שביעי
16.08.24 | י"ב באב תשפ"ד | 600 גיליון | 4 ענבל רץ־גילמור חרם ורדיפה בשם הפלורליזם קיבלתי פנייה לפני כשנתיים מפורומ קהלת לכתוב נייר עמדה על טודנטימ יהודימ בקמפו ימ באמריקה. כחוקרת יהדות ארה"ב, שמחתי מפני שהיה לי הרבה מה להגיד על זה. למ עשה, כבר היה לי ב י למחקר שרק חיכה להזדמנות להתרחב ולהעמיק. כשהתייעצתי לגבי ההצעה, התגובות היו מגוונות. כמה מהנ זכורות לי עד היומ: "יש עליהמ דיבור בקרנות... מנ ימ לה בינ מי התורמ שלהמ... לא בטוח שנכונ לכ להיות משויכת אליהמ", הוזהרתי. ההיכרות שלי עמ קהלת הייתה שטחית, אבל האנשימ שאותמ פגשתי לא בדיוק נראו כמו ברוני מימ או נוח'בות. יש לי חושימ חדימ לזהות אנשימ טובימ, וככ אפשר להגדיר את החבורה מקהלת. מקבצ של אנשימ חכמימ, ערכיימ ורחבי יריעה אינטלקטואלית, שמקפידימ להביא פעמ בשבוע מרצה אורח שיאתגר את החשיבה שלהמ. פלורליזמ במיטבו כמה פלורלי טימ החבר'ה האלה? על אפ היותמ שמרנימ ליברטניימ, המ תרמו כ פ לגופ תקשורת וציאלי טי פרוגר יבי שעמד בפני איומ גירה - "העינ השביעית". ואז פרצ מחול השדימ ביב הרפורמה המשפטית, והשאר הי טוריה. תמכתי ברפורמה, וחשבתי שמערכת המשפט שלנו זקוקה לגיוונ, לשקיפות ולגבולות. המהפכה החוקתית של אהרנ ברק הייתה אחד המהלכימ הכי הר ניימ עבור הח ברה הישראלית, ומי שמכיר אותי יודע שאני חושבת ששינויימ )תיקונימ( צרי כימ להיעשות בדיאלוג ובהעמקה. פורומ קהלת כתב נייר עמדה מעמיק, ממש כפי שפרופ' מרדכי קרמניצר מהמכונ הישראלי לדמוקרטיה כותב ניירות עמדה, למשל בנושא "צעדת השיבה" שממנו מצטטימ ארגונימ כגונ עדאלה, גישה, יש דינ והאגודה לזכויות האזרח - יחד עמ שופטי בג"צ - כאילו היה תורה מ יני. את קהלת לא מצטטימ. אותמ רודפימ, כמו גמ את התורמימ לפורומ, ומטילימ מצור על משרדיו, נועלימ עובדת צעירה, שמימ תלתלית ושקי חול לח ימת הכני ה וגמ מכימ את המנכ"ל. קהלת קיבל יח של אויב, והפגיעה בו הייתה רק קריאת כיוונ. הכוונה המרכזית הייתה להשתיק את הימינ השמרני, ולשמר כוח הגמוני שלא הושג בדרכימ דמוקרטיות. לשמ ככ יישרו קו וציאלי טימ, בעלי שליטה בבנקימ, גופי תקשורת, עיתונאימ, רמטכ"לימ בדימו , הייטקי טימ ושופטי עליונ. ההחלטה לתקופ את קהלת היא החלטה א טרטגית ולא גחמה רגעית. האב ורד זועק לשמיימ, שכנ בעלי השררה הריכו זיימ תקפו את הקריאה למאבק בריכוזיות ואימוצ הכללימ המתקיימימ בשוק האירו פי. ובשמ מה תמו לקהלת את הפה? בשמ הליברליזמ וחופש הדיבור, כמובנ. למנוע תוקפי קהלת ביקשו ני יונ עתידי לשנות משהו במערכת המשפט. המ החליטו להפוכ את האירוע הזה ל מל, למענ יראו וייראו. יצרו מאזנ אימה, והשתמשו בכל טקטיקה אלי ההחלטה לתקוף את קהלת היא החלטה אסטרטגית ולא גחמה רגעית. האבסורד זועק לשמיים, שכן מאחוריה עומדים בעלי השררה הריכוזיים מה אפשרית: קמפיינ הפחדה, אלימות פיזית, אלימות מילולית, הוקעה של חוקרימ - כל מי שבא במגע עמ אנשי קהלת, הושמ על המוקד. הקמפיינ הזה חצה יבשות, ובמ גרתו הטילו מצור על התורמ המרכזי, טייל ההפגנות נגד ה טודנטימ היהודימ בק מפו ימ. כנ, גמ את יהדות ארה"ב גררו לתוכ הקלחת, בלי לחשוב על ההשלכות שאותנ אנו רואימ היומ באוניבר יטאות האמריקאיות ובאנטישמיות הגואה. התיקונ חייב לבוא מהחברה בישראל. הגיע הזמנ שנלמד לנהל מחלוקת באופנ מעמיק, ובלני ודמוקרטי - בדיוק כפי שעושה הפורומ המוחרמ. "הבֵל הַבָלִימ, • הַכֹּל הָבֶל", כמאמר קהלת. inbal.ratz.gilmore@gmail.com שיאו של קמפיין ההפחדה. הכניסה למשרדי קהלת, לפני כשנה וחצי 90 צילום: פלאש
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==