מכללת אחוה | ידיעון | תואר ראשון | תשעה 2015-2014 - page 35

35
הסטודנטים יוכשרו להוביל את תחום החינוך המיוחד בבתי הספר בהם ישתלבו- הם ילמדו לשתף
פעולה עם צוות המורים, עם אנשי המקצוע הפרא-רפואיים ועם משפחותיהם של התלמידים. בוגרי
התכנית ישמשו מומחים במסגרות משלבות וגם במסגרות של החינוך המיוחד שבהן מתחנכים תלמידים
עם לקויות למידה ו/או עם לקויות אחרות.
בתרבות עם ישראל והוראתה
M.Ed.
תואר
ראש התכנית: פרופ' נעמה צבר בן יהושע (אמריטה)
התכנית לתואר שני היא יחידה מסוגה בארץ ומיועדת למורים המתעניינים בהעמקת הידע בנושא
תרבות עם ישראל ובהשרשתו בבתי הספר. התכנית תעמוד על שורשיה התרבותיים של מורשתנו ועל
דרכי הוראתם, תוך הדגשת האספקטים הרלוונטיים לחיים ולחברה בישראל בת זמננו.
הנושא יילמד מזוויות שונות ומרתקות, תוך הצגת טקסטים מגוונים בהיסטוריה,
ספרות, פילוסופיה, יהדות ומקרא, מתוך גישה פלורליסטית, שוויונית וביקורתית. הלימודים כוללים
הרצאות, סדנאות, סיורים, ביקורים באתרים ייחודים והתנסות באוצרות תערוכות. דרך ההוראה, בחלק
מן השיעורים, היא שיתופית ורבת דיאלוגים, בדומה לזו המתקיימת כיום בהצלחה בבתי המדרש
החילוניים. הקריאה והדיון בטקסטים, תוך כיבוד השקפתו של הלומד ועולם אמונותיו, יהוו חלק
אינטגרלי בתהליך הלימודי. המוסמכים יזכו להשתייך לקבוצת מחנכים קטנה וייחודית, שלה תהיה
הזכות והחובה לשמר את מורשת תרבות עם ישראל בקרב הדור הצעיר.
בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי*
M.Ed.
תואר
ראש התכנית: פרופ' שלמה וינר
במרכז תכנית הלימודים נמצא תחום דעת חדש שהתפתח מאד בחמשת העשורים האחרונים. תחום זה
חוקר את דרכי החשיבה של תלמידים כשהם רוכשים ידע מתמטי, את קשייהם בלימוד המתמטיקה,
את הגישות, התפיסות והכיוונים השונים בהוראת המתמטיקה.
מטרת התכנית היא להרחיב ולהעמיק את הידע הפדגוגי - מתמטי של המורים המלמדים בבית הספר
היסודי. כמו כן התכנית נותנת מענה לקשת רחבה של תלמידים ומתייחסת לאלה המתקשים, לאלה
המתקדמים ולאלה עם צרכים מיוחדים. התכנית מקנה כלים להוראה אינטגרטיבית לקשר בין תחומי
הידע השונים ולהטמיע בהם חשיבה מתמטית.
* התכנית קיבלת אישור לפתיחתה. הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.
*
3622
לקבלת מידע והרשמה לתואר שני ניתן לפנות למרכז מידע והרשמה
לצפייה בידיעון תואר שני ולהרשמה מקוונת באתר המכללה בכתובת:
I...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...76
Powered by FlippingBook