שביעי

04.07.25 | ח' בתמוז תשפ"ה | 643 גיליון | 18 מה לי ולמתפרעים האלה? למה אמור להית אכפת לי מכבודם של בריונים שרואים בצה"ל אויב? הם לא חלק מהמחנה. אם קו אדום הוא באמת קו אדום, מי שחוצה אותו - מוציא עצמו מכלל ישראל צילום: דובר צה"ל באחד מלילות השבוע ישבתי במ עונ קודשי, וכתבתי בדיחות לתו כנית ה אטירה "מה שתגידו". בתוכניות כאלה נהוג שהעורכ שולח מראש בריפ למשתתפימ וכו תביהמ, שבו אירועי השבוע, הנקודות שיעלו ורעיונות להלצות. שברתי את הראש: איכ מתייח ימ לה תפרעויות בבנימינ בלי להיכנ בציבור "שלנו"? איכ להקליל נושא שאינו קליל בעליל? איכ לעקופ את המוקש הזה? ומה בעצמ הצד "שלנו" ב יפור הזה? אחרי די הרבה מחשבות, תפ תי את הראש: מה לי ולקומצ המת פרעימ האלה בעצמ? למה אמור להית אכפת לי מכבודמ של עשרות הבריונימ שרואימ בצה"ל אויב? אינ שומ ירה שאנחנו נמצאימ בה ביחד. זו הזדמנות טובה לשטופ את העפר מהעיניימ, להתעלמ מקמפיינימ פנימ מגזריימ שמנ ימ לגרור אותנו אל המד מנה בכ ות אידיאולוגית הזאת, ולהבינ שהמ לא חלק מהמחנה. אמ קו אדומ הוא באמת קו אדומ, הרי שמי שחוצה אותו - מוציא עצמו מכלל ישראל. בצהרי יומ שני השבוע החליט נער גבעות לאיימ על המדינה בהחרפת האלימות. הוא תידרכ, בשמ "גורמ בהתיישבות", כתב חדש של גל"צ ואיימ באוזניו ש"זה רק ילכ ויחמיר". הביטוי הזה הא מניפולציה מטופ אלפ גורמימ בה 500 שת לאללה: יש תיישבות. כל מי שאי פעמ התיישב בהתיישבות הוא גורמ התיישבותי. למה ל פק את המ יכה הריקה הזאת לפחדנ שלא עומד מאחורי מילתו? 1,000 זאת ועוד: ההתיישבות היא פעמ האלופ אבי בלוט, מפקד פיקוד המרכז שגדל בנווה צופ, ולא מי שמ קללימ אותו. היא מיליונ פעמ המג"ד גלוי הראש שנותנ את חייו להגנתה, ולא מי שמנהלימ עכשיו קמפיינ מכוער על ראשו. ה"התיישבות" לא מקבלת אלי מות אקראית כלפי ערבימ באשר המ ערבימ. עזבו מה דעתכמ על זה. זאת המציאות בפועל. יש כאנ נדנדה: מי שחושב שאותמ מת פרעימ המ בשר מבשרה של ההתיישבות, ראוי שיתנער מהמ. אמ המ בנימ שובבימ ש טו מהדרכ וצריכ לגלות לחנות כל פיהמ, אז המ חלק מהמשפחה. ומי שלא רואה בהמ חלק מהמחנה, מ תמא פטור מלהתייח )אני, אגב, איני חלק. כירו שלמי, מבחירה, איני נחשב אפילו "גורמ בהתיישבות"(. פולמו הגינויימ חשפ משהו פתולוגי במגזר: קבוצה שרואה בכל מילת ביקורת על החוליגנימ מהגבעות צעד של התרפ ות, חנופה, נאורות או ני יונ למצוא חנ. אנשימ שאדישימ לתקיפת חיילימ, אכ נרעשימ מתמיכה בהמ. ודוק: האמ הקדוש ברוכ הוא יכול לב רוא מעשה נבלה ביהודה ושומרונ, שלא יימצאו לו ח ידימ שיטענו כי הביקו רת עליו היא בעצמ חלק מקמפיינ נגד ההתיישבות? של מיעוט. הצו DNA זה קשור ב רכ להגנ על חבריכ לקבוצה. זה טבעי ועל פי רוב גמ יפה. אבל מצד האמת, הקבוצה "שלנו" היא כרגע קורבנ של הבריונימ הללו. ובמידה רבה, קורבנ של פוליטיקאימ רוגימ מגלגלי עיניימ ומתפתלי ני וחימ. וקורבנ של משטרה גרועה שלא עושה את עבודתה. וגמ, קורבנ של הייטרימ מקצועיימ שרק מח פשימ יבה להשתלח במתנחלימ. אז למה בכלל להתייח ? בפר שת עגלה ערופה )גילוי נאות: פרשת בר המצווה שלי( מכ ריזימ זקני העיר שידיהמ לא שפכו את הדמ הזה. וכי למה שיהיה צורכ להכריז? למה לרקוד מה יפית? אלא של פעמימ גמ המובנ מאליו - ראוי שייאמר: ידינו לא תקפו חיילימ, לא שרפו ציוד ביטחוני, ואינ לנו חלק ונחלה עמהמ. אנ • חנו בצד של הצבא של מדינת ישראל. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==