

6
השלבים השונים
בתהליך המעבר ללימודים בכיתות י' בחטיבה העליונה
בתהליך ההכוון מעורבים מספר גורמים ויש בו מספר מהלכים:
הורי התלמידים בכיתות ט'
בתחילת שנת הלימודים מסרו מנהלי בתי הספר את המידע הדרוש להבנת תהליך
המעבר ללימודים בכיתות י' בחטיבה העליונה בבית הספר השש שנתי. כמו כן, נמסר
מידע על מבנה הלימודים ועל הדרישות השונות בחטיבה העליונה.
תלמידי כיתות ט'
מנהלות בתי הספר, המחנכות והיועצות החינוכיות קיימו מפגשים כיתתיים על מנת
למסור מידע לתלמידים ומתן ולאפשר לשאול שאלות ולהציג התלבטויות.
לאחר מסירת המידע יקבל כל תלמיד טופס לבחירת מסלול הלימודים שאותו ימלא
בהתייעצות עם הוריו.
מפגש אישי
כל תלמיד והוריו יוזמנו לפגישה אישית עם מחנך/ת הכיתה והיועצת לשיחת הכוון
וייעוץ. המטרה העיקרית של הפגישה היא לדאוג לכך שבחירתו של התלמיד תהיה
מותאמת לרמת הישגיו הלימודיים ולכישוריו האישיים. בפגישה יובאו בחשבון בקשת
התלמיד והמלצת המועצה הפדגוגית של כיתה ט'.
המועצה הפדגוגית הבית ספרית
המועצה הכוללת את מנהלת בית הספר והצוות החינוכי תקיים דיון פדגוגי מקצועי,
שיביא בחשבון את כל הנתונים שיהיו בפניה, ותקבע את שיבוצו של כל תלמיד לרמת
הלימודים ולמסלול הלימודים המתאים.
מתן תשובות
התשובות לכל התלמידים תימסרנה במועד אחיד רק לאחר סיום הדיון במועצה
הפדגוגית.
ערעור על הודעת שיבוץ
לאחר קבלת התשובה על שיבוצו של התלמיד ניתן יהיה לערער על ההחלטה. את
הערעור יש להגיש בכתב להנהלת ביה"ס בתאריך שיפורסם.
אנו מקווים שהתהליך, כפי שפורט, ישיג את מטרתו ויתן מענה לרצונכם
ולבחירתכם באופן הוגן, יעיל ולשביעות רצונכם. לא נחסוך כל מאמץ לפעול
במקצועיות, ביסודיות ובשיקול דעת חינוכי.