בלי לשלמ מחיר.. יתירה מזאת היא יוצרת מצג שווא שהשקט המדומה הצבוע באחדות, חשוב יותר מהאמת שצריכה להעשות. אינ שומ בלנות מול עריצות המיעוט כלפי מי שקורא ל רבנות, מקוממ של אנשימ מעינ אלה הוא מאחורי ורג ובריח, ויש להדיחמ משירות צבאי שלא יפילו מורכ בלב הלוחמימ. היומ כולמ יודעימ שה יפור הוא לא המהפכה המשפטית, אלא ני יונ נואל של בודדימ בעלי ממונ ו וללות יח"צ להפיל באופנ לא לגיטימי ממשלה מכהנת שנבחרה בקלפי פטרושקה ברק וחלוצ צריכימ להכנ לכלא על המרדה. אנו מלאי אהבת ישראל, אמונה ו בלנות, פגנו כל ככ הרבה עלבונות למעננ, אל לנו להתבלבל מהמניפולציות והשיימינג המגמתי שיודע לכוונ לנקודת התורפה שלנו, האהבה. ויתור על האמת אינו אהבה, זוהי חולשה הדומה לאהבה אכ רחוקה ממנה שנות אור... " Œ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==