זיהוי מצוקות באמצעות ציורים ודרכי מבע אחרים - מקוון
ד”ר משה רז
מרצה:
תיאור הקורס
זעקתו של הילד הנתון במצוקה היא אילמת. אנו מקשיבים לעולמו הפנימי, אופיו וצרכיו, באמצעות הקשבה לרמזים שהוא שולח: בציור, בהבעות, ביחס
לחברה. הקורס ילמד זיהוי מצוקות ולחצים חברתיים. הלומד ירכוש כלים להציץ אל מסתרי נפשו של הילד, לגלות את אופיו ורחשי ליבו, ולדעת מתי לכוון
את הילד לקבל עזרה מקצועית.
מטרות הקורס
יכולת לזהות בעיות בלא שהתלמיד ביטא אותן במילים. הבחנה במצוקות באמצעות דרכי ביטוי וציורים. יכולת לזהות מתי המצב מצריך התערבות של
גורמים מקצועיים, וידיעה מיהם הגורמים שיש לפנות אליהם.
נושאי הקורס
הקדמה, צייר לי כבשה: הנסיך הקטן, הציור ככלי משקף רגשות, אתנחתא היסטורית: ציורי ילדים - רקע והתפתחות, הציור ומשמעותו, התפתחות הציור
אצל ילדים, המודל של שתיל, אתנחתא פילוסופית: אידיאה, צורה וסכמה, המודל של רימרמן, הדמות, תיאור הדמות - מבוא, וריאציות בתיאורי דמות,
אתנחתא חינוכית: רשימת ביקורת לניתוח ציורים, מצוקות במשפחה, ציורי משפחה, ילדים להורים גרושים מביעים את רגשותיהם, אתנחתא סוציולוגית:
יתמות וטיפול בהלם המוות, מצוקות יתומים וילדים במשפחות חד-הוריות, תיאור בית, גג, בית ותשתית, תיאור עץ, אישיות המצייר לפי מקום הציור בדף,
אתנחתא פסיכולוגית: איד, אגו וסופר אגו, שורשים, גזע וצמרת, שידור מצוקה סרט: ניתוח ציורים של נפגעת מין, זיהוי מצוקה גופנית, התעללויות
רגשית, גופנית, מינית, זיהוי נטיות אובדניות, יחסי חברה – קבוצות ותת קבוצות בכיתה, יחסי חברה והשתקפותם,
דרישות קדם
יכולת ניהול זמן.
Microsoft Word
ידע וניסיון בגלישה באינטרנט ובדואר אלקטרוני. שליטה בסיסית ב
חובות הקורס
השתתפות פעילה, הגשת מטלות שוטפות ומטלה מסכמת.
היקף הקורס 06 שעות
ב
+
סמסטר א
למידה מקוונת בקצב אישי ומפגשים סינכרוניים. הקורס מתקיים בלמידה מהבית. ההשתתפות במפגשים הסינכרוניים הנה חובה וחיונית לצורך העבודה
בקורס.
סמסטר א: 41.11.3 סמסטר ב: 51.5.3
תאריכי פתיחה:
026 ש”ח. דמי רישום: 051 ש”ח.
שכר לימוד
מוכר ללימודי חובה.
מוכר כחצי גמול עם ציון.
ייעוץ בבחירת הקורסים: 0027412/270 בשעות 00:9 עד 00:12
מידע והרשמה
נצחית נחום 0608858-80
34