

1.
21
5 יח"ל
ט. תיירות ופנאי -
התיירות בעידן הפוסט תעשייתי הופכת להיות אחד מענפי הכלכלה החשובים ביותר
ברמה הלאומית וברמה העולמית. חשיבות ענף זה באה לידי ביטוי במחזור ההכנסות
הלאומיות, בתעסוקה ובפיתוח תשתיות.
מטרות הלמידה
1. לטפח תלמיד הרואה בתיירות ענף כלכלי וחברתי, בעל חשיבות.
2. להעניק בסיס לימודי אקדמי לידע בתחומים הרלוונטים לנושאי התיירות כמו:
גיאוגרפיה, היסטוריה וניהול.
3. להקנות ידע תיאורטי בתחום התיירות.
מבנה ההוראה ותוכנית הלימודים
תיירות בישראל
הנושאים שיילמדו: הגדרת התיירות על ענפיה, התפתחות התיירות בעולם, חשיבותה
של התיירות לישראל, הגופים הפועלים בתחום התיירות והפעלתה בישראל, הכרת
החבלים הגיאוגרפיים של ישראל והדגשת הייחוד התיירותי והאטרקציות המוצעות
בהם.
מאפיינים תיירותיים
הנושאים שיילמדו: תיירות נכנסת, ייחודה של ישראל כאתר תיירות, פילוח שוק התיירות
לישראל )תיירות במספרים(, שירותי התיירות בישראל, עקרונות שיווק התיירות.
לימודי הפנאי
הנושאים שיילמדו: הגדרת מושג הפנאי, הפנאי כראי לתרבות לאורך התקופות, מאפייני
הפנאי בימינו ותפיסת הפנאי בהיבט החברתי-כלכלי ובהיבט ההתנהגותי.
דרישות קבלה
הישגי התלמיד בכיתה ט' והמלצת המועצה הפדגוגית של ביה"ס.