Next Page  26 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 26 / 48 Previous Page
Page Background

07.07.17 |

י"ג תמוז תשע"ז

| 264

גליון

שביעי

| 26

לתהליכי החילונ הללו?

"שינויימ יש כל הזמנ, ככ הקדוש

ברוכ הוא ברא את המציאות. עולמ

של 'מה שהיה הוא שיהיה' זה עולמ

נטול תורה ונטול אלוקימ. ה' מחדש

בטובו בכל יומ תמיד מעשה ברא

שית. שינויימ המ דבר מובנה בתוכ

המציאות וגמ קשיימ ו יבוכימ. יש

אשליה שעולמ מתוקנ זה עולמ טטי

וקבוע, אכ המציאות הפוכה. זו אש

ליה לחשוב שחינוכ הוא דבר יציב.

אנשימ חושבימ שאמ יש בעיות, אז

משהו השתבש. חינוכ זה תהליכ שו

רשי, נשמתי-פנימי, ולכנ הוא מ ובכ

ואיטי, יש בו הרבה עליות וירידות.

העולמ בהתפתחות כל הזמנ, יש בו

יותר מו ר, יותר תורה ויותר עדינות.

זה תהליכ אלוקי, 'עולמ ח ד יבנה'.

מי שמת כל בפר פקטיבה מאז בריאת

העולמ רואה שהטוב מנצח. יש רוע,

קשיימ ונפילות, אבל הטוב מנצח.

"ככ אני

מ תכל על

ה ש א ל ה .

יש

עמ

ראל בכלל,

ו ה צ י ב ו ר

הדתי-לאומי

בפרט, כל הזמנ מתקדמ. יש נפילות,

אבל הע ק כל הזמנ צומח. איכ הצי

בור היה נראה מבחינת תורה וצניעות

כשאני למדתי בישיבה תיכונית, ואיכ

הוא נראה היומ? בכל שבוע אני נפגש

עמ חבר'ה בישיבות תיכונית ואולפ

נות, וזה עשרת מונימ יותר טוב ממה

שהיה כשאני הייתי ראש ישיבה תיכו

נית לפני עשר שנימ. בזמנו, היה פרו

פ ור שעשה מחקר, שאחד מכל חמי

שה הוא דתל"ש. ואמרתי 'איזה נ , רק

אחד מחמישה בעולמ כל ככ וער!'.

"השאלה היא הפר פקטיבה. יש

תביעה מאוד עמוקה לשינוי. אנח

נו בדור של גאולה שזקוק לשינוי.

אמ מחפשימ אשמימ, זה לא הנוער.

כשאנחנו רואימ קלקולימ, המ נו

בעימ ממקומ שורשי שעליו צריכ

לעבוד. זו לא 'ריצת רגליימ להרע'".

אנחנו נמצאימ במלחמת תרבות?

"יש התמודדדות לא פשוטה מה המ

ערכי החיימ, מה עיקר ומה טפל. מאז

בריאת העולמ זה ככ. לאט לאט המ

טוטלת מתרוממת. קח את הדוגמה הכי

פשוטה: לימוד התורה בעמ ישראל,

דפ יומי ורמב"מ. לכ לרכבת ותראה

שאנשימ לומדימ. פעמ לא היה דבר

כזה. יש מגמה טובה, אני לא מבינ

איכ אפשר לראות אחרת. אחת

הבעיות היא שאנחנו מושפעימ

מאווירה תרבותית, אנחנו

אנשימ ביקורתיימ. ילד קטנ

כבר מבקר את ההורימ והגננת. יש

היומ שאיפות גבוהות, ולכנ בכל דבר

אנשימ מצפימ ומתו כלימ. זו לא עינ

טובה. זה לא מבטא את המצב האמי

תי של המציאות. הרבה הורימ אמרו

לי שהמ רוצימ שהבנ שלהמ ילמד

ברמה יותר גבוהה מהמ, וזה יוצר

ת כול, אכזבה וראיה שלילית. אז

ביח לשאיפות הגבוהות, יכול להיות

שהתחושה היא של נפילה, אכ זו רק

תחושה".

עדיפ להתעלמ מהבעיות?

