שביעי

11.08.23 | כ"ד באב תשפ"ג | 550 גיליון | 20 המסקנות נחרצו מיד, והפכו למדורה של שנאת מתנחלים. השלב הבא יהיה כנראה התפרצות על החרדים. החברה שלנו מידרדרת לקיטוב נוראי, ובמקום לנהוג בחוכמה, מעדיפים לצדוק ולצדוק, עד קץ הימין 90 צילום: חיים גולדברג, פלאש לפעמימ, אירוע מ וימ הופכ גדול יותר מ כ חלקיו. כזו היא התקרית בערב שבת בינ השמשות בבנימינ. עוד לא ברור עד ה ופ מה בדיוק כללה התקרית, מה הוביל למה, אבל המ קנות נחרצו מיד, צפויות כמו גינוי של יאיא פינק. והאירוע הזה הצית מדורה ענקית של שנאת מתנחלימ. זה לא רק כע על אנ רכי טימ פורעי חוק. לא רק התנגדות אידיאולוגית לגיטימית, כי אמ שנאה עזה לכל המפעל הזה. אינ הבדל גדול בינ גבעונימ ובורגנימ, החיצימ מכוונימ אל ההתיישבות ביו"ש. ביר שההתפרצות הזאת היא תולדה של החודשימ האחרונימ וההתנגשות הפני מית. ביר שהשפה הבוטה והמשתלחת של שרימ תרמה את שלה. ביר שתחושת המצוקה בציבור הליברלי מולידה תגובת נגד אר ית. אבל אינ כמעט משמאל מי שקמ ומנ ה להרגיע את התחושות ולאזנ את התמונה. השלב הבא הוא כנראה התפ רצות כע על הציבור החרדי, בעיקר ביב חו ר השוויונ בנטל הכלכלי והביטחוני. זו שנאה לא פחות הר נית ומ וכנת, וראשי הציבור החרדי ממעיטימ בה ומתכננימ אצבע ענקית בעינו של הציבור הליברלי בד מות 'חוק האברכימ'. איני יודע מה יהיה הנזק למערכ המי לואימ או ה דיר אמ יעבור החוק, אבל זה בוודאי יזיק מאוד ליח ימ בתוכ החב רה. מה נגיד לחייל שמ תובב עמ די קית זיהוי חללימ לצווארו, ופוגש בחופשותיו שבאבניקימ רבימ מ פור שתורתמ אינה באמת אמנותמ? איכ אפשר לה ביר את ערי המקלט שנקראות 'ישיבות לנוש רימ', ומטרתנ להגנ על הנוער המתפקר מפני כנות הגיו לצה"ל? אפשר לתלות את האשמ בשונאימ. להוכיח שיחצ"נימ נמרצימ מ יתימ את הציבור, ומנפחימ נטימנטימ שליליימ. אפשר גמ להתגדר בניצחונ בבחירות, ולהצדיק בעזרתו מהלכימ. אפשר לה תמכ על הדמוגרפיה שמיטיבה מאוד עמ הגוש האמוני. לה תמכ - ולראות איכ החברה שלנו מידרדרת אל מצב של שנאה וקיטוב נו ראיימ מאי פעמ. לראות את מערכ המי לואימ מתערער ונחלש. במקומ לנהוג בחוכמה, אפשר לצדוק ולצדוק, עד קצ הימינ. והנה, המפלגה המכונה 'הציונות הדתית' יצאה במהלכ של ייזומ מפגשי הידברות. בואו נדבר, הפצירו הפר ומימ. איר גנו רשימת מפגשימ. אכ רוב האירועימ נותרו כמעט ריקימ, בבחינת הקיצ של אביה. יש לי חשד קל שמדובר במהלכ שהוא יותר תדמיתי מאמיתי. מדוע? משומ שמי שבאמת רוצה לדבר ולשמוע לא מכריז על תאריכ ושעה ושולח פעילימ, אלא מנ ה לבנות תשתית לחיבורימ. למשל, פונה אל גופימ מאורגנימ ובונה אמונ והיכרות ארוכה יותר. מנ ה להת חבר ליוזמות קיימות. ונניח שהיו באימ איש לנקודות המפגש באותו 1,000 ערב. חד פעמית. היה יוצא מזה משהו? קדחת. נזכרתי במבצע 'פנימ אל פנימ', ערב הגירוש, שנועד לשכנע את עמ ישראל ב כנות הבריחה מחבל קטיפ. האמ מא רגני האירועימ ההמ היו מ תפקימ בפ ר ומ רשימת צמתימ ובאימ לשבת בהמ למשכ שעה? ודאי שלא. גמ כאנ, יש צורכ במבצע פנימ אל פנימ, רק הפוכ. בחתירה למגע נחושה הרבה יותר. ולח שוב מה המ מחירימ בירימ עבור חיימ משותפימ כאנ. המהלכ הזה נשמע קצת כמו 'בליימ גיימ' - אליבי ליומ שבו יחוקקו חוקי הרפור מה הבאימ, ואז יוכלו לומר 'הושטנו יד, אבל לא עניתמ'. • לצדוק, ולא להחכימ. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==