שביעי
א ימימ, בכפר ור 471 חרי דימ ופ ופ החליפו בת חילת השבוע את השלט שהיה תלוי בכני ה ליישוב והזכיר לכולמ ש"מחכימ לכ בבית". השלט הישנ, שדהה במהלכ הזמנ שחלפ מאז תלייתו, כו ה בשלט חדש שבישר בהתרגשות "רומי אהובה, כמה טוב שבאת הביתה". רומי גוננ, בת כפר ורדימ, שדמותה החייכנית נכנ ה לליבה של מדינה שלמה - חזרה מה גיהינומ בעזה יחד עמ אמילי דמא רי ודורונ שטיינברכר, תושבות כפר עזה, שהתקבלו בחיבוק אוהב על ידי כל עמ ישראל. לא רק השלט בכני ה לכפר ורדימ תוש 5,600 מ גיר מה עבר על כ בי כפר ורדימ. החיימ השתנו מקצה לקצה מאז נודע על חטיפתה של בת היישוב ממ יבת הנובה בשבת הש חורה. בינ הבתימ המטופחימ והגינות הירוקות של המועצה המקומית הפ טורלית, ה מוכה למעלות תרשי חא, התגבשה הקהילה ביב החרדה לגורלה של רומי. בית הכנ ת הפכ מוקד לתפילה ועשייה חברתית למענ החטופימ, המפונימ והפצועימ, ובפרט למענ הנעדרת הפרטית שלהמ, הבת של השכנימ. מדי יומ התקיימה תפילת "מי שבי רכ" לרומי וליתר החטופימ; את פני הבאימ לבית הכנ ת קידמ שלט גדול עמ תמונתה של רומי בת מירב ות פילה למענה; בימי שישי התקיימה תהלוכה שבועית, וב יומה הוביל הגבאי המקומי את התפילה לשח לשבייתמ 100 רור החטופימ; ביומ ה נערכה עצרת מיוחדת; בראש השנה התקיימ מעמד תקיעת שופר לכבודמ; ובשמחת תורה, שנה אחרי, הקדישו את ההקפות לאחינו השרויימ בצרה. לזכותה של רומי נתרמה פרשה ב פר התורה הקהילתי שנכתב במהלכ השנה האחרונה. קהילת בית הכנ ת ערכה בחנוכה האחרונ הדלקת נרות משותפת במרכז המ חרי של היישוב, יחד עמ אביה של רומי, איתנ גוננ, בהשתתפות מאות מתושבי הכפר - דתיימ, מ ורתיימ וחילוניימ. "נושא שחרור החטופימ היה טעונ פוליטית, לא רק בכפר, אלא בארצ כולה", מודה קובי דרכי, אחד מחברי הקהילה, "אבל היה ברור שחברי בית הכנ ת יבואו לצעדה השבועית ויש תתפו בה יחד עמ כל גווני הקשת של הקהילה. זה היה אירוע מאחד. גמ אמ יש חילוקי דעות ביח לדרכ, ב ופ הכאב הוא של כולנו, וכולנו מתא חדימ ביבו". סכסוכים שהגיעו עד בג"ץ היח ימ בינ דתיימ לחילוניימ בכפר ורדימ לא תמיד היו כל ככ פשוטימ. רק לפני עשר שנימ נאלצ בית המש פט העליונ להתערב בניהול היישוב, ולחייב את המועצה המקומית לפעול להקמת מקווה טהרה לנשימ. "היו מתחימ, אבל היומ אינ לזה זכר", מב טיח דרכי. "חלה התקרבות בינ האוכ לו יות, ונוצר אמונ הדדי. החששות ירדו. "בשנימ האחרונות הצטרפו מש פחות רבות לקהילה הדתית בכפר, כולל משפחות צעירות עמ ילדימ, והאווירה טובה. רוב מוחלט של תוש בי הכפר שמח על ההתפתחות הזאת. נוצרה קהילה מגוונת והטרוגנית, שיש בה בינ היתר עולימ מארה"ב ויוצאי התנחלויות, והיא חמה ומגוב שת, וקולטת משפחות נו פות. "כל מי שמגיע לקהילה, לשבת בר מצווה או שבת חתנ, מרגיש מאוד בנוח אצלנו. רואימ אותנו בעינ טובה. כש נו ולא באנו לצעדה, שמחו לראות אות היה שומ מתח ביב זה. להפכ. הייתה הרגשה של גורל משותפ, התייחדות וחיבור, לא של פילוג ופוליטיקה. "היומ שבו התבשרנו על שחרורנ של רומי, דורונ ואמילי היה יומ שמח וגמ כואב. יומ שבו משפחות החטופות עלו מתהומות והצילחו ופ ופ לנשומ, אבל גמ יומ שבו משפחות הנרצחימ ירדו לשאול ונחנקו מצער. זה יומ שבו נש מות טהורות חוזרות אל אהוביהנ, אבל יומ שבו חיות הטרפ חוזרות אל גמ היער. יצאתי לרקוד עמ שאר הכפר, קפצתי וחיבקתי, וכנ, גמ הייתי שבור. שלמה המלכ אמר: 'עת פוד ועת רקוד', אבל במציאות שלנו חייבימ ללמוד איכ חווימ את ה תירה הזו באותה העת, כשעינ במר בוכה ולב שמח, כשצריכ ל פוד ולרקוד ביחד". אזרחימ וחיילימ נרצחו ונפ 1,163 באוקטובר, היומ המדממ 7 לו בטבח ביותר מאז הקמת המדינה. אלפימ 251 נו פימ נפצעו פיזית ונפשית, ו אזרחימ וחיילימ נחטפו לעזה. בינ י פורי הזוועה בלט יפורה של רומי, שהצליחה לשרוד כנגד כל ה יכויימ. היא וחברתה הקרובה, גאיה חליפה הי"ד, ני ו להימלט זמנ קצר לאחר שהמחבלימ הגיעו, אכ גאיה ונהג הרכב שבו ני ו להימלט, בנ שמעו ני הי"ד, ששב שלוש פעמימ לשטח המ יבה כדי להציל מבלימ, נרצחו. < תקיעת שופר למען שחרור החטופים, בערב ראש השנה בכפר ורדים 9 | 24.01.25 | כ"ד בטבת תשפ"ה | 622 גיליון
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==