

את המציאות ותאפשר לתפוס אותה כעמדה או כדפוס שיש לו יתרונות יחסיים.
תכנית "אסטרטגיות" נולדה מתוך צורך ממשי לאפיין אוכלוסייה ולאפשר נקודת מבט חדשה מבחינה
יישום תובנות מעולם המחקר לשם התמודדות עם קשיי היום־יום של הפונים למרכזי
¯
מקצועית
התעסוקה. המשתתפים בתכנית מדווחים כי הצליחו לשפר את מיומנויות הלמידה והזיכרון שלהם וכי
שיפרו את תחושת המסוגלות האישית ואת הדימוי העצמי שלהם. בעתיד ילוו את פעילות התכניות במרכז
התעסוקה במחקר שמטרתו לאפיין את מידת ההצלחה של התכנית ואת תרומתה לקידום התעסוקה
בקרב אוכלוסיית היעד. כיום מושקעים משאבים רבים בבניית מתווה ארצי לתכנית ובהטמעתה ביתר
מרכזי התעסוקה בארץ.
במבט לעתיד, אני רואה חשיבות רבה בארגון פורומים למעסיקים לשם קידום המודעות לנושא ולחשיבות
התחום בעולם העבודה ולשם שילובה המיטבי של אוכלוסיית היעד בתעסוקה המתאימה לה, מצד
המעסיקים.
נוסף על כך אשאף לפתח ולקדם בעתיד פתרונות נוספים המותאמים לקהלי יעד חלשים או חזקים יותר
מתוך אוכלוסיית היעד, כדי לספק לה מענה רחב ויעיל ככל האפשר.
מקורות
Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning.
Educational
Psychologist, 28
(2), 117–148.
Bloch, D. P. (2005). Complexity, chaos, and nonlinear dynamics: A new perspective on career
development theory.
The Career Development Quarterly
,
53
(3), 194–207.
Levy, D. (1994). Chaos theory and strategy: Theory, application, and managerial
implications.
Strategic Management Journal
,
15
, 167–178.
Fischer, M., Barkley, R. A., Fletcher, K. E., & Smallish, L. (1993). The adolescent outcome of
hyperactive children: Predictors of psychiatric, academic, social, and emotional adjustment.
Journal
of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry
,
32
(2), 324–332.
Madaus, J. W. (2006). Improving the transition to career for college students with learning
disabilities: Suggestions from graduates.
Journal of Postsecondary Education and Disability
,
19
(1),
85–93.
Morris, M. A., Schraufnagel, C. D., Chudnow, R. S., & Weinberg, W. A. (2009). Learning
disabilities do not go away: 20-to 25-year study of cognition, academic achievement, and affective
illness.
Journal of Child Neurology
,
24
(3), 323–332.
Tsal, Y., Shalev, L., &Mervorach, C. (2005). The diversity of attention deficits in attention deficit
hyperactivity disorder: The prevalence of four cognitive factors in ADHD vs. controls.
Journal of
Learning Disabilities, 38
, 142–157.
Wåhlstedt, C., Thorell, L. B., & Bohlin, G. (2009). Heterogeneity in ADHD: Neuropsychological
pathways, comorbidity and symptom domains.
Journal of Abnormal Child Psychology
,
31
, 551–
564.
הצטרפו והגיבו בעמוד הפייסבוק | לחצו לחזרה לתוכן העניינים |62
9 '
גיליון מס
|
אדם ועבודה