Background Image
Next Page  10 / 46 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 46 Previous Page
Page Background

10

מבנה תעודת הבגרות

כללי

מטרת הלימודים בחטיבה עליונה היא לאפשר לתלמיד היכרות רחבה ככל שניתן עם

תחומי הדעת השונים: התחום ההומניסטי, תחום המדעים ותחום מדעי החברה.

הלימודים בחטיבה עליונה מתקיימים בשני נתיבים:

נתיב עיוני ונתיב טכנולוגי.

הלימודים בשני הנתיבים כוללים מקצועות חובה ומקצועות הגברה.

מקצועות החובה נלמדים בשני הנתיבים על פי תוכנית לימודים אחידה ומחייבת, כמפורט

להלן:

מקצועות החובה

מס' יחידות לימוד

המקצוע

בהיקף של 2 יח"ל

תנ"ך

בהיקף של 2 יח"ל

ספרות

ידיעת הלשון והבעה בהיקף של 2 יח"ל

בהיקף של 2 יח"ל

היסטוריה

בהיקף של 2 יח"ל

אזרחות

בהיקף של לפחות 3 יח"ל

מתמטיקה

ניתן ללמוד מתמטיקה בהיקף של 4

יח"ל או 5 יח"ל על פי הישגיו של

התלמיד.

בהיקף של 5-4 יח"ל

אנגלית

ייקבע על פי הישגיו של התלמיד

)היקף של 3 יח"ל תקף לצורך זכאות

לתעודת בגרות, אך לא מאפשר

כניסה לאוניברסיטאות(.

יילמד בהיקף של 2 יח"ל.

חינוך גופני

)ציון פנימי(

ציון פנימי

מדעים

ציון פנימי

השכלה כללית

במסגרת הלימודים יילמדו מקצועות נוספים, שאותם יסיימו התלמידים ללמוד בסוף

כיתה י' ללא בחינות בגרות. מקצועות אלה יופיעו בתעודת הבגרות כציון פנימי.

מקצועות הגברה

על כל תלמיד בחטיבה עליונה ללמוד מקצוע הגברה אחד לפחות בהיקף של

5 יח"ל, בכפוף להשגיו הלימודיים ולהחלטת המנהל הפדגוגי בבית הספר.

* בכיתה המואצת תלמיד שממוצע הישגיו גבוה במיוחד, ידרש ללמוד שני

מקצועות הגברה, שאחד מהם לפחות מקצוע מדעי )ראה עמ׳ 31(.