34
מוסמך בחינוך ובהוראה
M.Ed.
תואר שני
ראש בית הספר לתארים מתקדמים: ד"ר יעל פישר
התכניות לתואר שני מציעות לסטודנטים הזדמנות לצמיחה מקצועית, קידום והעמקה בתחום אותו הם
מלמדים בבית הספר, או בתחום בו בחרו להתמחות ולהתפתח. תואר שני בחינוך מקנה לבוגרים את
ההזדמנות להשתלב בתפקידים בכירים במערכת החינוך ולשפר את תנאי העסקתם.
מעבר ללמידה האקדמית ולהתפתחות האישית של הסטודנטים בתחומי הדעת השונים, מושם דגש על
חיבור בין הידע התיאורטי הנלמד ובין הפרקטיקה בשדה החינוכי.
מוסמך בחינוך ובהוראה:
M.Ed.
מסלולי הלימודים לתואר שני
מנהל מערכות חינוך
תרבות עם ישראל והוראתה
חינוך מיוחד*
חינוך מתמטי לבית הספר היסודי*
קהל היעד ותנאי הקבלה:
א. בעלי תואר ראשון בממוצע 08 לפחות
ב. בעלי תעודת הוראה ו/או רישיון הוראה קבוע
ג. ותק של שלוש שנים בהוראה או בתפקיד חינוכי
ד. ראיון אישי וכתיבת נייר עמדה
בחינוך ובהוראה ללא צורך
M.Ed.
בוגרי תכנית המצוינים של משרד החינוך יוכלו ללמוד לתואר שני
בצבירת וותק של 3 שנים בהוראה.
במינהל מערכות חינוך
M.Ed.
תואר
ראש התכנית: פרופ' יצחק פרידמן
תואר שני במינהל מערכות חינוך מיועד להכשיר בעלי תפקידים לניהול ולהובלה במערכות החינוך
הפורמאליות והבלתי פורמאליות. מטרת התכנית היא להעמיד בוגרים המסוגלים להוות עוגן מקצועי
במערכות חינוך אלו, בוגרים שיוכלו להתמודד עם התביעה לאיכות גבוהה של תוצרי מערכות החינוך
במציאות משתנה, שידעו "לקרוא מפות" ארגוניות וסביבתיות ויהיו בעלי כלים ויכולת להוביל את
הארגון שבו הם מועסקים למימוש אפקטיבי של מטרותיו.
בחינוך מיוחד*
M.Ed.
תואר
ראש התכנית: פרופ' אלכס קוזולין
התכנית נועדה להכשיר מומחים חינוכיים בקידום תלמידים עם צרכים מיוחדים ברוח הגישה
החברתית-תרבותית בעלת המאפיינים ההומניסטיים. בתכנית ייחשפו הסטודנטים לידע העדכני ביותר
הקיים אודות מאפיינים וצרכים מיוחדים של תלמידים, ויקבלו כלים שיסייעו להם לערוך מחקר בתחום
החינוך המיוחד. בשיעורים השונים יוצגו שיטות מתקדמות המיועדות להעריך את יכולותיהם של
התלמידים עם הצרכים המיוחדים ואת פוטנציאל הלמידה שלהם. במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים
להכין, ליישם ולהעריך תכניות התערבות במטרה להעצים את יכולותיהם של תלמידים אלה.