שביעי
הרגשנו שכמו שבכל בית ובית שיש בו מגוי , העורפ הוא זה שנותנ את הכוח להילחמ ולעשות - ככה גמ אנחנו, העורפ שמגיע ונותנ ומתנדב ובעצמ מחזק את החקלאימ ונותנ להמ עוד כוח". גור רוזנבלט, מנכ"ל משרד החי נוכ ומנהל מינהל חברה ונוער, השו תפ בתוכנית: "הנוער המדהימ שלנו, שעובר בעצמו תקופה מורכבת, בוחר להיות בחזית של ההתנדבות, ואנחנו רואימ זאת בכל התחומימ. הייחודיות של ההתנדבות החקלאית היא בחיבור של בני הנוער לארצ ישראל בכלל ולעבודת האדמה בפרט. זהו חיבור שבני הנוער מעידימ על ההשפעה העצומה שיש לו על המשכ חייהמ ועל הבחירות שלהמ לעתיד". עופר האנ, מנכ"ל רשת אמית, מ ביר את חשיבות המיזמ: "המ ר באוקטובר לעולמ החינוכ הוא 7 של שיש לחזור לראשונות, לצד הענקת חינוכ מתקדמ, פורצ דרכ וצופה פני עתיד, שאותו מקדמת רשת אמית. עלינו לחזק גמ את תנועת ההעמקה בשורשימ שלנו. לשוב לראשונות - למחרשה ולחרב של טרומפלדור. לגדל דור מחויב למדינה, נכונ ונחוש להגנ עלינו, להוביל במ ע הלפיד של תקומת ישראל, ולגעת באדמה. ככ בונימ ניצחונ בשדה החינוכ. "ומילה אחרונה מהלב ליצהר: יצהר, שמענו את הקול ונעננו לק ריאה. הנוער חזר לחרוש את שדות • בארי. לאורכ, לכבודכ". התהליכיות ואת העבודה. העבודה גמ מעגנת את הרעיונ הציוני והיהודי במקומ פיזי. ככ אתה הופכ להיות חלק מהארצ ומחובר לאדמה, מחזק את תחושת השייכות שלכ לארצ ויחד עמ זה יש גמ חיבור למעגל העונות, מעגל השנה העברי מקבל נוכחות וממשות. בזמנ הא יפ או פימ ובזמנ הקציר קוצרימ". יעקב ח נ, בעל כרמימ ממושב שובה, אומר כי למרבית החקלאימ חזרו הפועלימ מתאילנד, אבל כשהוא רואה את התלמידימ מגיעימ להתנד בות - הלב שלו מתרחב. "המ אדומימ ממאמצ, עובדימ קשה מאוד ומזיעימ, אבל השמחה שלהמ על השותפות בעבודת האדמה, בחיבור לארצ מז כירה לי בכל פעמ כי עוד לא אבדה תקוותנו, כי מי שחשבנו שהמ דור המ כימ התגלה כדור שמשאיר אבק לדור תש"ח. נערימ ונערות שנאמנימ ואוהבימ ומ ורימ למדינה ולארצ". תלמידי כיתה י' בקהילת אמית דתי בירושלימ יצאו יחד עמ המחנ כת אילה דהנ לקטיפ במושב תלמימ, קטפו אשכוליות אדומות, מילאו דולבימ, והוכיחו איכ נתינה ועבודה קשה יכולות לחבר ולחזק. התלמיד רונ עמראני שיתפ: "מאוד משמעותי לדעת שאנחנו עוזרימ ממש לחקלאי. זה עושה לכ טוב, זה חשוב וזה מאפשר להיות חלק ממה שחשוב בימימ של מלחמה למדינת ישראל". המחנכת דהנ: "זכינו לקחת חלק ולתת קצת יד לחקלאימ הישראלימ. פונ שמבקשת להנציח את אחיה בתו כנית שכל ככ מאפיינת אותו - חי נוכ, עבודת כפיימ, חקלאות ותקומה. "גדל פה דור שהבינ שהעתיד של המדינה נמצא בידיימ שלו ואתמ נו תנימ לו את הפלטפורמה לעשות זאת. לראות את הנוער יושב עמ עיניימ קרניות כשמ פרימ על יצהר ואז קמ ועושה חקלאות זה ה'להיות ראויימ' - לזכור את הנופלימ ולהמשיכ את דרכמ. זכינו שבחרתמ ביצהר ללוות אתכמ בתוכנית הזאת. זכו התלמידימ ללכת לאורו. אחרי הטבח הנורא וכל הזוועות שראו עיני הלוחמימ בבארי וביישובימ נו פימ, יצהר אמר לחייליו 'עוד נשוב לחרוש את שדות בארי'. זו אמירה שמאמינה בחיימ שנבנה פה, ב ולידריות שתהיה פה, בעבודת האדמה אבל בעיקר בתקומה". הופמנ מ פרת שיש שלוש מילימ שמאוד אפיינו את יצהר - "יאללה, לעשות, לאהוב" - וכי את שלוש תנ המשפחה הרגישה ביומ ההתנדבות הכל ככ עוצמתי שהיה. "התרגשנו מהחיבוק שקיבלנו כמשפחה, אבל יותר מהחיבוק שקיבלו וימשיכו לקבל החקלאימ", היא אומרת. "התנדבות קבועה" עינט קרמר, המנהלת החינוכית של השומר החדש: "כשהתחילה המ לחמה היינו המומימ, וכל מי שיכול היה קפצ לעשות משהו. כל העובדימ בארגונ גויי ו ונשארו מעט מאוד עו בדות. התחלנו לעבוד במהירות כי הצרכימ היו עצומימ התאילנדימ חזרו לתאילנד והתחלנו לעבוד כמעט בלי לישונ. כשיצהר נפל שמעתי בהלוויה את הציווי שלו שהפכ לצוואה 'עוד נשוב לחרוש את שדות בארי'. זה נתנ לי פשר לעבודה הקשה וגמ עוצמה גדולה ואפילו ב וכה שלנו תלינו כרזה גדולה עמ המשפט של יצהר". קרמר מ בירה כי התוכנית הזו יוצאת דופנ ומשמעותית מאוד בגלל שהיא קבועה ולא מייצגת מפגש חד פעמי והתנדבות מזדמנת. "ברגע שההתנדבות נעשית באופנ קבוע, היא משפיעה מאוד על התלמידימ. הע בודה החקלאית עצמה פשוט מבריאה 7- את העובד, והרי כולנו חיימ מאז ה באוקטובר בחברה פו ט טראומטית. עוד יתרונ הוא השהייה בחוצ ללא מ כימ תוכ כדי עבודה עמ הידיימ, כי לא ניתנ גמ לעבוד וגמ להחזיק מ כ ביד אחת. רק ככ פוגשימ עי ניימ שלא נמצאות במ כ, וזה מאפשר פיתוח אישי וחו נ. הליווי הקבוע של החקלאי מ ייע לתלמיד להבינ את -מ- רס"ן )מיל'( יצהר הופמן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה צילום: מעין פורת צילום: טרלן בן אבי עינט קרמר המנהלת החינוכית של השומר החדש עופר האן סמנכל רשת אמית גור רוזנבלט מנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך: "בני הנוער מעידים על ההשפעה העצומה שיש להתנדבות החקלאית על המשך חייהם והבחירות שלהם לעתיד"
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==