"כמובנ שלא טוב להתעלמ מהב

עיות, אכ יש מגמת הפחדה. אמ תגיד

שהמציאות טובה זה עלול לתת לגי

טימציה לדברימ השליליימ. וזו גישה

לא נכונה. לא צריכ לשקוע באופוריה,

ולא צריכ להתעלמ מהדברימ הטו

בימ. להציפ עינ רעה זה חו ר אמת,

וזו כנה יותר גדולה, בעיקר לנפש

ולחינוכ. חינוכ

צומח במקומ

חיובי ואמונה

צומחת בש

מחה. אמ אני

כל הזמנ אציפ

בעיות, אני

אשבור את

הילד והוא לא יתקדמ, הוא ילכ לאחור.

גמ בציבור זה ככ. הפחד משתק ומר

מה אותנו. השאלה היא איכ אומרימ

ואיכ מציפימ. זה מאוד חשוב. המטרה

שלנו היא להיטיב, ואמ שוברימ אז מה

עשינו?".

שוקד על הספר הבא

איזה פר הכי משמעותי מה פ

רימ שכתבת?

"זה קשה. כמו לשאול אבא איזה

בנ הוא האהוב עליו. מבחינת השפ

עה- 'דע מה שתשיב לעצמכ' נמכר

אלפ עותקימ ובכל

160-

ביותר מ

שנה מוציאימ הוצאה חדשה. ה פר

שמדבר אלי זה 'מה שתשיב בפר

שה'. הוא פחות מוכר, יש שמ שניימ

או שלושה נושאימ בפרשת השבוע

והמ די בנויימ בתכנימ ובב י . גמ

ברעיונ, גמ בעומק ובהתגלגלות של

הפרשה יחד עמ הקורא. כשאני כותב,

המחשבה שלי ע וקה באיזו תועלת

אני יכול לתת לאנשימ, לעזור להמ

ולרוממ אותמ".

אתה שוקד על פר שמ פר על

ההתמודדות על המחלה?

"מרגע שגילו לי את המחלה אני

כותב מאוד בקצרה, כשהמטרה היא

לתת לאנשימ זווית של התמודדות

בריאה יותר".

מתי ה פר עתיד לצאת?

"בקרוב", מחייכ הרב קרוב.

אהרן חזר להיות אדם רגיל,

שהולך ומדבר ועובד ומעביר

הרצאות לחיילים. אבל פגיעה

קשה כמו שלו, בתחילת חייו,

מביאה סיבוכים. חלקם גלויים,

כמו אפילפסיה וקשיי דיבור,

וחלקם סמויים. הפציעה שלו

היא מקצוע לכל החיים

הקשיימ שלי, אבל האמת היא שאני

לא מבינ איכ לא להישאר אופטימי.

"אני מתמודד עמ המחלה יותר מש

לוש שנימ, ולא יכול שלא להבחינ בד

ברימ הטובימ שיש לי. אני מעביר שי

עורימ וממשיכ לכתוב פרימ. כל ככ

פשוט לראות את הדברימ הטובימ שיש

לי, עמ המשפחה והילדימ והנכדימ. יש

הרבה כוחות חיימ וכוחות יצירה שהת

חדשו אצלי בעקבות הקשיימ".

הדור זקוק לשינוי

הרב קרוב נולד בתל אביב ולמד

בנחלימ וב'מרכז הרב', עד שעבר

ללמד בישיבת הה דר קרני

24

בגיל

שנימ עבד שמ, עד שהת

18 .

שומרונ

מנה לראש הישיבה התיכונית בישוב.

הוא שימש עד לא מזמנ כדובר איגוד

ישיבות הה דר. כיומ, על אפ מחלתו,

הוא מלמד בישיבות הה דר באיתמר

ובקרני שומרונ, ומעביר קור במכ

ללה בירושלימ 'איכ מלמדימ תורה

לציבור רחב', ופועל במקביל להקמת

בתי מדרש למורימ דתיימ בבתי פר

כלליימ. בדרכ ההתמודדות שלו עמ

הקשיימ בחיימ הוא מזהה גישה חי

נוכית לציבור הדתי-לאומי

כולו.

לאחרונה

התפר מ קר

שהצביע על

תופעה הולכת

ומתרחבת של

יציאה בשאלה

בציונות הדתית.

מה עמדתכ

ב נ ו ג ע

לא שואל

מה יהיה

אהרון

קרוב