שביעי
25.08.23 | ח' באלול תשפ"ג | 552 גיליון | 20 דמיינתי את אינדור שוכב מרוסק בבית חולים בזמן שנחילי רעל נשפכים עליו, וליבי נכמר. אם עדר אפסים מרתיע אותי מלומר עליו מילה טובה, עדיף שאפרוש. הקישור למחתרת, ולמה שאבי ואביו עשו או לא, הוא חרפה אינטלקטואלית 90 צילום: חיים גולדברג, פלאש יש לי י וד מ וימ לחשוד שאני נמצא טיפה מרכזה מהקו רא הממוצע של 'שביעי'. מעדיפ ממשלת אחדות פי כמה על זו הנו כחית. לא ראיתי בזו הקודמת א ונ כבד, וקבוע מטיח ראשי בקיר מול התנהלות חלקימ בממשלה דהיומ. ייתכנ שהייתי עוד יותר שמאלה, אל מלא חבורת הכ ילימ שדואגימ להזכיר לי מדי יומ, שבוע או חודש שהנני בנ של מחבל. כלומר, דור שני למחתרת . בני משפחת גל 80- היהודית משנות ה רגילימ לככ כבר עשורימ, אצלי זה מת חזק בשנימ האחרונות. נו מילא. הדברימ הגיעו לשיא מפוקפק אחרי תקרית בורקא. שמע תי שהיורה הוא יחיאל אינ דור מעפרה, וקצת תמהתי. מהיכרותי הב י ית איתו )בעבר הרחוק הוא עבד פה ושמ אצל אבי במטע(, הוא לא בחור שמחפש צרות. אז צייצתי: "איני יודע מה בדיוק קרה שמ, אכ אני מכיר אישית את הבחור היהודי שנפצע קשה בתקרית. הוא רחוק מאוד מלח פש עימותימ וחיכוכימ. לא הייתי ממהר לה יק מ קנות פה" )מחילה על הצי טוט העצמי. זו לא דרכי(. כעבור כמה ימימ גילה מישהו שאביו של אינדור היה חשוד בפרשת המחתרת היהודית. דהיינו, הוא לא נעצר מעולמ, אכ השמועות אומרות שהיה בה לצד אבי ו גל האב. ברשת חגגו - הנה, אחוות המחתרת. ללא גילוי נאות. בנ של מחבל מגנ על מחבל, וכו'. זה טיעונ שמעליב אפילו את האינ טליגנציה של אנשימ מה וג המדובר. ראשית, כי האירועימ התרחשו לפני שנימ, עוד טרמ נולדתי, ומעולמ 43 לא ממש חקרתי את הנושא )איני יודע מה בדיוק קרה שמ וכו'(. אבל זה עוד מילא; לא דיברתי מעולמ על המחת רת עמ איש ממשפחת אינדור. ההיכרות המעטה שלי עמ יחיאל נולדה כשעבדנו יחד בחקלאות. חפרנו בורות במעדרימ, ודיברנו מעט. לא אידיאולוגיה, לא מחתרת ולא נעליימ. אז למה יצאתי להגנתו? משומ שה תרשמתי מאופיו השקט והצנוע. מככ שהפחית בעבודה החקלאית כדי להשקיע בלימודיו. דמיינתי את הבחור, שאינו נוכח בשומ רשת חברתית, שוכב מרו ק בבית חולימ בזמנ שנחילי רעל נשפכימ עליו, וליבי נכמר. עד היומ איני יודע מה קרה שמ. אבל אמ לא אתנ לו את עדות האופי הקטנה הזאת, בשביל מה צברתי עוקבימ ומוני טינ? אמ עדר אפ ימ מרתיע אותי מלומר עליו מילה טובה, עדיפ שאפרוש ואלכ להיות רועה צאנ. כל זה לא קשור כהוא זה למחתרת, למה שאבי עשה אי אז ולמה שאביו עשה או לא עשה. הקישור הזה הוא חרפה אינטלקטואלית. יש לי הרבה מה לומר על המ חתרת היהודית, אבל בדיונ אמיתי ורציני. לא כתגובה על ני יונ ל תומ את פי. התייח ות לאדמ דרכ מעשי הוריו, ילדיו או קרו ביו היא טינופת בעיניי. וכנ, זה נכונ גמ לגבי כתבימ שהוריהמ הקימו עמותות שמאל, לגבי נכדתו של ק טנר, וכל אדמ. כששולפימ הי טוריה משפחתית, זה כמעט תמיד מעיד על דלותו המוחית של השולפ. אני אוהב את אבי, גאה מאוד להיות בנו, ואיני מתבייש באפ פרט במש פחתי עשרה דורות אחורה. אבל זה לא באמת נושא לדיונ, אלא כלי נשק פרימיטיבי. ולמשתמשימ בו אאחל שייצאו לרעות את צאנמ בליל שבת • הבא בכפר בורקא. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==