שביעי

18.08.23 | א' באלול תשפ"ג | 551 גיליון | 38 איך מצליחים לדבר למיליארד מוסלמים? הר הבית ספרו של ד"ר ימיני לדבר על פוליטיקה ועל ה כ וכ. היה לא קל לחשופ את העמדות האמיתיות כי אנשימ רגילימ לדבר על המנטרות שעליהמ המ גדלו אבל לאט לאט הת מונה התבהרה". הלופ של אל חוסייני באמצעות ה פר שעבר תחת עיניהמ של מומחימ למזרח תיכונ, דיפלומטימ לשעבר ואנשי תקשורת, מנ ה ימיני להביא את התמונה שהתבהרה לו גמ לציבור הרחב ובככ לשנות את תודעת ה כ וכ הערבי-ישראלי. "ראשית זה כ וכ מו למי-יהודי" הוא מקפיד לציינ, "לנו כיהודימ אינ שומ בעיה עמ האי לאמ והצד שלנו ב כ וכ נובע ממעשי אלימות וטרור". אז מה אנחנו לא באמת מבינימ ב כ וכ הזה? "מוחמד ידר את העולמ בצורה מאוד ברורה ואמר שהיהודימ היו בני הדת הראשונה והעמ הנבחר שחלק מנביאיו נתפ ימ גמ כנביאי האי לאמ. אבל ברגע שהיהודימ חטאו, אללה הגלה אותמ מהארצ שלהמ וכיומ המ יכולימ לחיות תחת ח ות המו למימ או במקומות נו פימ, אכ ללא מעמד עצמאי. זאת אמו נה דתית שמופיעה בקוראנ ואפילו מצוטטת באמנות של חמא , הפתח והאש"פ ואי אפשר להתחמק מזה. זה משהו שהאי לאמ לא יכול להכיל ומה שעומד בב י ה כ וכ. "לפני כמאה שנה, המופתי חאג' אמינ אל-חו ייני הלכ צעד נו פ, קיבע את הקונפליקט וכלא את כולנו בתוכ לופ שנראה שאי אפשר לצאת ממנו. הוא למעשה כרכ את המילה ציונות במילה יהדות. הרי יהודימ חיו עמ הערבימ במשכ מאות שנימ אבל פתאומ נוצרה תופעה חדשה שהמ לא הכירו. אל-חו ייני דאג שבמרחב הערבי תצמח רק התודעה שהציונימ המ יהודימ, אל-יהוד, שמנ ימ לב נות לעצממ מעמד עצמאי בניגוד לקוראנ. זה מה שמפריע למו למימ, לא אדמות, לא מקומות קדושימ ולא עמ כבוש. אלה הומצאו אחר ככ כדי לב את ההתנגדות לתופעה זו". על פניו נראה שמבחינתו הוא צודק כי הציונימ באמת באו במטרה להקימ מדינה עצמאית. "כמו שציינ בר שיחי ממזרח ירוש לימ, אלה שאל-חו ייני השתיק ראו בציונימ שחזרו לארצ ישראל את 'בנו א ראאיל' - בני ישראל שאליהמ ,104 פ וק 17 מתייח הקוראנ בפרק בפרק שנקרא ' ורת בנו א ראאיל', ובו כתוב 'ואמרנו לבני ישראל שבו בארצ וכאשר תהיה הבטחת האחרית )אחרית הימימ( נקבצ את פזוריכמ'. "מוחמד אומר שארצ ישראל שייכת ל'בנו א ראייל'. אגב זה העמ היחיד שכתוב באי לאמ שיש לו ארצ שמיועדת לו. אפילו למו למימ לא כתוב איזו ארצ שייכת להמ. כלומר יש דעות בעולמ המו למי שרואות אחרת את שיבת היהודימ לציונ ואלה דעות שהושתקו והו תרו מהיהודימ ויותר גרוע גמ מהמו למימ עצממ". התפי ה הזו לא כל ככ מקובלת בעולמ האקדמי ואפילו במערכת הביטחונ לא? "אחד הדברימ שהתחדדו לי במה לכ השיחות שקיימתי זה שבמשכ מאה שנימ, אנחנו והמערב מ תכ לימ על ה כ וכ בעיניימ לא נכונות ולכנ מציעימ פתרונות לא נכונימ. זה נכונ גמ למערכת הביטחונ. בש נימ האחרונות החלה לצוצ ולהתגבר תופעת פיגועי היחידימ. השב"כ יודע לטפל בתשתיות אבל קשה לו יותר עמ אדמ שקמ בבוקר ומחליט לבצע פיגוע. עיקר הקושי לדעתי נובע מאי הבנת ה יבות והמניעימ. נהוג לח שוב שאנשימ עושימ את זה על רקע בעיות כלכליות ואישיות ומתוכ רצונ להתאבד. זה לחלוטינ לא נכונ וחו ר הבנה עצומ. לצערי זה גמ משקפ את אי הבנת מהות ה כ וכ מצד מערכת הביטחונ". אז על מה כנ יושבימ אותמ פי גועימ? "יש קונפליקט שכל מו למי גדל איתו כל חייו, גמ מי שלא נחשב אדוק מבחינה דתית. איכ המ מתמודדימ איתו? שיעור קטנ באופנ יח י עו ק בטרור באמצעות ארגונימ ומגנונימ מ ודרימ, אבל רוב האוכלו ייה מפ עילה את מנגנונ ההדחקה ומנ ה לחיות את חייה. עד לפני כעשור, מו למי ממוצע היה נפגש בה תה נגד ישראל במ פר מקומות מועטימ כמו למשל במ גד והייתה לו יכולת להדחיק את המופתי חאג' אמין אל-חוסייני הלך צעד נוסף, קיבע את הקונפליקט וכלא את כולנו בתוך לופ שנראה שאי אפשר לצאת ממנו. הוא כרך את המילה ציונות במילה יהדות מבוא לסכסוך 90 צילום: ג׳מאל עואד, פלאש

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==