מגזין הטכניון | קיץ 2024

אומנות בקמפוס 34 יש לי פנקס שבו אני מציירת בשנה האחרונה בכל זמן פנוי - כמו הפסקות, או בבוקר. מציירת בעט, כך שאי אפשר למחוק, האומנות שלי היא מקום לחוסר שלמות. אי אפשר למחוק, לחזור אחורה, וזה שחרר בי משהו ברצון לשלמות. זה נתן מקום להתפתח ולטעות. אני שמחה שבטכניון, שמאופיין בחתירה למצוינות ולשלמות, יש גם מקום ללא-מושלם. בחיים לא חשבתי שהציורים מהפנקס יוצגו בפלטפורמה כזאת ציבורית. מאוד מרגש שזה קרה, ועוד באולמן.״ את הדברים האלה אמרה אופק צור, סטודנטית בפקולטות לפיזיקה ולהנדסת חשמל ומחשבים, בפתיחת התערוכה: “עמדות טעינה”. התערוכה נפתחה בבניין אולמן, שבו לומדים סטודנטים מכל הפקולטות בשנתם הראשונה בטכניון. האוצרת ולריה גסלב הסבירה כי “התערוכה נולדה מתוך תפיסה של הקמפוס האקדמי כמרחב ציבורי. הטכניון הוא מעין עיר, וכמו בעיר גם כאן יש מתח בין שייכות ואנונימיות, בין קרבה לזרות, ונשאלת השאלה של מי המקום הזה. התערוכות בבניין אולמן נועדו לחזק אתתחושות השייכות והבעלותשל הסטודנטים ולייצר שיתופי פעולה ותמיכה רעיונית בין סטודנטים, חברי סגל אקדמי, סגל מנהלי ובוגרים.” התערוכה החלה את דרכה ב”קול קורא” שהזמין את הסטודנטים בקמפוס להשתתף בפרויקט. בסופו סטודנטיות וסטודנטים ממגוון 14 של דבר נבחרו פקולטות, חלקם בלימודי תואר ראשון ואחרים בתארים מתקדמים: יואב אדלשטיין (פיזיקה), אוהד ארידור (מדע והנדסה של חומרים), איתי חן (רפואה), ג’ואל ח’ריש (הנדסה ביו-רפואית), מרק לויט (פיזיקה), סוניה מטליצה (מתמטיקה), שרון נגוסה (ארכיטקטורה ובינוי ערים), תמר ניקס (ארכיטקטורה ובינוי ערים), ג’ואנה סקלאר (מדע והנדסה של חומרים), קארוליין עטאריה (מדעי הנתונים ״ “עמדות ” טעינה הקמפוס האקדמי כמרחב ציבורי: תערוכת סטודנטים ברחבי בניין אולמן בטכניון ראומה שוורץ כשמאחוריה עבודתה של תמר ניקס, “שבר ענן”

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==