שביעי
"הטעויות היו ברמה הטקטית. יכול להיות שחקיקות היו יכולות להיעשות בצורה שונה, אבל צריכ להגיד משהו: לא מדובר בטעות מהותית, כי הת גובות של המוחימ נגד הרפורמה הנ תגובות לא רציונליות". אתה מייח לשמאל חו ר רציונליות, וטוענ שהוא לא מו שיט יד. אז אתה לא מאמינ גדול בהידברות? "בכל מפגש שנעשה בינ נציגי שני הציבורימ, לא הייתה הקשבה מצד המוחימ, כי באיזשהו מקומ המ הבי נו שאמ יתחילו לדונ בדברימ בצורה רציונלית - המ יפ ידו בקרב. מדובר באמוציות, בתחושות של בהלה, דב רימ שהמ הרבה יותר עמוקימ מהטי עונ הרציונלי. "במקומ לקיימ שיח שיכול רק לה ביא להעמקת המחלוקת, אפשר פשוט להיפגש. גמ אמ לא מדברימ. יש מושג בפיזיקה שנקרא התאבכות. כששני גלימ נמצאימ אחד ליד השני, המ מתחילימ להת ערבב ביניהמ. אני מאמינ שהמגע החי בינ האוכ לו יות השונות הוא שיביא להכרה שמולכ יושב בנ אדמ ולא מפ לצת. לכנ אני תומכ במפגשימ. ההידברות כעת ח ומה". ומה דעתכ על הפ שרות בכל מה שקשור לרפורמה המשפטית? "פשרות זה כבר עניינ פוליטי שנ גזר מיח י הכוחות בינ הצדדימ. כמו כל דבר בעולמ הפוליטי". "בני היה רוצה שאישבר?" ( נולד באלג'יריה 63) הרב שרקי ובגיל צעיר עבר עמ הוריו לצרפת, .10 שממנה עלה לישראל כשהיה בנ הוא למד בישיבת נתיב מאיר, ובה משכ בישיבת מרכז הרב, ונחשב לתלמידמ של הרצי"ה קוק ושל הרב יהודה ליאונ אשכנזי )מניטו(. כיומ הוא מלמד במכונ מאיר, עומד בראש ארגונ ברית עולמ - המרכז העולמי לבני נח - ומשמש כרב קהילת בית יהודה בקריית משה בירושלימ. הוא נשוי לרונית, ד"ר לביולוגיה, ולהמ שבעה ילדימ, ביניהמ עיתונאי 2015 יאיר שרקי. בשנת 12 חדשות נרצח בנו, שלומ יוחאי שרקי ז"ל, בפיגוע דרי ה בצומת הגבעה הצ רפתית. כאב שכול, הוא לא יכול להישאר אדיש לעלייה במ פר המש פחות שמצטרפות למעגל הדמימ. "הגורל האישי של כל אחד, וכיצד הוא חווה את האובדנ, זה משהו רגיש ופנימי ואינו נוגע לעולמ האמונות והדעות של בני האדמ", הוא מ ביר. "עולמ האמונה קיימ גמ לפני וגמ אחרי פיגוע. אנחנו תמיד צריכימ לשאול את עצמנו האמ האנשימ היק רימ שאבדו לנו היו רוצימ שנישבר או שנבנה וניבנה. ברור לי שהאפשרות השנייה היא התשובה". רבימ תלו תקוות בממשלת הימינ שתביא לבשורה גמ בהיבט הביט חוני. זה לא קורה. "כשאירע לנו הפיגוע אמרתי שכדי שלא יהיה טרור, צריכה להיות החל טה לבטל את הטרור - ולא רק לבלומ או להכיל אותו. המצב הביטחוני נובע מככ שאינ החלטה להכרעה ב כ וכ הישראלי-ערבי. כל עוד אנחנו לא מ פחימ את יהודה ושומרונ, אנחנו נותנימ תקווה לצד השני שהוא יכול לנצח אותנו. לכנ צריכה להתפתח מדיניות של יפוח. "זה לא חייב להיות מעשה חד פעמי, אלא מדיניות לאורכ זמנ שתכלול כי בוש שטחימ והתיישבות. ברגע שנביע עמדה ברורה, הצד השני יאבד תקווה לפגוע בנו. לצערי, הדבר הזה טרמ נעשה". לקראת השנה החדשה, הרב שרקי משוכנע שהתיקונ הלאומי שיביא לשיפור המצב החברתי והאחדות בעמ נעוצ במילה אחת - אופטימיות. "הדבר הראשונ שצריכ לעשות זה להיות אופטימיימ. אמ הקדוש ברוכ הוא ברא את העולמ, הוא בוודאי מתכוונ לקדמ אותו לכיוונ הנכונ. פ ימיות היא חו ר אמונה, וככל שנ רבה באופטימיות, נשדר יותר גלימ של אנרגיה חיובית בינ אדמ לחברו, בינ אדמ למקומ וגמ בינ אדמ לעצמו". וכיצד צריכימ לנהוג הציונות הד תית ורבניה? "אנחנו צריכימ לחדול מלחשוב שה רבנימ שלנו המ הרבנימ של הציונות הדתית. המ הרבנימ של כלל ישראל. נכונ, רב הראוי להנהיג את כלל ישראל חייב להיות דתי-לאומי, אבל הדאגה שלו לא צריכה להיות לציבור הקרוב • אליו, אלא לכלל ישראל". "האובדן רגיש ופנימי, ולא נוגע לאמונות או לדעות". בניו של הרב, שלום יוחאי שרקי ז"ל )משמאל( ויאיר יבדל"א )למטה( כשאירע לנו הפיגוע אמרתי שכדי שלא יהיה טרור, צריכה להיות החלטה לבטל אותו, ולא לבלום או להכיל. כל עוד אנחנו לא מספחים את יהודה ושומרון, אנחנו נותנים תקווה לצד השני לנצח אותנו רקכך נגיע לאחדות צילום: מתוך עמוד הפייסבוק לזכרו 90 צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 15.09.23 | ה תשפ"ד ערב ראש השנ | 555 גיליון | 46
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==