שביעי

15 | 17.01.25 | י"ז בטבת תשפ"ה | 621 גיליון מערכת "שביעי" חי נ וך "קודם תהיה חייל טוב, וכשנחזור למכללה – אעזור לך" המלחמה תפסה את רו"ח צור כהן, מרצה בחוג לחשבונאות ומערכות לאחר • מידע, ותלמידו טלאל סולימני לפני פתיחת השנה האקדמית שהוזנקו למילואים, הם חילקו את זמנם בין קרבות בלבנון ללמידה משותפת , זה מ פר ימי המילואימ אשר שירתו יחד 231 רו"ח צור כהנ, מרצה בחוג לחשבונאות ומערכות מידע במרכז האקדמי לב, ותלמידו טלאל ולימני, טודנט שנה ג' בחוג, אשר מתחילת הלחימה הח ליפו את כיתת הלימוד בשירות פעיל וארוכ במיוחד בגבול הצפוני. השניימ, שנקראו למילואימ באותה מחלקה בחטי בת אלכ נדרוני, החליפו את תפקידיהמ כמרצה ו טודנט בשירות כמפקד ופקוד, תחילה במרחב הגבול ועמ כני ת כוחות צה"ל ללבנונ, בפעילות מלחמתית עצימה ואינטנ יבית זה לצד זה, אשר רקמה ביניהמ ידידות קרובה שחרגה מגבולות הכיתה. "בתחילת המלחמה לא ידענו כמה זמנ הלחימה ,(26) תמשכ ומתי אחזור ללימודימ", מ פר טלאל "היינו במרחב הגבול ולצור היה חשוב למצוא את הזמנ כדי ללמד אותי" הוא מו יפ. כל זה השתנה כמובנ שהשנימ נכנ ו ללבנונ, והיו ע וקימ כל העת בלחימה אינטנ יבית ורציפה. "פגשתי את טלאל לראשונה במילואימ לפני כש (, שהינו בוגר המרכז 32) נתיימ", אומר רו"ח כהנ האקדמי לב בעצמו, "לא הכרנו, אבל כשהוא שמע מי אני, הוא ניגש אליי, הציג את עצמו ואמר שהוא עומד להתחיל ללמוד במרכז וישמח אמ אעזור לו בלימודימ. עניתי לו: 'קודמ תהיה חייל טוב וקשוב, וכשנחזור למכללה - אעזור לכ'". פחות משנה לאחר מכנ, כאשר פרצה המלחמה, מצאו עצממ השניימ יחד בגבול הצפוני, מגנימ על היישובימ מפני האיומ מלבנונ, תחת מתחי הרקטות 8 והכטב"מימ הבלתי פו קימ. "הגענו לצפונ כבר ב באוקטובר" מ פר כהנ, "ה מ טר היה אמור להתחיל ימימ פורימ לאחר פרוצ המלחמה, אבל ב ופ נפגש נו לא בכיתה, אלא במילואימ אינטנ יביימ". למרות האחריות הגדולה שהיתה על כהנ בתפקידו כ גנ מפקד פלוגה, בתקופות המנוחה הוא לימד את ולימני שיעורימ פרטיימ - לעיתימ בתשובות קצ רות בארוחת הבוקר, ולעיתימ בשיעורימ ממושכימ, כשהדבר התאפשר. "זה לא היה אידיאלי, אבל עשינו כמיטב יכולתנו", הוא מציינ. "מעבר לקשר המקצו עי, שוחחנו על חיינו האישיימ, המשפחות והילדימ" מ פר ולימני, שמדגיש כי כל אותו זמנ, כהנ עזר גמ ל טודנטימ אחרימ מעבר לשעות הקבלה הרשמיות, על מנת ל ייע להמ עד כמה שניתנ. לאחר הפוגה קצרה בחודש פברואר, חזרו השנימ ימימ, 40 למילואימ באוגו ט - שהיו אמורימ להימשכ ימימ. "היינו יחד במשכ חודשימ 100 אולמ התארכו ל רבימ", מ פר ולימני, "למרות שאנחנו חברימ, הוא לא הי להעמיד אותי במקומ כשצריכ", הוא מ פר בחיוכ. "להקל את החזרה לשגרה" "אנחנו גאימ לעמוד לצד ה טודנטימ שמשרתימ במי לואימ ולפיככ יזמנו את תוכנית 'ממלחמה למילואימ', שנועדה להקל עליהמ את החזרה לשגרה האקדמית", אומר רקטור המרכז האקדמי לב, פרופ' דנ בוכניק. "במ גרת התוכנית, אנו מציעימ מועדימ מיוחדימ להגשת עבודות וביצוע מבחנימ, תגבור בקור י אנגלית וקור י קדמ, וגמישות אישית ולימודית שמותאמת לצרכימ הייחודיימ של טו דנטימ החוזרימ ללימודימ בהדרגה. בנו פ, פיתחנו קור י צל להשלמת חומר בקצב אישי, ומאפש רימ לימודימ מקוונימ כדי להבטיח נגישות מר בית. מתוכ מחויבות עמוקה, החלטנו שגמ טודנט שייכשל בקור , למרות המאמצימ, יזכה לפטור מתשלומ על קור חוזר - כי מבחינתנו זו לא רק • מחווה, אלא חובה ערכית", הוא מ כמ. סולימני נהנה מהשירות המשותף: "היינו יחד במשך חודשים רבים. למרות שאנחנו חברים, הוא לא היסס להעמיד אותי במקום כשצריך" המרצה צור כהן )מימין( והסטודנט טלאל סולימני. בין הקרבות ללימודים צילום: המרכז האקדמי לב

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==