שביעי

אליהו גליל צבא צלח את התעלה בחולצה מחויטת וג'ינס, אבל המדינה לא מכירה בחלקו אף שהיה מסורב גיוס, יובל פיש התנדב לנהוג על אוטובוס בחזית - וקיבל • הוא הצטרף לכוחות והעביר ציוד ותחמושת תחת אש • רישיון חירום שנים אחרי 50 , הגיבורים האלמונים של מלחמת יום הכיפורים שנימ למלחמת יומ הכי 50 בעוד כחודש ימלאו פורימ. מבינ אלו שהצילו את ישראל והובילו אותה ממפלה לניצחונ מוכרימ שמותיהמ של אביגדור קהלני בקרב עמק הבכא(, צביקה גרינגולד )מפקד 77 )מג"ד 'כוח צביקה'( ואחרימ, אבל לצידמ פעלו גמ חיילימ ואזרחימ ששממ כמעט נמחה מ פרי ההי טוריה. בקרב אותמ גיבורימ אלמונימ נמנימ נהגי התובלה, שבאוטובו ימ ובמשאיות הובילו לחזית חיילימ, תחמו שת וציוד, לעיתימ קרובות תוכ יכונ חייהמ. אחד מהמ מ ורב 18 הוא יובל פיש, שבפרוצ המלחמה היה נער בנ גיו , אבל מצא את עצמו חוצה את תעלת ואצ. "כשהתחילה המלחמה, היה בבית שלנו כינו חברימ של אבא שלי מהאצ"ל, ההגנה ואפילו הפלמ"ח", נזכר פיש. "פתאומ התחילו להגיע ג'יפימ של הצבא לקחת את החברימ שעדיינ היו בשירות מילואימ פעיל. אחר ככ הודיעו לאבא שלי, שהיה נהג אוטובו , לקחת את האוטובו שלו ולהתייצב בחניונ כדי לה יע חיילימ". פיש, שלא גוי בשל השמנת יתר, החליט לנ וע עמ אביו. כשהגיעו לחניונ האוטובו ימ, התברר שח רימ נהגימ שיובילו חיילימ לחזית. פיש נשאל האמ הוא יודע לנהוג באוטובו , ולאחר שהשיב בחיוב ועבר מבחנ בנ חמש דקות, הוא קיבל רישיונ נהיגה זמני ונשלח לה יע חיילימ לחזית יני. "לא הייתה דרכ אחרת להגנ על המדינה מלבד לקומ ולעשות מעשה. עליתי על האוטובו , לילנד ישנ עמ גיר וויל ונ, כדי לתרומ את המק ימומ שאני יכול. אמ היה צריכ, ח וחלילה, הייתי עושה את זה שוב גמ היומ". פיש יצא למלחמה עמ מכנ י ג'ינ וחולצה מחויטת, ואיתמ גמ עבר את רוב ימי המלחמה. בהמשכ הוצמד )אוגדת הצליחה של אריאל שרונ( וצלח 143 לאוגדה יחד איתה את התעלה, אבל לא עמ טנק או נגמ"ש, אלא עמ אוטובו אזרחי. "העמי ו על האוטובו ציוד, תחמושת ומנות קרב, והעליתי אותו לדוברה שחצתה את התעלה כשמ בי בנו נופלימ פגזימ. אחרי שהגענו לצד השני של התע לה, התברר שהאוטובו לא יכול לטפ לגדה השנייה, ולכנ טנק שהיה מאחוריי צודד את הצריח ודחפ אותי קדימה. משמ המשכתי לפאיד, שמ היה חניונ האוטו בו ימ שלנו, והמשכתי להוביל חיילימ וציוד". "נלחמתי כמו כל חייל, ואני לא ראוי?" "הצלחנו להציל את המדינה, אבל המחיר היה כבד מאוד", אומר פיש. "לא הייתה משפחה בישראל שה שכול לא הגיע לדלת ביתה". לאחר ששרד את התופת, הוא נדר שיחזור לשרת בצה"ל: "מבחינתי זו הייתה מלחמה שנייה. אמרתי להמ: 'נלחמתי כמו כל נהג טנק, טיי או נהג נגמ"ש, איכ זה שאני לא ראוי לשרת?'". המלחמה הפרטית שלו הצליחה, והוא גוי לשירות מלא כנהג מפקד הבקו"מ, אבל בליבו נותר כאב על ככ שהציבוריות הישראלית אינה מכירה מ פיק את יפורמ של נהגי האוטובו ימ. "לצערי, אפ אחד לא מזכיר ולא מוקיר את הנהגימ של 'אגד' ו'דנ', שחי הייתי נהג 18 רפו נפשמ בכל מלחמות ישראל. בגיל האוטובו הצעיר בעולמ. בנ אני חי כדי ל פר על ככ ולתבוע את ההכרה בתפקידמ החשוב של נהגי האוטו בו ימ במלחמה. "הכי כואב לי שמשרד הביטחונ לא הכיר בי כשותפ למערכה. פעמיימ כתבתי להמ שאינ לי אלא לבקש את אות ו מל מלחמת יומ הכיפורימ ומלחמת לבנונ השנייה, כי גמ אליה הגעתי עמ האוטו בו שלי, אבל עד לרגע זה לא השיבו לי ולא כיבדו את בקשתי הצנועה, אכ הערכית עבורי". תגובת משרד הביטחונ לא הת קבלה עד למועד • גירת הגיליונ. "משרד הביטחון לא הגיב". פיש עם 1973- האוטובוס ב אף אחד לא מזכיר ולא מוקיר את הנהגים של 'אגד' ו'דן', שחירפו נפשם בכל מלחמות ישראל. בנס אני חי כדי לספר על כך ולתבוע את ההכרה בתפקידם החשוב הנהג הצעיר בעולם. בדרך לשדה הקרב 25.08.23 | ח' באלול תשפ"ג | 552 גיליון | 14 פיש, כיום

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==