17.04.15 |
כ"ח ניסן תשע"ה
| 156
גליון
שביעי
| 12
בכנ דברה גמ ד"ר נ יה שמר, החוקרת את דמותו
של מנהיג הדת הכי גדול בעולמ הערבי, שיח יו ופ אל
קרדאווי. "קרדאווי נחשב לאישיות הדת הכי בכירה,
מפור מת וחשובה בעולמ ה וני", קבעה ד"ר שמר,
"בתוכניתו באל ג'זירה צופימ למעלה מ-06 מיליונ
צופימ. אמ נציצ למוחו נדע מה חושבימ מיליוני מו
למימ". והצצה לעמדותיו של קרדאווי ביח לשואה
מעוררת דאגה רבה. שמר קובעת כי קרדאווי מבטא
עמדות חשוכות. הוא אמנמ מכיר בשואה אכ מפרש
אותה כעונש על דרכיהמ הנלוזות של היהודימ. היט
לר, קובע מנהיג הדת הפופולארי, היה "שליח אללה".
"העונש הבא על היהודימ, לפי קרדאווי", אומרת
שמר, "יתבצע על ידי המו למימ. אחרית הימימ תבוא
רק לאחר שהמו למימ ילחמו ביהודימ וינצחו אותמ".
קרדאווי, הו יפה שמר, הינו תומכ נלהב בפיגועי
התאבדות נגד מטרות ישראליות.
בכנ דברו גמ רוני ביאלר מקימ אתר 'ישראל בער
בית' שביקר את העובדה שרוב דוברי הערבית בישראל
פונימ לתחומי הביטחונ ושקיימימ גופימ מעטימ הפונימ
לתחומי הה ברה והתקשורת בשפה הערבית. גמ פרופ'
איתנ גלבוע, ראש בית ה פר לתקשורת, טענ כי יש
ראל "לא עושה מ פיק על מנת להגיע לעולמ הערבי,
שבניגוד למה שחושבימ, כנ מעוניינ לדעת מה קורה
בישראל ומה עמדת ישראל". עמ זאת, פרופ' מיכאל
ל קר, מהמחלקה למזה"ת ונשיא מכללת 'כנרת', טענ
כי קשה עד בלתי אפשרי "לשכנע את העולמ הערבי"
להיפטר מהאנטישמיות. ככ למשל ציינ, שהאנטישמיות
שוב פורחת במדינות המערב בעיקר בקרב קהילות מו
למיות. "במובנ הזה אירופה אבודה", קבע ל קר. •
כנ ראשוני הדנ בתופעת הכחשת השואה בעולמ
המו למי התקיימ השבוע באוניבר יטת בר אילנ. חו
קרימ של המזה"ת והעולמ המו למי דנו בתופעה הע
תיקה של אנטישמיות במרחבי העולמ הערבי ובדרכי
ההתמודדות איתו. הכנ הוא למעשה המשכ עבוד
תמ של חוקרי 'המרכז לתקשורת בינלאומית' שהעלו
לתודעה הציבורית את נושא הכחשת השואה ברשות
הפל טינית ובפרט אצל יו"ר הרשות, אבו מאזנ. ד"ר
אדי כהנ, מהמחלקה למזה"ת והמרכז לתקשורת בי
נלאומית, הוא זה שפר מ את התרגומ לעבודת הדו
קטורט של מחמוד עבא בה נושא הכחשת השואה
עובר כחוט השזור בינ כל דפי ה פר. בימימ הקרובימ
תושלמ מלאכת תרגומ פרו של אבו מאזנ לעברית על
ידי חוקרי המרכז לתקשורת בינלאומית.
ד"ר כהנ ציינ בכנ את העובדה שבישראל קיימ קשר
שתיקה אודות פרו האנטישמי של יו"ר הרשות. "זה לא
פוליטיקלי קורקט לע וק בדוקטורט של אבו מאזנ, וב
פועל עולמ המחקר והמנהיגות הפוליטית בישראל ואפילו
מו דות כמו 'יד ושמ' נזהרימ שלא לגעת ב יפור הזה".
איתמר מרכו , מארגונ 'מבט לתקשורת הפל טינית',
ציינ שהחברה הפל טינית עוברת תהליכ שתחילתו בה
כחשה בוטה של השואה ו ופו בהכרתה והצדקתה. כלו
מר, אמ בעבר ההנהגה הפל טינית הפוליטית והתרבו
תית הכחישו את השואה או הקטינו את ממדיה וטענו
כי ישראל "מנפחת מ פרימ" על מנת לנצל את דעת
הקהל הבינלאומית במאבק על ארצ ישראל, הרי שהיומ
הרוח הכללית היא לקבל את השואה כפי שהייתה, אבל
לא מדובר בהכרה המקבלת את גודל הפשע ההי טו
רי אלא במגמה להשוות בינ פשעי הגרמנימ ל"פשעי
הציונות". וגמ, הו יפ מרכו , ההכרה בשואה נובעת
מהצורכ לטעונ שמדובר בעונש על "דרכיהמ הנלוזות
של היהודימ באירופה". כלומר, "טיעונ ההצדקה" אותו
אפשר למצוא לא מעט בתקשורת הפל טינית הרשמית
הוא ש"איפה שהיהודימ נמצאימ שמ יש בעיות" - והג
רמנימ ידעו איכ לטפל בבעיה. זו ה יבה שאפשר למצוא
תופעות כמו האדרתו של אדולפ היטלר ברשות. במגזינ
'זייזפונה' למשל, עיתונ חינוכי הממומנ על ידי הרשות
אפשר למצוא דו שיח של ילדה פל טינית המשבחת את
צורר היהודימ יחד עמ גיבורי האי לאמ.
הכחשת שואה ברש"פ:
מהכחשה להצדקה
בכנס ב'בר אילן' דנו חוקרים בתופעת הכחשת השואה בעולם הערבי.
"הפלסטינים מכירים בשואה כדי להשוות בין פשעי הגרמנים לציונות"
עדיין מפיץ את הספר האנטישמי. אבו מאזן
ישי פרידמן
במגזין 'זייזפונה', עיתון חינוכי הממומן על
ידי הרשות, אפשר למצוא דו שיח של ילדה
פלסטינית המשבחת את צורר היהודים יחד
עם גיבורי האיסלאם
פלאש 09
Issam Rimawi
צילום:
א נ ט ישמ י ו ת
ממובילי המאבק
באנטישמיות הפלסטינית.
ד"ר כהן
חקרה את שיח קרדאווי.
ד״ר שמר
הרשות מצדיקה את
השואה. מרכוס
צילום: משולם לוי
צילום: משולם לוי
צילום: משולם לוי