מגזין הטכניון | קיץ 2023

”ר אריג’ מואסי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה עוסקת במדעי הלמידה ובעיצוב סביבות למידה חדשניות. היא בוגרת בית הספר התיכון האורתודוקסי הערבי בחיפה והתנסתה לראשונה בהוראה בכפר חינוכי שחשף ילדים לחינוך סביבתי דרך פעילויות בטבע, קשר עם אדמה וסביבה ולמידה על עונות השנה. “ההתנסות שם לימדה אותי המון על הקשר בין למידה וקהילה ובין תלמידים, מורים והורים, וגרמה לי להתעניין בחינוך ובשאלה איך אנשים לומדים.” את לימודיה האקדמיים השלימה ד״ר מואסי באוניברסיטה העברית (תואר ראשון במנהל עסקים וחינוך) ובאוניברסיטת אריזונה סטייט (תואר שני בחינוך טכנולוגי ותואר שלישי בלמידה, אוריינות וטכנולוגיות למידה). באוניברסיטת אריזונה סטייט היא הייתה מלגאית פולברייט ועבדה ב”מרכז למדע ד”ר אריג’ מואסי 22 סגל חדש https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/cura.12530 למאמר: אחריות בחדשנות ובמחקר ודמיון” - מרכז המקדם חדשנות וחשיבה על העתיד באמצעות מחקר יישומי בין-תחומי שמחבר בין ספרות, אומנות, מדע והנדסה תוך כדי עבודה עם קהילות מגוונות. במסגרת הפוסט-דוקטורט באוניברסיטת קולורדו בולדר הייתה ד”ר מואסי עמיתת מחקר במכון הפועל לפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית לחינוך תוך הפיכת כיתות הלימוד לסביבות למידה שיתופיות, שוויוניות ומעודדות מעורבות. המחקר של ד״ר מואסי התמקד בפיתוח תוכני למידה של אוריינות בדגש על ממדים חברתיים ותרבותיים AI בתחום ה- , הוגנות, תפיסות bias של טכנולוגיות מתקדמות כגון מגוונות ועיצוב נגיש. הצטרפה ד״ר מואסי לסגל 2022 באוקטובר הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. קבוצת המחקר שלה מתמקדת בחקר תהליכי למידה בראי ד תמונה מפעילות במוזיאון צילום: אריג׳ מואסי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==