24
המסלול לביה"ס העל-יסודי (ז' – י')
ראש המסלול: ד"ר חנה שטיין
מטרת הלימודים:
המסלול מכשיר מורים להוראת המקצועות הנלמדים בביה"ס העל-יסודי. ההכשרה מקנה כישורים,
מיומנויות וידע להוראה (בהתאם להתמחויות הנבחרות) במקצועות הנלמדים בבית הספר העל-יסודי.
נושאי ההכשרה:
ההכשרה מקנה ידע מקצועי רחב ומעמיק במקצועות ההתמחות, לצד מיומנויות הוראה/למידה
המותאמות לגיל הנעורים.
הלימודים במסלול מפתחים כישורים ומיומנויות להתמודדות עם בעיות אופייניות לגיל הנעורים.
הלימודים מקנים כלים לפיתוח תלמיד חוקר, בעל מודעות חברתית אזרחית, וכן כלים מתקדמים
בהוראה הכוללים נגישות למקורות ידע, שימוש בטכנולוגיה חינוכית והנחייה של התלמידים בתהליכי
למידה עצמאיים.
קיימים שני מסלולי לימוד אפשריים בהם יש לבחור התמחות:
. א
מסלול חד-חוגי - יש לבחור אחת מבין ההתמחויות הבאות: מדעי הטבע, מתמטיקה.
. ב
מסלול דו-חוגי - יש לבחור שתים מבין ההתמחויות הבאות: היסטוריה, לשון עברית, ספרות, מינהל
מערכות חינוך*
* התמחות מינהל מערכות חינוך אינה מיועדת להסבת אקדמאים להוראה.
קורסים לדוגמה מתכנית המסלול:
•
רב-תרבותיות בחינוך
•
התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
•
חינוך ערכי
•
פסיכולוגיה של גיל הנעורים
מלגה
בגובה שכר לימוד
מלא בשנה א' ובשנים
ב' ו-ג' מלגה בגובה
%05 משכר הלימוד
לבעלי נתוני כניסה
גבוהים