מגזין הטכניון | אביב 2022
9 מסוגלים ליזום, ליצור, להוביל מהלכים ולשמש סוכני שינוי. מעבר לכך, אנו רואים בחינוך כזה חלק מהאחריות החברתית והמשימה הציבורית של הטכניון.” המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופ’ עודד רבינוביץ’, מוסיף: “דמות הבוגר שאנו רואים לנגד עינינו אינה ממוקדת רק בכישורים או ביכולות המוכוונים לשוק העבודה, אלא גם בפיתוחם של הבוגרים כמנהיגים במדע, ברפואה ובהנדסה הנסמכים גם על מודעות חברתית, הבנת ההקשר ההיסטורי, הפילוסופי והערכי של פעילותם וניחנים ביכולת לשלב את כל אלה.” “באופן מהותי אנחנו מדברים על מעבר מלמידה לחינוך,” מסביר פרופ’ בנטור. “ברור כיום שתפקידו של המרצה השתנה והוא לא יכול להיות רק עוד ‘החכם שעל במת ההרצאות’; הוא חייב להפוך גם למנחה ולמדריך כבר בהוראה לתואר ראשון. לסטודנטים יש כיום גישה נרחבת לידע, ולכן משימות ההוראה של חבר הסגל חייבות להשתנות. הוא חייב להוביל את התפתחותם של הסטודנטים בהקשרים מגוונים ובהם חשיבה ביקורתית, יצירתיות, יזמות, פתרון בעיות מורכבות, עבודת צוות, תקשורת בין-אישית ופעולה בסביבה בין- לאומית. התוכנית החדשה תסייע לסגל הטכניון להקנות לסטודנטים רוחב יריעה אינטלקטואלי וכלים למעורבות חברתית משמעותית.” פרופ׳ חאיק אומר כי “עולם העבודה של היום דינמי מאוד והידע מתיישן במהירות, לכן חשוב לצייד את הבוגרים לעתיד בכלים שיאפשרו להם להתמודד עם סביבה מדעית-טכנולוגית דינמית המתכתבת עם כוחות חברתיים וכלכליים. עליהם לפעול מתוך ראייה מערכתית ובעיקר להסתגל במהירות לשינויים לאורך כל הקריירה המקצועית שלהם, שאמורה להימשך על פני עשרות שנים, במקום העבודה הקיים או במקום חדש. כל אלה יסייעו לבוגרים שלנו לא רק בעולם שבחוץ אלא גם בהמשך החיים האקדמיים למי שיבחר בהם.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==