שביעי

קרבי כלוחמ וקצינ בחטיבת הצנחנימ הוא למד במכונ מאיר ובישיבה הג בוהה באלונ מורה. כמורה עבד בתיכונ באשדוד ובהמשכ ניהל חטיבה בקריית מלאכי. "רציתי ללמד חבר'ה עמ פלפל, שלא בהכרח שייכימ למיינ טרימ הדתי לאומי. במקומות שבהמ לימד תי היו חבר'ה מתוקימ, שהמ ממש לא הציונות הדתית הקלא ית". לפני שבע שנימ הגיע לחיצימ כמנהל התיכונ, וכעבור שנה מונה לראש הישיבה. שנימ 31 ישיבת חיצימ הוקמה לפני על ידי הרב נתנ חי והרב אביחי רונצקי . לצד המ לול הלימו 2018 שנפטר ב די מתקיימימ בה גמ פעילויות העש רה בחקלאות וחיבור לארצ, מ עות וטיולימ ויש ליווי אישי וצמוד לתל מידימ. "אנחנו דוגלימ בגישה מכילה ואוהבת, שמאמינה בכוחו של כל נער למצות את הפוטנציאל הטמונ בו. "הכרתי את הרב רונצקי כחייל, בזמנ שהוא שימש כרב הצבאי הרא שי, והכרתי גמ את בנו. אנחנו ישיבה תיכונית שמיועדת לחבר'ה שהישיבה התיכונית הקלא ית לא מתאימה להמ; חבר'ה עמ המונ כוחות ואנר גיות, שמצד אחד לא מ וגלימ ללמוד מהבוקר עד הערב ומצד שני רוצימ ללמוד בישיבה תיכונית. אנחנו נא מנימ למקור - לרוח מיי די הישיבה". ומה הרוח הזאת? "לתת הזדמנות. אגב, גמ הישיבה הגבוהה באיתמר, שהקימ הרב רונצקי זצ"ל, שגמ הוא חזר בתשובה, אינה ישיבה קלא ית. אנחנו שמימ דגש על מתנ הזדמנות. זה פנ שקיימ ביתר שאת אצל בעלי תשובה, כי אנחנו לא וגרימ את הדלת בפני אפ אחד. כולמ ילדימ של הקדוש ברוכ הוא, וצריכ למצוא להמ מענה. זה מורכב ומצריכ השקעה גדולה, אבל בהחלט שווה את זה". מה היית משנה כדי שהישיבות התיכוניות יהיו פחות אליטי טיות? "הרחבת האפשרויות בכל ישיבה תהיה בריאה לכולמ. גמ לתלמידימ המצטיינימ זה טוב שיהיו לצידמ תל מידימ שנחשבימ פחות מצטיינימ מב חינה לימודית או תורנית, כי בוודאי שיש להמ כוחות בתחומימ אחרימ והמ יכולימ לתרומ להמ. "אפשר לשמור על ייחודיות והצ טיינות, ועדיינ לתת מקומ לעוד אנ שימ שלא נחשבימ במיינ טרימ. המ טרה בחינוכ היא להרימ למעלה את כולמ. לא כולמ נראימ אותו הדבר? זה בריא. גמ בבתימ שלנו לא כולמ נראימ אותו הדבר. איכשהו יוצא שדווקא במו דות תורניימ יש הומוגניות. השי לוב והרחבת השורות מפרימ את כולמ. ברור שיש לזה מחיר, אבל אנשי חינוכ צריכימ לדעת להתמודד איתו". דחיקת חלק מהתלמידימ לישיבות אחרות או לתיכונימ דתיימ לא בהכרח פוגעת בהמ מבחינה דתית, אכ בהחלט עלולה להוביל מקומות לא חיוביימ - מזהיר הרב וי ה. "אורח החיימ הדתי בנוי בחלקו הגדול על רגש. אמ לתלמיד יש מחנכ שמאמינ בו ונותנ לו דוגמה, אז גמ במקיפ הוא יכול לצאת ירא שמיימ. ומנגד, יש מי שעוזבימ את אורח החיימ הדתי גמ מישיבות תיכוניות. "מה שכנ, זה עלול ליצור קשיימ בדימוי העצמי. 'מה, אח שלי למד בי שיבה תיכונית ואני לא? כל החברימ שלי ואני לא?'. לפעמימ יש לחצ מתוכ המשפחה. ב ופ, מדובר בנערימ שלא תמיד יודעימ להתמודד עמ אכזבות. א ור להעמי מדי על הילדימ. יש תלמידימ שנכווימ במקומות אחרימ, חווימ אכזבות ומגיעימ אלינו שבורימ. אבל בהמשכ גמ המ פורחימ". על בוגרי הישיבה הוא אומר כי "לא לכולמ הכל הלכ חלק, והמ לא קיבלו את החיימ עמ כפית של כ פ, אלא התמודדו עמ אתגרימ רבימ. וזה בדיוק מה שבנה אותמ. רואימ את זה כשהמ מגיעימ לישיבות גבוהות ולמקומות משמעותיימ בצבא, ומ יימימ תארימ אקדמיימ. זה בא מעבודה קשה ובו נה אצלמ קומה משמעותית, לפעמימ יותר מאשר מי שהלכ לכאורה בתלמ ושהכול הלכ לו יח ית בקלות". לישיבת חיצימ יש גמ בוגרימ ששילמו בחייהמ כלוחמימ וקצינימ, כמו גנ מתנ זגדונ ז"ל, שנפל לאחר שה ;2003 תער על מחבל בצומת אריאל ב לוחמ גדוד ה יור של הצנחנימ מ"ר שחר שלו ז"ל, שנפל במבצע צוק איתנ; והחוקר התורני הרב איתמ הנ קינ ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי בשומרונ לצד רעייתו נעמה. 2015 ב לדברי הרב וי ה, גמ בחזית המ לחמה כעת יש לבוגרי הישיבה חלק משמעותי. "יש לנו הרבה מאוד לוח מימ וקצינימ ביחידות הלוחמות ובי חידות מיוחדות. המ בהחלט משאירימ חותמ. חלק מאנשי הצוות של הישיבה, ששירתו בעזה, פגשו לא מעט בוגרימ בשטח. החיבור שלהמ לארצ והרצונ שלהמ לתרומ גורמימ לי להוריד את • הכובע בפניהמ. המ הכי טובימ שיש". אנשי חינוך שוכחים לפעמים שמדובר בנערים צעירים. לחלק מהמוסדות אין את הרצון להתעסק עם מורכבויות משפחתיות, והם בוחרים את המועמדים בפינצטה יועץ הישיבה, עקיבא סמוטריץ', עם תלמידים הרב סויסה בחברותא 23 | 12.04.24 | ד' בניסן תשפ"ד | 583 גיליון

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==