שביעי

16.10.24 | ערב סוכות תשפ"ה | 609 גיליון | 6 על בחורים טובים ומכשפה אחת זה מינ חג של א קפיזמ; אחרי סוכות הימימ הנוראימ, לחצ המשפט, החרטה וה ליחה מגיע ופ ופ ה"שמחת". כנ, זה מותר, רצוי ואפילו מחויב. השמ לא מצווה עלינו "תשמחו רק כשאינ מלח מה", אלא כמו שרבי נחמנ אומר: "מצווה ." תמיד גדולה להיות בשמחה כלומר, לשמוח גמ אמ משהו רע קורה )ובתכל' , רוב הפעמימ אנחנו לא באיזה מצב אולטימטיבי(. גמ העובדה שאנח נו יוצאימ מהבית ל וכה היא וג של בריחה מהשגרה ומהמציאות, והזדמנות לעטופ את עצמנו בשכינה. אז לכבוד החג הנה שתי המלצות כיפיות להקללת האווירה )לא מ לולי טיולימ! אני לא מאלו, תשאלו את המשפחה שלי שצו חקת עליי שאני אפילו לא יודעת לרוצ, מק ימומ מדדה למקלט(: למי שנוהגימ לצאת מה וכה, עשו לעצמכמ טובה. תנו גיחה לקולנוע וצפו ". למי שצפה 2 ב רט "בחורימ טובימ בראשונ )לא מחויב כדי לצפות בשני(, ה רטימ מ פרימ על ע קי השידוכימ במגזר החרדי ובחיבורימ הבלתי אפש ריימ בינ העדות, ו רט ההמשכ אפילו יותר מוצלח. איכ אני אוהבת רטימ איכותיימ, שכתובימ טוב, מבוימימ ומ שוחקימ לעילא ולגמרי עומדימ בגבו לות ההלכה. הלכתי להקרנה עמ הבת שלי ולא הפ קנו לצחוק, שזה כבר ריפוי בפני עצמו בימימ אלה. כשיצאנו מה רט היא ציינה שלא הייתה שמ טייה מההלכה עד לדק דוקי הלבוש, ואמרה לי שנראה לה שבגלל שאנחנו דתיות ומבינות את הניואנ ימ - נהנינו אפילו יותר מהשאר. כהרגלי בקו דש, ומתוכ קרנות, שאלתי אנשימ לא דתיימ בחניונ ומתברר שכולמ ממש אהבו. זה לא מובנ מאליו לכתוב ת ריט מצחיק, מקורי ונקי שיתאימ לכל המנעדימ על הדתומטר. תמיד מרגש אותי לראות את המקומ שבו אומנות מצליחה לחבר ולא חד, בלי לשימ כותרת בולטת שרק מעצמ היותה היא קלישאתית ומרחיקה. למי שלא רוצה המלצה שנייה, לעזוב את ה וכה: ה פר של יהודית קגנ, "חרשתא" )מכשפה בארמית(. פנו לזה זמנ, כי לא תוכלו להוריד אותו מהידיימ. מודה שאני אוהבת יפורי פנטזיה, כי אמ כבר בבריחה ע קיננ - אז לעול מות ק ומימ ולא לחיות את הבא ה של מישהו אחר; יש לי מ פיק משלי, תודה. אבל הטופ של הטופ זה פנטזיה יהודית, כי היא מעוגנת במקורות ועדיינ לוקחת אותנו למ ע בעולמ מקביל למציאות. ה פר עו ק בבוגרת אולפנה, בת שירות לאומי ב פריה הלאומית. בשנה הראשונה היא שירתה בבית אבות ופגשה שמ זקנה שעו קת בקמעות ובהשבעות. מפה לשמ היא יוצאת למ ע להציל את הזקנה מדמנציה כדי לשמר את ה ודות שלה, שלא יישכחו מהעולמ, וגונבת )כלומר, שואלת( את מגילת "חותמ שלמה" מה פריה. ה יפור מ תבכ, והיא תמיד מרגש אותי לראות את המקום שבו אומנות מצליחה לחבר ולאחד, בלי לשים כותרת בולטת שרק מעצם היותה היא קלישאתית ומרחיקה מוצאת את עצמה מנ ה להציל את העו למ מהשתלטות השדימ יחד עמ בעלי שמ ממשפחות עתיקות. ה יפור שזור בהתלבטויות ההלכתיות לרב SMS שלה, כשהיא שולחת שו"ת שלה ומנ ה להינצל מייחוד ומשמירת נגיעה אפילו כשהעולמ קור . ה פר כתוב נפלא, משתמש בארמית לשיח השדימ, ומעוגנ במקורות ובמחקר מע מיק של ה ופרת. ב ופו יש אפילו מי לונ לעלמא דשידא )עולמ השדימ(. עוד אומנות ששומרת על גבולות הגזרה ולא מוותרת על איכות. אז קנו לעצמכמ מתנה לחג )בגבולות • ה ביר( ושיהיה חג באמת שמח. sharonroter@gmail.com שרו ן רוטר לא הצחיק רק דתיים. "2 "בחורים טובים

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==