שביעי
23.02.24 | י"ד באדר א' תשפ"ד | 576 גיליון | 16 לגיטימי לספור כיפות על ראשי הנופלים כשזה מול חילונים - אבל מול החרדים, חלילה מלהזכיר את הפער. למה מול "תל אביב" כן ומול "בני ברק" לא? מדוע מותר לספור כיפות, ולספור שטריימלים אסור? 90 צילום: חיים גולדברג, פלאש ליבי ליבי על אנשי המחלקה המ חרית בשלל עיתוני המגזר הדתי, ובכללמ "שביעי", ש ברו בטעות שיש להמ עבודה, ובכנ, מ חרית - אבל שוב ושוב מוצאימ שהמ בעצמ עור כימ את המדור הפוליטי של העיתונ. ה ערה הנוכחית כוללת משקעימ רבימ, ועניינה מודעה שהתפר מה בש בוע שעבר בזו הלשונ: "האחיכמ ילכו למלחמה ואתמ תשבו פה? ישיבת ]השלמ את השמ[, ]מ פר משתנה[ נופלימ. מוטריצ' ובנ גביר, לא מצביעימ בעד חוק הארכת שירות בלי שכולמ נכנ ימ תמצאו התנ 14 תחת האלונקה" )בעמוד צלות של המערכת בפני נפגעי המודעה(. גירדתי בפדחתי חזור וגרד, ולא הבנתי על מה המהומה. כלומ יש מילה אחת במודעה הזאת שאינה זעקה ופר מגה ג'יגה אולטרה לגיטימית? האמ לא נכונ שישיבות ה דר קוברות אברכימ שגוי ו למלחמה משומ היותמ ציוניימ? האמ בצלאל מוטריצ' ואיתמר בנ גביר לא מתכוונימ לה כימ להמשכ הפטור לאברכימ אחרימ, רק משומ היותמ פחות ציוניימ? לפני חודשיימ פור מה ב"מקור רא שונ" כתבה ובה פירה של בוגרי מו דות חינוכ דתיימ מקרב הנופלימ ברצו הנופלימ דאז התחנכו 167 מתוכ 66 . עה . יש לי תחושה שיש 40% כדתיימ. בערכ קורלציה )מתאמ( די הדוקה בינ תמיכה בפר ומ הכתבה ההיא לבינ התנגדות לפר ומ המודעות האלה עכשיו. אמת, יש בעיה בפורומימ עלו מימ שמומצאימ לצורכ חתימה על מודעות )במקרה הזה "מש רתי המילואימ והנושאימ בנטל". מה יהיה עמ השימוש בה"א הידיעה?(. יש גמ טעמ רע באיזכור של נופלימ פצי פיימ, בפרט אמ הדבר מכאיב למשפחו תיהמ. אמ משפחה מבקשת לא לאזכר את בנה, עלינו לעמוד דומ, להצדיע ולציית. אבל האמ אינ עי וק פוליטי בשכול בי שראל, מימינ ומשמאל? בואו. אנחנו מזכירימ את שיעורמ הגבוה מאוד של מתנחלימ ו/או דתיימ בינ הנופלימ, כל אימת שהציבור הדתי או המתנחלי מותקפ. כשהממשלה מורה לצה"ל להרו מאחזימ ביו"ש, מוזכ רימ מילואימניקימ חיימ תושבי המאחז. כששרימ פציפיימ נגמזימ בתקשו רת, מוזכרימ בניהמ וחתניהמ שנלח מימ בעזה. על דרכ השלילה, גמ שיעור הנופלימ הנמוכ יח ית בתל אביב מוזכר כשיש בככ תועלת פולמו ית. כשרוצימ לציינ את תרומת הדתיימ, גמ לוחמימ שהורידו מזמנ את הכיפה הופכימ ל"בוגרי החינוכ הדתי". ופרימ את הכיפה על הראש של אבא שלהמ. לפתע, גמ בנטי טימ וגנצי טימ כש רימ לבוא בקהל. למלחמת המצווה הזאת יוצא אפילו דתל"ש מדתל"שיותו. כלומר, לגיטימי ל פור כיפות על ראשי הנופלימ כשזה מול נופלימ חילונימ - אבל מול החרדימ? חלילה מלהזכיר את הפער. למה מותר לאזכר נופלימ כשזה מול "תל אביב" ולא כשזה מול "בני ברק"? מדוע מותר ל פור כיפות, ול פור שטריימלימ א ור? עיקר המודעה ההיא נכונ וצודק מאינ כמותו: נציגי הציונות הדתית יעשו עוול עצומ למצביעיהמ אמ י כימו להמשכ האפליה הקשה נגדמ. זה לא הוגנ, זה לא מו רי וזה לא יהודי. אמ יש את נפשכמ לדעת את המעיינ שממנו שואבימ בימי הרעה הללו עוז ותעצומות נפש, האזינו לשיחה עמ אלישע מדנ בפודקא ט של נדב פרי. מדנ נפצע אנושות בקרבות עזה, איבד את שתי רגליו, עובר תהליכ שי קומ קשה - ובוחר בחיימ. אינ לתאר את עוז רוחו ואת תעצומות הנפש שהוא מקרינ. הוא קורצ מחומר של דמויות שחשבנו שכבר לא מייצרימ. האזינו • ותחי נפשכמ. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==