˙ Â Ó ‡ Â † ˙ Â · ¯ ˙
"בעידן של טכנולוגיית מיצג משתוללת, דרורה מזכירה
לנו את הערך הפיוטי של הפשטות הבי-כרומטית של
"שחור-לבן" )ושל הפשטות בכלל( המחדדת את הניקיון
האסתטי, והמזמינה את הצופה לאין סוף הזדמנויות של
חוויה כרומטית". כך אמר הארכיטקט קלאודיו מילול
בפתיחת "בסוד האור", תערוכתה של דרורה שפיץ.
דרורה שפיץ הגיעה לפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
בשנת 5691. בשנת 8791 הקימה את מעבדת הצילום של
הפקולטה, שאותה ניהלה עד פרישתה השנה.
עבודותיה של שפיץ זכו להערכה רבה כבר בתחילת דרכה.
בשנת 2791 הציגה את צילומיה במוזיאון ישראל, ומאז
השתתפה בתערוכות רבות והציגה את עבודותיה
במוזיאונים שונים בישראל ובעולם.
אחד משיאי עבודתה היה שיתוף פעולה עם הפסל יצחק
דנציגר. אחד מצילומיה, בגודל 3 על 51 מטרים, מוצב
במוזיאון היהודי בפרנקפורט.
שפיץ, בניסוחה, פורשת לטובת "החופש הגדול. חופש
בלתי מוגדר. אני רוצה לצלם, לערוך תערוכות, לעשות מה
שיתחשק לי".
ıÈÙ˘†‰¯Â¯„
ÔÂÈÎˉӆ˙„¯Ù
±±
בחודש מארס נפתחה בגלריה ע"ש
ק הניך בפקולטה לאדריכלות ובינוי
"
פ
ערים תערוכת "רישום-תרשים". אוצר
התערוכה חגי שגב מסביר כי
התערוכה בוחנת את נקודות המגע
בין הרישום האמנותי ובין התרשים
האדריכלי. בתערוכה מוצגים רישומים
של אמנים ואדריכלים המציגים את
חווית הרישום האמנותי מתוך
התמודדות עם סוגיות של אדריכלות.
העבודות כוללות רישומי עפרון או
פחם קלאסיים, רישום בחרוזים
ובחוטים, רישום בעיבוד ממוחשב
ורישום בווידאו.
בתערוכה משתתפים 71 יוצרים:
אביבה אורי, יואב אפרתי, אריה ארוך,
טל בן בסט, עידו בראל, גיא
גולדשטיין, יובל גלוסקא, יצחק
דנציגר, שיבץ כהן, טסי כהן פפר,
אריק מירנדה, רונן סימן טוב, יגאל
עוזרי, דורית פיגוביץ גודאר, יונה
פישר )עבודה נדירה מ-7591(, נעמי
צוקר, חן שיש. חלק מן העבודות
בתערוכה הן מאוסף בנו כלב.
¢ÌÈ˘¯˙≠ÌÂ˘È¯¢
Íȉ†˘¢Ú ‰Èȯς·
עבודה של יצחק דנציגר